marlon_ruchtie
Full Member
Full Member

Mijn 164

di apr 14, 2009 20:48

Goedenavond allen,

Wellicht niet het meest interessante project, maar voor mij (zeker omdat het mijn eerste is) toch wel de moeite waard om even hier te plaatsen :oops:

Zoals in het voorstellen topic gezegd, heb ik een tijdje terug een 164 3.0 V6 gekocht :)
Ze behoeft nog wel wat werk, maar dat is niet zo'n probleem :D

Ik ben inmiddels aardig opgeschoten, al zeg ik het zelf :lol:

De radiateur was een beetje om zeep, zit inmiddels een nieuwe in.
Afbeelding

Ook de remmen waren flink op, inmiddels zijn de klauwen in de hammerite gezet en de nieuwe schijven gemonteerd. (ik weet het, 1 zwarte bout. Er moeten nog nieuwe bouten in...)
Afbeelding

Ze is ook ontdaan geweest van d'r spiegels, de bevestiging was nogal verfloos, inmiddels zit er nieuw laagje verf op en zijn ze weer gemonteerd.
Afbeelding

Ook zit er al een nieuwe einddemper op en is inmiddels alle verlichting werkzaam. Zowel binnen als buiten.

Wat er nu nog moet gebeuren:
- Middendemper
- Hoogteverstelling passagiersstoel
- Gordelslot passagierskant
- APK (22-02-2009 :D )
- Koppeling
- Distributie

De koppeling en distributie gaan na de apk, zodra ze erdoor is bestel ik de spullen en dan komt dat zo snel mogelijk in orde 8)
Alfetta 1600
SCARB: 6004

Jeroen S
Guru
Guru

RE: Mijn 164

di apr 14, 2009 21:55

Zal best goed komen allemaal!
En dan kan je straks lekker cruissen 8)

Alfissimo
Guru
Guru
Contacteer: Website

wo apr 15, 2009 10:54

Komt wel goed, heb zo'n 164 altijd al pimpy gevonden 8)
SCARB 6276
'72 Giulia Super 1.3
'88 Spider 2.0 Quadrifoglio
'91 75 2.0 TS Numerata nr.2988
'92 Spider 2.0 USA

Squadra Alfisti - Classic Alfa Romeo Parts

marlon_ruchtie
Full Member
Full Member

za apr 18, 2009 21:39

Vandaag weer even aan de 164 bezig geweest. Nieuwe middendemper zit eronder, en de uitlaat is inmiddels dicht :D

Nu is het alleen nog wachten op het nieuwe gordelslot (wat waarschijnlijk binnenkort onderweg is :thumbs: )
En dan mag ze binnenkort voor de keuring, hopen dat ze erdoor komt... [-o<
Alfetta 1600

Engine
Advanced Member
Advanced Member

di apr 21, 2009 06:42

Ziet er netjes uit hoor, zeker voor een type 1. Die rijden al wat jaartjes rond.
2-boxer: '65 Panhard 24BT
4-boxer: '75 AlfaSud
3-cil: '06 C1
4-cil: '81 Suzuki Sc100
4-cil: '97 Alfa Romeo 164
4-cil: ;21 Citroen/Possl campervan
4-cil: '22 Alpine
V-4: '73 Saab
V-8: '88 Corvette
EV: '21 Ioniq5

MDP
Guru
Guru
Contacteer: Website Twitter

di apr 21, 2009 19:01

Hoe is het met de lak gesteld?

marlon_ruchtie
Full Member
Full Member

di apr 21, 2009 19:13

Het enige wat nog ontbrak van mijn lijstje van wat eraan zat te komen was een tegenslag, en die is helaas vandaag gekomen. (precies 1 dag voor de apk keuring)

Ik wilde hem starten, en zie tot mijn schrik allemaal rook onder het dashboard vandaan komen.... Heeft er een draad kortsluiting gemaakt met mijn stuurkolom... (Zie ook technische vragen)
Dus hopelijk kunnen we het nog vinden vandaag, anders moeten ze het morgen bij de dealer maar even bekijken...

Het gordelslot zit er overigens al wel in :D , heb hem netjes vandaag op de deurmat gekregen en het was precies de goede. Dank aan alfaverzamelaar hiervoor!

De lak is niet overal netjes meer, wat steenslag op de motorkap, krasjes hier en daar... De krasjes worden er uit gepolijst, voor zover mogelijk, alleen de steenslag op de motorkap is maar de vraag in hoeverre dit bijgewerkt word. Ook zitten er wat plekjes op de donkere rand onderlangs, daar is de lak ook niet overal even mooi meer..
Alfetta 1600

marlon_ruchtie
Full Member
Full Member

wo apr 22, 2009 16:39

Helaas, afgekeurd.

Remslangen en remleidingen achter waren niet goed meer, de handrem blijft rechtsachter hangen, en de rubbers om de fuseekogels achter waren niet goed. Ook zou er een slecht contact bij de richtingaanwijzer rechtsvoor zitten...

