Pagina 1 van 1

EGR afsluiten Alfa 145 1.9 JTD

Geplaatst: wo mei 27, 2009 15:40
door AlfaTony
Hierbij even een klein topicje over het afsluiten van de EGR.

Eerst heb ik de afdekplaat verwijderd (4x inbus)
Daarna turboslang losgekoppeld (komt een nieuwe op, zat een scheur in)
Afbeelding

Pakking losgehaald en overgetrokken op een stukje aluminium.
Afbeelding

Met een hefboomschaar stukje uitgeknipt.
Afbeelding

Scherpe randen weggewerkt met een badschuurmachine,
daarna afgetekende gaatjes geboord.
Afbeelding

Plaatje op zijn plaats. (ingesmeerd met uitlaatkit)
Afbeelding

Alles weer netjes gemonteerd.
Afbeelding

Gr.Antonio

RE: EGR afsluiten Alfa 145 1.9 JTD

Geplaatst: wo mei 27, 2009 18:23
door Stoplicht
maak ze meestal van oude kentekenplaten, lekker makkelijk te vervormen :wink:

RE: EGR afsluiten Alfa 145 1.9 JTD

Geplaatst: wo mei 27, 2009 18:36
door Andretti Molletti
Bekende truuc die bij modernere auto's (ongeveer vanaf 2003) niet meer werkt ivm te meten lucht door de AFM. Deze klopt dan niet meer.
Overigens is het net zo strafbaar als rijden zonder katalysator!! :idea:

RE: EGR afsluiten Alfa 145 1.9 JTD

Geplaatst: wo mei 27, 2009 18:53
door Marco
Wat is het voordeel van het afsluiten van de EGR..........?

Ik neem aan dat het vermogens toename is, of heb ik dat fout.

Grtz Marco

RE: EGR afsluiten Alfa 145 1.9 JTD

Geplaatst: wo mei 27, 2009 20:31
door Andretti Molletti
Vaak ook vervuiling tegen te gaan en idd vermogensverlies.

Re: RE: EGR afsluiten Alfa 145 1.9 JTD

Geplaatst: wo mei 27, 2009 21:28
door AlfaTony
Vaak ook vervuiling tegen te gaan en idd vermogensverlies.
Klopt, heb het voornamelijk gedaan om het constante "roeten" tegen te gaan.

RE: EGR afsluiten Alfa 145 1.9 JTD

Geplaatst: wo mei 27, 2009 21:46
door Zaagauto
Heb net een setje uit Engeland laten komen voor de Engelse-boer-in-net-jasje... (daar is ook een vervanging van de slang tussen intercooler en inlaatspruitstuk nodig daar de EGR aan die slang gekoppeld is).

De EGR klep bij Land-Rover heeeft de neiging om in de "open" positie vast te gaan zitten en vervuilt dan het het hele inlaatraject door de constante toevoer van uitlaatgassen.

Niet de mijne... maar een voorbeeldje van het effect bij de LaRo van een vastzittende EGR...
Afbeelding
Dit is geen gezonde toestand voor een inlaatspruitstuk lijkt me...

Het verwijderen van de EGR (+ schoonmaken van het spruitstuk) zou het verbruik / vermogen weer naar standaard moeten helpen.