Pagina 1 van 5
Ervaringen met 1800 Turbo in Giulia
Geplaatst: wo mei 13, 2009 16:17
door salvacorse
ik loop de laatste tijd steeds meer met een idee om een 1800 tb (75) blok in een giulia te gaan bouwen en ik vroeg mij af of er mensen zijn die hier ervaringen mee hebben.
het is nu 5 jaar geleden dat ik in mijn giulia al een 2.0 Twinspark heb gebouwd en deze loopt super, geen reden om te wisselen dus.
wil alleen wat meer power hebben om de drift sessie's wat langer te maken
groeten
RE: Ervaringen met 1800 Turbo in Giulia
Geplaatst: wo mei 13, 2009 16:45
door vV
er rijdt op dit forum een bertone rond waar die aanpassing egdaan is. Sieger de haan en de nieuwe eigenaar kunnen daar ongetwijfeld meer over vertellen.
RE: Ervaringen met 1800 Turbo in Giulia
Geplaatst: wo mei 13, 2009 16:52
door salvacorse
van de Sieger weet ik het , verhaal redelijk gevolgt op het andere forum.
ben alleen benieuwd of het ook bij een giulia te doen is daar het motorcompartiment iets smaller en lager is volgens mij.
RE: Ervaringen met 1800 Turbo in Giulia
Geplaatst: wo mei 13, 2009 17:02
door juultje
Er is ooit een squadra-tje gebouwd met deze motor dus het zou moeten passen, volgens mij door Toine van de Laan.
RE: Ervaringen met 1800 Turbo in Giulia
Geplaatst: wo mei 13, 2009 17:24
door Bartman
Met naar verluid een stuurhuis van een 75. Ding was door de eigenaren maar lastig op het (circuit)asfalt te houden...
RE: Ervaringen met 1800 Turbo in Giulia
Geplaatst: wo mei 13, 2009 18:28
door siegerdehaan89
kwestie van tijd, maar er komt een giulia turbo.
Re: Ervaringen met 1800 Turbo in Giulia
Geplaatst: wo mei 13, 2009 20:56
door Wouter Dobbenga
ik loop de laatste tijd steeds meer met een idee om een 1800 tb (75) blok in een giulia te gaan bouwen en ik vroeg mij af of er mensen zijn die hier ervaringen mee hebben.
het is nu 5 jaar geleden dat ik in mijn giulia al een 2.0 Twinspark heb gebouwd en deze loopt super, geen reden om te wisselen dus.
wil alleen wat meer power hebben om de drift sessie's wat langer te maken
groeten
AAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!! DONT DO IT!!!
RE: Ervaringen met 1800 Turbo in Giulia
Geplaatst: wo mei 13, 2009 21:13
door Wouter Dobbenga
Okee. nu serieus...
Misschien ken je mij verhaal een beetje... mijn 75 turbo blok in met junior GT uit '71 zei wat eerder dan verwacht boem..er bleek een zuiger gekanteld te zijn.
Bij het vervangen van het blok (en turbo) stuitte ik op allerlei problemen, het grootste probleem is dat het vrij zeldzaam is, het vinden van deze onderdelen ging best moeizaam en internationaal. Ook gaf het motormanagement aardig wat problemen en uitzoek werk.
Ook past het echt ook allemaal net, en dan praat ik over mm's, misschien dat de Guilia meer ruimte heeft, zo moesten we het blok met een ring op de linkermotorsteun ietsje optillen omdat het spruitstuk tegen de stuurstang aantrilde...je heb dan het idee of het dashboard uitzichzelf weg zou lopen tijdens het rijden...nu is het oplost alleen bij een bocht scherp naar links komt die tegen de stuurstang aan.
Toen had ik dat de intercooler tegen de motorwand stond de kloppen...ook kunnen oplossen door het een halve centimeter naar het blok te verplaatsen...
Ik heb echt een paar keer gehad: "Had ik maar voor een 170pk 2.0 TS gekozen..." zeker omdat met 200pk/300Nm de aandrijf en alles veel meer op zn klote krijgt.
Even kortsamen gevat:
Voordelen 2.0TS:
-De 2.0TS is betrouwbaarder
-Geen turbogat (Met een auto van 1000kg kom je gewoon netjes meer in het gewone verkeer hoor in dat turbogat)
-Onderdelen 2.0TS zijn veel meer in omloop
Voordelen 1.8T (Met squadra-chip dan wel):
-KRANKZINNIG!!!
