Hylke
Moderator
Moderator
Contacteer: Website

33 1.7 16V QV con aria condizionata: VENDUTO

wo sep 09, 2009 00:16

Op het SSAR was ze al even te bewonderen (zaterdags), de nieuwste aanwinst in Huize Wildeman 33 - 1.
Eigenlijk ontbreekt er alleen nog een type 2 QV, dan is het rijtje compleet.

De auto komt bij een welbekende forummer vandaan en heeft 3 jaar arbeitslos door gesukkeld.
Tsja, als rechtgeaarde boxerliefhebber gaat het dan toch jeuken en met de vooruitzichten van het teruggeven van de leasewagen...
Bouwjaar 1993, nog geen 139.000 kilometer en wat kleine cosmetische imperfecties.
Kogel maar snel door de kerk gejaagd, want er moest nog wel eventjes APK op om legaal te kunnen rijden op Zandvoort.

Zo gezegd, zo gedaan, maar wel nog even op het laatste moment.
Gelukkig hielp mijn buurmeisje van 3 mij heel goed mee tijdens het poetsen van de 33.
Dat polish niet op de ruiten en het plastic hoeft, ach, het gaat om het gebaar!

Op het circuit heb ik nog wel wat aandachtspuntjes ontdekt.

Zo staan de semislicks toch wat breed, in de Tarzan liep het zaakje aan.
Daarnaast heeft ze de nare gewoonte om bij snelle bochten naar rechts, even dood te slaan om vervolgens weer op te pakken.
Lastig, op een circuit rij je doorgaans rechtsom :roll:
Verder pruttelde het allemaal nogal, het onderhoud heeft natuurlijk ook 3 jaar stil gestaan.

Inmiddels heb ik moed gevonden en vanavond flink wat van de lijst opgelost:

- Bougies en bougiekabels vervangen (incl hulplijn en geleend gereedschap)
- Mistlampen vóór werkend gemaakt, waren niet aangesloten en stekkers gecorrodeerd
- Verlichting helemaal netjes gelijk gesteld (handig, zo'n garagedeur)

Ik heb nog geen oplossing gevonden voor het dood slaan, wellicht dat dit opgelost is met de nieuwe bougies en kabels.
Morgen heb ik wat meer tijd om het op snelheid te testen, de auto sloeg al wel veel makkelijker aan.

Overigens had ik het nobele plan om de QV te voorzien van een rood type 2 QV-kleed.
Na het complete interieur gedemonteerd te hebben, het kleed los gehaald en toen kwam ik tot de conclusie...
...ach, dit kleed is nog best netjes, weet je wat, ik stofzuig het even en laat het zitten :lol:

Morgen zal ik wat kodakskes floepen en omhoog laderen, aangezien het forum leeft op foto's 8)

Groeten, Hylke
Laatst gewijzigd door Hylke op za feb 20, 2010 12:16, 9 keer totaal gewijzigd.
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Giulia 2.0 ‘18

Tecky
Member
Member

RE: 33 1.7 16V QV con aria condizionata

wo sep 09, 2009 09:37

Gefeliciteerd, erg mooi!
Jan
Nu: Bruine 33 1.3 type 1
Gehad: Zwarte 98'er GTV 3.0 V6, eerste in NL op LPi
Div. 33's: Zwarte 33 16v op LPG G3; 1.7IE ABS; 16v; 16v QV
Mijn 1e Alfa: Gele 33 type 2 1.3 junior (de mooiste by far!)

Hylke
Moderator
Moderator

wo sep 09, 2009 22:34

De beloofde foto, ik moet nog even een mooi moment zoeken om de hele auto op de foto te zetten 8)

Afbeelding

Nu nog een verder to-do lijstje:

- Fatsoenlijke speakers inbouwen, die ene tweeter doet net te weinig :lol:
- Probleem met het doodslaan oplossen (bobine? toerenteller valt nl ook weg)
- Setje velgen uitkiezen voor straatgebruik, de semislicks zijn zonde om op te maken
- Mistlamp achter reageert nog niet op de schakelaar
- Indicatielampjes van ingeschakelde mistlamp(en) werken niet
- Fatsoeneren van de voorstoelen, nu is het niet zo charmant (scheuren en doorgezakt)

En er komt vast nog wel meer om de hoek kijken.
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Giulia 2.0 ‘18

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo sep 09, 2009 22:44

doodslaan kan van alles zijn, maar check ook massa punten eens goed
indicatielampje is een ledje, wordt solderen of een andere schakelaar (neem aan zo'n tiptoetsschakelaar, heb ik nog wel ergens)
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Hylke
Moderator
Moderator

wo sep 09, 2009 22:52

Dan houden we het mooi op een andere schakelaar.
Gaat idd om tiptoets, de oude variant was iets onderhoudsvriendelijker.

Vreemde is wel dat het alleen voorkomt na het uitkomen van een rechtse bocht.
Heb al wat lopen frummelen onder de motorkap, mja, probeer dat maar eens met de hand na te doen :lol:

Noot aan mijzelf: Ik bedenk me ineens dat een andere 33 dat probleem ook had, dat bleek een losse accupool te zijn.

