Het idee is dat ik 'r als daily driver ga gebruiken om zowel mijn bankrekening én de GTA wat te ontlasten. En natuurlijk dagelijks met een enorme glimlach op kantoor te komen.
Er is door mijn voorgangers 176.000 kilometer op de teller gezet, en als 't gaat zoals ik verwacht komen er daar jaarlijks zeker 25.000 bij. Reden dus om haar technisch en cosmetisch netjes te houden/maken.
Technisch mankeert er hopelijk niet al te veel aan. Oke, wat bekende zaken (hieronder meer) maar niets wat directe actie vraagt. Het is wel duidelijk dat er cosmetisch een hoop eer valt te behalen.
Laat ik dus maar eens in willekeurige volgorde een opsomming maken:
Het interieur:
* kachel repareren (elke ochtend gefohned haar hoeft niet perse
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
* buitenspiegels gangbaar maken
Buitenkant:
* zelf een poging doen de lak op te knappen. De lak heeft nu diverse kleuren rood, en de blanke lak schilfert er lustig op los. Geen redden aan met alleen poetsen dus.
* roest bij wielkasten en kleine andere plekjes aanpakken
* nieuwere bumpers monteren
* bestuurdersdeur vervangen (trekhaakschade)
Technisch:
* bij aankoop was al bekend dat de krukaskeerringen lekken. De olie stroomt er niet uit, maar de "ingebouwde anti-roestbehandeling" is niet optimaal.
* startmotor heeft in het verleden kuren gehad, een relais er bij zetten (schijnt een oplossing te zijn???)
Ondertussen gedaan (3 oktober '09):
* schoonmaakbeurtje, interieur is weer fris en rubber/plastic delen buitenom weer vet & zwart
* hemeltje opnieuw bekleed (nog wel wat details afwerken)
* Ronals stralen en poedercoaten en 1 onbrekend naafkapje ritselen. Meteen 2 nieuwe banden (Toyo maat 205x50)
* kofferbakkabel vervangen want is losgeschoten
* originele pookknop monteren.
* deurgreep rechtsachter gemonteerd. (29/8/09)
* matchende achterlichten gemonteerd (29/8/09)
* origineel stuur weer monteren, is meegeleverd (ff beetje kracht zetten) -> Thanks, Sander & Jur! (27/9/09)
* Pookhoesje vervangen (27/9/09)
* stuurkolomcover vervangen (27/9/09)
* uitlaat (deels) vervangen en sparen voor CSC (3/10/09)
Volgens mij is dat 't wel voor de eerste opknap ronde.
![Blue Cool :blue_cool:](./images/smilies/cool.gif)
Ik zal snel foto's maken van de "as bought" situatie. En hopelijk binnekort ook wat foto's van werk in uitvoering!