Kantelmal voor de huidige en komende restauraties
Geplaatst: di mar 31, 2009 23:28
Afgelopen week heb ik maar eens even wat tijd gestoken in het in elkaar fabrieken van een kantelmal.
Moet voor de GTV's ter zijne tijd een kantelmal hebben omdat de grigio van onder tot in de puntjes moet worden, verder geen laswerk, de groene heeft nogal een grote drang naar nieuw plaatwerk en een goed lasapparaat.
Ook de Juul wil ik nog even goed tegen de roestduivel beschermen en trakteren op nieuwe benzine en remleiding.
Dus ff wat tijd steken in een universeel kantelmalletje leek mij wel wat.
Vanavond had ik hem zover dat de auto moest kunnen draaien, toch wel ff spannend.
Maar een en ander liep gelukkig geheel volgens plan, (theorie en praktijk, als het goed is en volgens berekening dan....
)
De Juul heeft de vuurdoop goed doorstaan, inclusief motor en de hele rataplan.
Op de foto is ie net geen 90 graden gedraaid omdat me de olio uit het stuurhuis meeg. de mal kan ruim door de 90 graden.
Nu eerst nog weer ff demonteren netjes afwerken een beetje kleur erop en dan kan het bodemonderzoek incl. sanering beginnen
Mooi even op de juiste hoogte zetten met de kantellift (ook daar is ie goed voor
)


De kantelmal is aan 1 zijde voorzien van een spindel, dus gewoon de auto met het accuboormachientje 90 graden draaien.



Moet voor de GTV's ter zijne tijd een kantelmal hebben omdat de grigio van onder tot in de puntjes moet worden, verder geen laswerk, de groene heeft nogal een grote drang naar nieuw plaatwerk en een goed lasapparaat.
Ook de Juul wil ik nog even goed tegen de roestduivel beschermen en trakteren op nieuwe benzine en remleiding.
Dus ff wat tijd steken in een universeel kantelmalletje leek mij wel wat.

Vanavond had ik hem zover dat de auto moest kunnen draaien, toch wel ff spannend.
Maar een en ander liep gelukkig geheel volgens plan, (theorie en praktijk, als het goed is en volgens berekening dan....


De Juul heeft de vuurdoop goed doorstaan, inclusief motor en de hele rataplan.
Op de foto is ie net geen 90 graden gedraaid omdat me de olio uit het stuurhuis meeg. de mal kan ruim door de 90 graden.
Nu eerst nog weer ff demonteren netjes afwerken een beetje kleur erop en dan kan het bodemonderzoek incl. sanering beginnen

Mooi even op de juiste hoogte zetten met de kantellift (ook daar is ie goed voor



De kantelmal is aan 1 zijde voorzien van een spindel, dus gewoon de auto met het accuboormachientje 90 graden draaien.