1290 SD '14
Giulia 2.0 ‘18

giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice

do sep 10, 2009 01:21

:wink:

Zou kunnen maar onwaarschijnlijk.....want stond lange tijd zonder dat er ook maar iets aan stroomverlies uitging. (geen 3 jaar)

Kijk eens inderdaad alle aansluitingen na. Maak desnoods alles wd40 soppend zuiver. Want stond wel een tijdje buiten.
En ja: ik gun hem je van harte. Het doet wel een beetje pijn in het Alfahart, wordt snel vergeten omdat ik denk dat ie in goede handen is.

Natuurlijk heeft ie nog een gebrek, anders zag ik de auto nooit meer... :lol:
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

Hylke
Moderator
Moderator

do sep 10, 2009 09:40

De eigenaar hoort niet bij de gebreken van de auto :wink:

1290 SD '14
Giulia 2.0 ‘18

Yves
Member
Member

do sep 17, 2009 22:21

Nu zie ik het pas, dit is tot mei 2005 mijn auto geweest :lol: :lol:
Heb destijds de airo weer werkend gemaakt.
Ook heb de deurbekleding aangepast in ongeveer hetzelfde alcantara als de stoelbekleding.
Veel plezier gehad met deze 33.
Hij had destijds 1 mankement, n.l. dat wanneer de motor warm was je hem een tijdje niet kon starten.
Heeft ie dat nog? ik heb het probleem nooit kunnen oplossen namelijk.

Yves

Afbeelding
Afbeelding

Hylke
Moderator
Moderator

vr sep 18, 2009 17:18

Hey Yves,

De deurbekleding is weer helemaal origineel geloof ik, er zit namelijk gewoon skai op in het bekende motief.
Daarnaast werkt de airco naar volle tevredenheid, erg groot pluspunt op dagen als vandaag!
Starten doet ze ook gewoon als de motor warm is, er is echter wel een ander probleem bij, dat van het doodslaan.

Na jou heeft de auto in Bussum gereden geloof ik, toen is nog de distributie gedaan en iets met de uitlaat.
Vanaf 2006 heeft de auto stil gestaan en amper nog een kilometer gelopen.
Inmiddels heb ik de teller richting de 140.000 gestuurd, onder andere op het SSAR een lekker stukje kunnen scheuren.

Oh ja, de P4 velgen die jij op de foto hebt staan, zijn tussendoor vervangen door 14" Ronals en nu door mijn velgen met semi-slicks.
Een dezer dagen nieuwe banden halen en dan komt er 15" Azev A onder, als winterwiel.
De deuk op het voorportier zit er overigens ook nogsteeds, en de spoiler achter is eraf.

Leuk dat je nog de foto's hebt opgedoken, als je er nog meer hebt, altijd leuk!
Mijn vriendin is er nu mee vandoor, anders had ik nog even wat extra plaatjes geschoten.

Groeten, Hylke

1290 SD '14
Giulia 2.0 ‘18

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: 33 1.7 16V QV con aria condizionata

vr sep 18, 2009 17:35

Hij had destijds 1 mankement, n.l. dat wanneer de motor warm was je hem een tijdje niet kon starten.
Heeft ie dat nog? ik heb het probleem nooit kunnen oplossen namelijk.
Bovenstaande en afslaan in bochten naar rechts, geen toerenteller meer. Ik zou zeggen, krukassensor nakijken.

Hylke
Moderator
Moderator

vr sep 18, 2009 19:22

Ik ga meteen eens even in de materie duiken, met mijn technische kennis zo groot als een zoutvaatje moet dat vast goed komen!

1290 SD '14
Giulia 2.0 ‘18

Yves
Member
Member

za sep 19, 2009 00:08

Dit is alles wat ik nog aan foto's heb.
Hoop je hiermee een plezier gedaan te hebben.

P.S.

Jammer van die deurbekleding. Ben er dagen mee bezig geweest, maar werd door de volgende eigenaar toch niet gewaardeerd. :cry: :cry:

Yves

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

MR Angel
Junior Member
Junior Member

za sep 19, 2009 10:55

Jammer van die deurbekleding. Ben er dagen mee bezig geweest, maar werd door de volgende eigenaar toch niet gewaardeerd. :cry: :cry:

Yves
Hoi Yves,

Dat is wel gewaardeerd hoor, ze zitten nu zelfs in een andere 33 16v. Ken de vorige eigenaar uit Bussum toevallig :wink:

Hylke
Moderator
Moderator

zo sep 20, 2009 15:10

Trekhaak komt er overigens weer onder, is er afgehaald door een van de vorige heren.
Zo te zien zat het gaatje in de passagiersstoel er ook al in, vreemde plek :lol:

Als ik het goed zie, was jij al bezig geweest met het aanpassen van de zitpositie?
(lange busjes voor)

Groeten, Hylke

1290 SD '14
Giulia 2.0 ‘18

Yves
Member
Member

zo sep 20, 2009 15:26

Trekhaak komt er overigens weer onder, is er afgehaald door een van de vorige heren.
Zo te zien zat het gaatje in de passagiersstoel er ook al in, vreemde plek :lol:

Als ik het goed zie, was jij al bezig geweest met het aanpassen van de zitpositie?
(lange busjes voor)

Groeten, Hylke
Ik heb destijds de stoelen omgewisseld . (passagier naar bestuurders kant). Zitpositie weet ik niet meer, maar zou best kunnen.

Terug naar “Projecten”