Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8048
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

mn 75 turbo

ma mar 16, 2009 23:06

Mooi voornemen voor dit jaar ; het invoeren van de 2 jaar terug in Milaan aangeschafte 75 turbo.
Auto is deze week op de brug gegaan om m eens grondig te inspecteren. 1 roestplekje wist ik te zitten (achter schermverbreder rechtsachter), eentje is er nog bijgekomen (binnenscherm linksachter, wat 'opgeblazen' blik bleek bij krabben een gaatje van pakweg 1x 2.5 cm te zijn)
Verder nakkes! 8)

Bumpers en schermverbreders zijn nu verwijderd en ook daar komt geen narigheid achter vandaan.Dit omdat ze gespoten dienen te worden.Zijn eens bijgewerkt met een spuitbus oid ,erg lelijk iig.
De voorbumper heeft een scheur die bij nadere inspectie te groot is om m netjes te fixen dus zoeken we een andere voor.

Een andere voorstoel heb ik al gemonteerd (slijtage>uiteraard) evenals een vers hemeltje (was een verlaagd plafond met punaises)

Auto gaat als het goed is volgende week naar de deukendoktert om een flauwe vouw uit het achterscherm te laten halen.

Plannen zijn om m te verlagen (waarschijnlijk alleen de achterzijde>eibach veren liggen al klaar),voor staat ie al wat lager lijkt t en de standaard 23 jaar oude schokkers te vervangen door koni geel (eveneens check).
Ronalletjes eronder,klaar! 8)

Technisch wil ik m standaard laten geen geklooi met een andere chip oid.
Wel dient t uitlaatspruitstuk vervangen te worden want daar zit een scheurtje in ( góh). Verder slepen de achterremmen wat van het stilstaan (klauwen zijn nw trouwens, zaten er net op toen ik m kocht, evenals de complete uitlaat>stickers er nog op)

Dan ome rdw eens bezoeken voor een voertuigidentificatie of hoe heet dat?

Een paar plaatjes:
Afbeelding
vorige eigenaar die second thoughts had toen t ding eenmaal op de ambu stond...
Afbeelding
daglicht na 23 jaar (check die geelverzinkte beugeltjes>1986 it is! 8) )
Afbeelding
verse eindpot

Later meer, grtz,fRank

Gebruikersavatar
dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5251
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:08
Locatie: Venlo
Contacteer: Website

RE: mn 75 turbo

ma mar 16, 2009 23:13

Weer 7 bladzijdes om te lezen.... ik hoop dat de site dat trekt 8)

Iig succes er mee :!:
It's not easy, being green (kermit)

Gtvco
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2799
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 01:04

RE: mn 75 turbo

ma mar 16, 2009 23:14

Eindelijk begonnen aan het vervolg van het 75TB-project.Mooie auto,ga je nog veel plezier aan beleven. 8)

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9685
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

RE: mn 75 turbo

ma mar 16, 2009 23:48

Hee fRank, hoe zit dat met die beugeltjes? Ik ken ze enkel in het zwart...... dus dit geelverzinkt stamt enkel van voor het fiat tijdperk?? (gokje)

Oh en caststangrubbers/ powerflex/ kogels, staat niet op de wishlist?

Ben je mooi mee, met die nieuwe rdw regeling. 8)
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8048
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

RE: mn 75 turbo

ma mar 16, 2009 23:54

Idd Sander, op de gemiddelde ts zitten zwarte beugeltjes ,nu je t zegt..

Ff wat anders nog wat me vandaag opviel:
Zover ik me kan herinneren heb ik nog nooit de 'bumpstopsteunen' zoals die bij de voorwielophanging van een giulietta of gtv zitten op een 75 of 90 gezien.Behold: op de turbo zitten ze wél! :?

Iemand?

Grtz,fRank

Gebruikersavatar
Rudolph
Guru
Guru
Berichten: 1592
Lid geworden op: ma apr 24, 2006 14:10
Locatie: Siracusa (SR)

Re: mn 75 turbo

di mar 17, 2009 11:20

Mooi. Wat een leuke auto. Succes en plezier met rijklaar maken.
Technisch wil ik m standaard laten geen geklooi met een andere chip oid.
Mooi mooi.