Nog genoeg te doen dus helaas.
Alfetta 1600

Marley164
Guru Triplo
Guru Triplo

wo apr 22, 2009 16:56

Dat slechte contact v/d knipperlichten , zit hem 99% zeker in de relais(linksboven in de hoek van je zekeringskast)

ff de solderinkjes verhitten met een kleine soldeerbout en klaar is je knipperlicht probleem.... ;)

Verder suc6 om deze machtige limo weer 100% te krijgen..

Saluti ,

Marley164

marlon_ruchtie
Full Member
Full Member

do apr 23, 2009 11:58

Als het slechte contact in het relais zou zitten zouden toch alle knipperlichten het moeten hebben? Het is namelijk alleen rechts voor, dus ik denk persoonlijk niet dat het in het relais zit. Ik gok dat het contact in de lamp zelf niet helemaal lekker zit, dat was namelijk bij al mijn achterverlichting ook zo...
Alfetta 1600

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do apr 23, 2009 12:13

Aangezien je snel apk wil hebben (niet dan?), zou je de fuseekogelhoesjes dicht kunnen kitten. (ja, dat mag/ is apk waardig) Knipperlichten geen probleem, even rommelen aan de stekkertjes/ fitting/ lampje(s). Als het op de momentopname (apk) maar werkt.
De remklauw achter handremmechanisme flink te lijf met kruipolie........
De remslangen moet je wel even vervangen. :wink:

Kortom: middagje sleutelen en de apk is in de pocket. :D (okee, als alles meezit) Deftig reparen kan dan op een later tijdstip. (ik zou persoonlijk meer haast hebben met de distributie vervangen)

Succes! :thumbs:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

marlon_ruchtie
Full Member
Full Member

do apr 23, 2009 12:39

De remklauw achter handremmechanisme flink te lijf met kruipolie........
Dat mechanische had ik inderdaad al flink in het vet gespoten, kan het nog wel eens schoonmaken, kruipolie erin, en dan opnieuw inspuiten met vet. De dealer verwachtte dat het de handremkabel was, hij raadde mij dan ook aan om dat zeker zelf te doen, want het is volgens hem niet echt moeilijk maar de monteur is er 3 uur mee bezig dus het kost wel weer een kleine 200 euro...

Die distributie is inderdaad wel erg belangrijk, die gaat ook zo snel mogelijk gebeuren. Omdat ik weet wat er nog aan moet gebeuren, en dat dit best goed te doen is, kan ik nu de spullen voor de distributie en koppeling gaan bestellen. Zodra die binnen zijn moet ik even een datum inplannen waarop ik dat voormekaar ga maken.
Alfetta 1600

marlon_ruchtie
Full Member
Full Member

vr apr 24, 2009 12:36

Afbeelding

Nog maar even een foto'tje van de spiegelbevestiging waar een nieuw laagje verf op zit, ik zelf ben best tevreden met het resultaat :)

Vandaag overigens meteen bij de dealer spullen voor de distributie en koppeling besteld, ook meteen maar even de remslangen opgehaald. De remleidingen moet ik nog even opmeten zodat ik de juiste lengte heb.
Alfetta 1600

marlon_ruchtie
Full Member
Full Member

zo apr 26, 2009 17:00

En maar weer even een update, de remslangen achter zitten er nieuw op, de remleidingen heb ik zowel links als rechts losgehaald, links was afgekeurd maar rechts was er veel erger aan toe :shock:
Toch maar goed dat ik ze allebei losgehaald heb.

Ik had eerst het plan om gewoon koperen remleidingen te gebruiken, maar nu heb ik iets gezien wat er kwalitatief toch wel een stuk beter uit ziet (zou nikkel inzitten waardoor het niet zou roesten/rotten) dus de koperen remleidingen gaan terug en het andere komt eronder..

De handrem is waarschijnlijk toch echt de kabel, de klauw werkt wel gewoon goed. Ook de richtingaanwijzer werkt gewoon naar behoren....

Ik zit alleen nog met de fuseehoezen, ik kan maar niet vinden welke die nou bedoelt... :? Toch nog maar even een keertje heel goed zoeken... :lol:

De apk komt in zicht... 8)
Alfetta 1600

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Mijn 164

zo apr 26, 2009 20:29

Ik had eerst het plan om gewoon koperen remleidingen te gebruiken, maar nu heb ik iets gezien wat er kwalitatief toch wel een stuk beter uit ziet (zou nikkel inzitten waardoor het niet zou roesten/rotten) dus de koperen remleidingen gaan terug en het andere komt eronder..
Er zitten allemaal koperen leidingen (rem- koppeling- benzine-) onder mijn alfetta en dat ziet er na 6 jaar nog steeds prima uit......
Ben wel benieuwd, wat je nu gaat maken dan... => straks foto's. :wink:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Terug naar “Projecten”