Pagina 1 van 3

Giulietta 1.6

Geplaatst: di aug 18, 2009 11:28
door _Pieter_
Zo, voor de leuk toch maar een topic over de minst geliefde Alfa van NL.
Blijkt toch wel een leuk karretje te zijn, rijdt heerlijk.

Voor diegenen die het hebben gemist, deze dus:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Na een eindje te hebben gestuurd heb ik gemerkt dat alles werkt, en de auto volledig rammel en kraakvrij is.

Wat gaan we doen:
- De bijgeleverde carbs reviseren & monteren met nieuwe rubbers & pakkingen, carbs zijn al schoongemaakt.
- De gebroken 4-1 uitlaat en voorpijp vervangen met een 4-2-1 set, is meegeleverd incl voorpijp en pakkingen
- Middenpijp uit de auto halen en in de schuur leggen (check)
- Ene onbehandelde roestplekje in de dinitrol soppen (check)
- Kijken of de diode op de dynamo te vervangen is (VRAAG: Kan dit?)
- Holle ruimtes behandelen met RX5 en RX7 (besteld)
- 30 jaar oude Spica's (hilarisch maar ook wel gevaarlijk) vervangen met Koni geel
- V6 stabi monteren
- Wassen & poetsen
- Roestplekken kaalhalen, behandelen en in kleur spuiten
- Ontdeuken

Boodschappenlijst
- Carb rubbers & pakkingen (Tuynder)
- Machinepoetsmiddel (Brezan)
- Spuitbus creme wit (Brezan)
- RX5 en RX7 (postorder)

Tot zover, eerst maar s op vakantie.

Hits, tips, suggesties en commentaar zijn allemaal welkom!

RE: Giulietta 1.6

Geplaatst: di aug 18, 2009 21:53
door giuliettaevo
15" zwarte wielen en een flinke verlaging.... 8)

Kan zo nog wel wat dingen bedenken die ik er mee zou doen, het is maar goed dat ik hem niet gekocht heb :lol: .... Originaliteit staat bij mij namelijk niet echt hoog in het vaandel. :oops:

V6 op gas erin zou een leuk idee zijn. :wink:

RE: Giulietta 1.6

Geplaatst: di aug 18, 2009 21:57
door KAS
Welja. Misschien een V8 uit een Holden. Of een turbine uit een F16. Mooi dat ie gered is is iig. Zoveel van dit eerste type Giulietta`s zijn er nu ook weer niet. Succes met het opknappen.

RE: Giulietta 1.6

Geplaatst: di aug 18, 2009 22:28
door giuliettaevo
In mijn brede Giulietta lag een Rover v8 :evil: .... is er gelukkig door de vorige eigenaar al uit gehaald. :P

Liever een liefhebber die er een v6 inknoopt als een liefhebber die hem naar de sloop laat gaan.... :roll:

RE: Giulietta 1.6

Geplaatst: wo aug 19, 2009 17:20
door Veloce
Leuk hoor zo´n Juuljetta!
Ik heb eventueel nog een setje Wolfrace-wielen voor je liggen.

RE: Giulietta 1.6

Geplaatst: do aug 20, 2009 11:10
door _Pieter_
Nou, deze blijft zo lang ik m heb tutti originali qua looks,
wel komen er koni's onder en dus een V6 stabi.
de nieuwe carbrubbers en pakkingen zijn al binnen.
Wel heeft ie moeite het hoofd koel te houden, rode lampje heeft al gebrand.
Dus moet het thermocontact doorlussen, daarna bleef ie op 90gr.
Ms de thermostaat, ms thermocontact (deed het wel aanvankelijk) ms waterpomp.
Het autootje houd de temp super strak op de 90gr en warmt snel op, dus thermostaat lijkt mij dan OK.
Wellicht dat ik er een nw thermocontact in doe als de koelvloeistof er toch uit moet voor de carbrubbers.
Heb m zojuist door de 84.000 km gereden op weg naar Nijmegen.
Op de snelweg vond ik 130 hard zat, dit is meer een auto voor het serieuze onthaasten, 110-120 is perfect.
Eerst maar even de schokdempers vervangen voordat ik harder ga, en ook even de kogels in het vooronder eens checken.