Registro storico Alfa Romeo 155 Superturismo
Socio della Scuderia del Portello

Gebruikersavatar
Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2452
Lid geworden op: do apr 21, 2005 20:29
Locatie: Utrecht

RE: mn 75 turbo

di mar 17, 2009 11:25

Mooi man, zou ook wel eens een pareltje uit Italie willen halen.
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

Gebruikersavatar
Joris Groeneveld
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 714
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:03

RE: mn 75 turbo

di mar 17, 2009 11:26

Hee fRank,

Heb de wagen natuurlijk al live mogen aanschouwen en het is echt een gaaf ding!
Succes met het rdw-en en ben benieuwd wat die procdure tegenwoordig is.
scarb 3814
Giulietta 1.6 GT 1985 2.0 TS trackday racer: 2:17@CPZ(ssar_2014/2016)/2:17@TT Assen(ssar_2015)
Maserati 3200 GT 1999 Nero Carbonio - pella in Grigio

Gebruikersavatar
Rudolph
Guru
Guru
Berichten: 1592
Lid geworden op: ma apr 24, 2006 14:10
Locatie: Siracusa (SR)

Re: RE: mn 75 turbo

di mar 17, 2009 11:27

Hee fRank,

Heb de wagen natuurlijk al live mogen aanschouwen en het is echt een gaaf ding!
Succes met het rdw-en en ben benieuwd wat die procdure tegenwoordig is.
Me too.

Registro storico Alfa Romeo 155 Superturismo
Socio della Scuderia del Portello

Gebruikersavatar
Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2452
Lid geworden op: do apr 21, 2005 20:29
Locatie: Utrecht

Re: RE: mn 75 turbo

di mar 17, 2009 11:31

Hee fRank,

Heb de wagen natuurlijk al live mogen aanschouwen en het is echt een gaaf ding!
Succes met het rdw-en en ben benieuwd wat die procdure tegenwoordig is.
Afspraak maken (of heel vroeg aanwezig zijn) de gevraagde papieren meenemen, en een uurtje later weg gaan met de factuur voor je kenteken (BPM en kenteken leges). Ze controleren op een aantal punten of de auto voldoet aan de specificaties opgegeven door Alfa Romeo. Ongeveer een dikke week na betaling krijg je dan je auto papieren thuis gestuurd. Hiermee kan je bij je lokale automaterialen zaak platen laten drukken. Dat kost meestal een dag.

De meeste zaken kan je meteen afrekenen bij de RDW, dat versnelt het proces.
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

Alfa Nord
Guru
Guru
Berichten: 1111
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 22:58
Locatie: Grou
Contacteer: Website

RE: mn 75 turbo

di mar 17, 2009 11:34

Frank, eerste serie 75`s had die bumpstopsteunen (zoals ook op de andere transaxles) er gewoon op zitten. Later (1987) hebben ze dat weggelaten. Kijk maar eens naar je voorste kriksteun (onder radiateur), dat is waarschijnlijk een vaste uitvoering ipv. de demontabele van de latere type`s :wink: Zo zijn er nog wel een paar kleine detail verschillen, blijft leuk die verrassingen!

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8048
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

RE: mn 75 turbo

di mar 17, 2009 12:59

Richard, mn net 87er 2.0 carbs ( datum eerste afgifte 04 jan 87) heeft zeker te weten geen bumpstopsteunen..Lijkt me zeker een 86er body. :idea:
Die opkrikbeugel heb ik nog niet bekeken.

Grtz,fRank

Gebruikersavatar
Tom VDW
Guru
Guru
Berichten: 1806
Lid geworden op: za jan 19, 2008 12:30
Contacteer: Website

Re: mn 75 turbo

di mar 17, 2009 13:04

Technisch wil ik m standaard laten geen geklooi met een andere chip oid.
Gene voorstander van een chip?

Gebruikersavatar
Martin H
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 609
Lid geworden op: di jul 18, 2006 20:00
Locatie: Achterhoek
Contacteer: Website

RE: mn 75 turbo

di mar 17, 2009 13:04

Van te voren bpm-aangifte al invullen. Dat scheelt je veel tijd 8)
http://www.belastingdienst.nl/download/807.html

Alfa Nord
Guru
Guru
Berichten: 1111
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 22:58
Locatie: Grou
Contacteer: Website

Re: RE: mn 75 turbo

di mar 17, 2009 13:14

Richard, mn net 87er 2.0 carbs ( datum eerste afgifte 04 jan 87) heeft zeker te weten geen bumpstopsteunen..Lijkt me zeker een 86er body. :idea:
Die opkrikbeugel heb ik nog niet bekeken.

Grtz,fRank
Tsja, misschien dat het dan halverwege `86 veranderd is. Ik weet in ieder geval dat ze dat bij de eerste series een tijdje zo gedaan hebben. Mijn 75 2.0 carbs uit eind `85 heeft het ook.

Terug naar “Projecten”