-Het geluid "borrelt" zo heerlijk bij 1 demper bij gaslos en je wordt vaak getrakeert op een knalletje bij schakelen en afblaas geluid.
-KRANKZINNIG!!!
-en KRANKZINNIG!!!
Denk alleen dat het niet zo handig is voor driften...zelfs op een droog recht stuk moet je er goed klaar voorzitten als die turbo inkomt...
Re: RE: Ervaringen met 1800 Turbo in Giulia
Geplaatst: wo mei 13, 2009 22:26
door Andretti Molletti
Met naar verluid een stuurhuis van een 75. Ding was door de eigenaren maar lastig op het (circuit)asfalt te houden...
Mesu....vond van NIET zelfs!
Vraag eens aan Pepijn hoevaak we in hetzelfde rondje die auto de grindbak in zagen knallen bij de tarzanbocht
Ik heb die auto destijds uitgelijnd of beter bijgelijnd en de hoeveelheid bumpsteer dus stuurverandering bij inremmen was zo verschrikkelijk groot dat een harrier vwb horizontaal-vertikaal vliegen erbij verbleekt!
Stuurhuis 75 is dus not done! Passend maken met een standaard stuurhuis dus door een ander uitlaatspruitstuk te pakken/maken en of de turbo 180 graden te draaien.
Ik heb persoonlijk de ervaring dat er niet zeldzaams is aan een TB behalve inmiddels de zuigers en bussen maar daar kan je (welliswaar wat duurder) goede aftermarket zuiger voor krijgen.
De rest is allemaal standaard 1800 spul of te vervangen door standaard spul en desnoods een programmeerbare injectie die tegenwoordig ook niks meer kost.
Aan beginnen?? Ja als je echt technisch bent en alles zelf kunt!
vermogen: vele malen meer dan een duur getuned TS blok voor slechts een fractie vd prijs.
RE: Ervaringen met 1800 Turbo in Giulia
Geplaatst: do mei 14, 2009 11:47
door salvacorse
nou die handigheid moet wel lukken, er rijden niet veel Giulia's Twinspark met lachgas rond.
ik zie tot nu toe maar een probleem en dat is dus het stuurhuis en de turbo.
heeft iemand toevallig fotos'van de toine van der laan turbo giulia ?
RE: Ervaringen met 1800 Turbo in Giulia
Geplaatst: do mei 14, 2009 13:20
door alfaqv75
Re: RE: Ervaringen met 1800 Turbo in Giulia
Geplaatst: do mei 14, 2009 14:05
door GiuliaCorse
nou die handigheid moet wel lukken
Waarom dan geen turbo op je TS, met programeerbaar mm?
RE: Ervaringen met 1800 Turbo in Giulia
Geplaatst: do mei 14, 2009 14:48
door giulia-tom
TS met 170 PK in je 105je?
Waarom nou toch geen oude nord (2.1 bijvoorbeeld met leuke nokken of ander maatwerk aanpassingen) ?
Net ofdat deze bijvoorbaat uitgesloten zijn?
Maar ja: ik zal wel een nostalgische @^#% zijn die de oude nord onovertroffen mean vind grommen... Bovendien is dat de nostalgie.
Oude 105 met oude grom....
RE: Ervaringen met 1800 Turbo in Giulia
Geplaatst: do mei 14, 2009 15:03
door salvacorse
aan de foto's te zien moet het passen, zie alleen nog geen turbo zitten !!
oude nord klinkt ook het mooist, dat mis ik volgens mij ook een beetje.
heeft iemand nog een betaalbaar turbo blok liggen of wellicht een tip.
RE: Ervaringen met 1800 Turbo in Giulia
Geplaatst: do mei 14, 2009 15:21
door vV
Waarom nou toch geen oude nord (2.1 bijvoorbeeld met leuke nokken of ander maatwerk aanpassingen) ?
Net ofdat deze bijvoorbaat uitgesloten zijn?
Maar ja: ik zal wel een nostalgische @^#% zijn die de oude nord onovertroffen mean vind grommen... Bovendien is dat de nostalgie.
Oude 105 met oude grom....
helemaal mee eens....!