Speeder schreef:
BTW: heb je de drietand afgetekend op de as waar je hem vanaf gehaald hebt?
Heb ik niet kunnen doen, de cardanas die er op komt heb ik uit een sloper
met 3 hele goede donuts.
Deze ligt klaar en heb ik reeds van een vers lager voorzien.
Dit geldt ook voor het koppelingshuis, daar zijn de lagers nog niet van binnen.
Vanmorgen begonnen met het er onderuit halen van de diverse onderdelen.
Eerst de uitlaat er af, dacht nog ergens op het forum gelezen te hebben dat deze kan blijven zitten, maar zit toch te veel in de weg.
Toen de bouten/moeren aan beide zijden van de as tegen het vliegwiel en versnellingsbakzijde.
Auto op de handrem en op de juiste stand in een versnelling en de as is geblokkeerd.
De middensteun van de cardanas en de 3e motorsteun aan het staartstuk, de 6 bouten uit de dwarse balk waar de dion in zit,
de versnellingshefboom bij de pook, en eigenlijk was hij er toen best snel onderuit.
Daarna de middelste bout uit de dwarse balk en de versnellingsbak rubbers. deze zaten met inbusbouten vast op de dwarsbalk.
Zo netjes komt het er onder uit, alsof het nieuw is.
bijna blank metaal waar de dwarse steun ter hoogte van het tussenlager.
voor het er op gaat maar een laagje tectyl er op denk ik.
zo is de rest van de auto ook.