RE: Giulietta 1.6

Geplaatst: do aug 20, 2009 12:16
door Hylke
180 in een type 1 Jet is ook nog prima te doen: Klikkermans

RE: Giulietta 1.6

Geplaatst: do aug 20, 2009 17:58
door Gordon
Die V6 stabi lijkt me zwaar overkill. Als je die Koni's eronder hebt zitten is de Giulietta op standaard hoogte waarschijnlijk al strakker in de bochten dan een verlaagde 75.

Ik zou even het koelwaterpeil controleren in de radiateur. Ik had bij m'n 2.0 laatst ook zo'n geintje met oververhitten, en toen bleek dus mooi de radiateur vrijwel leeg terwijl de overlooptank netjes op peil stond. Maar een nieuw thermocontact is natuurlijk ook nooit fout.

RE: Giulietta 1.6

Geplaatst: do aug 20, 2009 18:15
door Hylke
Herkenbaar moment, temperatuurmeter in het dashboard netjes in het midden, maar koeienvloeistof die door de overdrukdop heen komt.

Re: RE: Giulietta 1.6

Geplaatst: do aug 20, 2009 18:54
door Alessandro
Die V6 stabi lijkt me zwaar overkill.
Valt wel mee hoor, die is maar 24mm. :wink:

Re: RE: Giulietta 1.6

Geplaatst: do aug 20, 2009 19:36
door giuliettaevo
180 in een type 1 Jet is ook nog prima te doen: Klikkermans
Met de TS erin kwam mijn Giulietta makkelijk over de 200.... 8)

RE: Giulietta 1.6

Geplaatst: ma aug 24, 2009 23:24
door tonino
Pieter ben blij dat je met de auto aan de slag bent gegaan ik heb nog wel een setje rode achterschokdempers van koni voor je liggen.
Het lamje van de dynamo heeft bij mij altijd flauw gebrand maar hij lade wel goed bij.

RE: Giulietta 1.6

Geplaatst: di aug 25, 2009 08:15
door ronald
Kan ik aanstaande zondag onze Giulietta naast deze zetten op het SS? :D

Re: RE: Giulietta 1.6

Geplaatst: di aug 25, 2009 12:22
door _Pieter_
Pieter ben blij dat je met de auto aan de slag bent gegaan ik heb nog wel een setje rode achterschokdempers van koni voor je liggen.
Het lamje van de dynamo heeft bij mij altijd flauw gebrand maar hij lade wel goed bij.
Klopt, lampje brandt maar hij laadT prima bij, dit is een kwestie van de diode vervangen die dit lampje aanstuurt.
schokdempers heb ik al liggen :), dank voor het aanbod.
Ws ga ik f de snel carbs wisselen puur uit interesse om te zien of ie dan wat lekkerder loopt.
Filerijden is op dit moment echt flink werken met gas en koppeling namelijk, hij blijft hangen op 2000 tpm, om dan vervolgens weg te zakken en af te slaan :D

Re: RE: Giulietta 1.6

Geplaatst: di aug 25, 2009 17:39
door Gordon
Pieter ben blij dat je met de auto aan de slag bent gegaan ik heb nog wel een setje rode achterschokdempers van koni voor je liggen.
Het lamje van de dynamo heeft bij mij altijd flauw gebrand maar hij lade wel goed bij.
Klopt, lampje brandt maar hij laadT prima bij, dit is een kwestie van de diode vervangen die dit lampje aanstuurt.
schokdempers heb ik al liggen :), dank voor het aanbod.
Ws ga ik f de snel carbs wisselen puur uit interesse om te zien of ie dan wat lekkerder loopt.
Filerijden is op dit moment echt flink werken met gas en koppeling namelijk, hij blijft hangen op 2000 tpm, om dan vervolgens weg te zakken en af te slaan :D
Heb je de handgas hendel nog niet ontdekt?