Pagina 1 van 1

Alfetta GTV2000 (1978)..... TE KOOP

Geplaatst: za okt 24, 2009 21:43
door Stefan
Vandaag de Alfetta van Hans2600 opgehaald.
Een origineel nederlandse auto uit 1978.
De GTV staat al lange tijd stil, is al deels gedemonteerd en er zijn al wat werkzaamheden aan gedaan.
Het lijkt erop, dat de GTV nog grotendeels compleet is. Ik heb wel begrepen, dat de chromen bumpers er niet bij zijn.
Deze heeft Hans er ook nooit bij gehad.
Het volgende moet in ieder geval nog gedaan worden:
- Reservewielbak lassen
- Wielkastrand linksachter lassen
- Achterpaneel (onderste gedeelte) repareren
- Aanhechting voorruitstijlen op de A-stijl repareren
- Motor, remmerij en koppeling gangbaar maken
- En uiteindelijk moet er weer een kleurtje op.
Hieronder een aantal plaatjes van deze GTV
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

RE: Alfetta GTV2000 (1978)

Geplaatst: zo okt 25, 2009 08:24
door alfachirurg
Mijn GTV is niet de enige die in matige staat is :( , ik ga je project volgen.

Succes,

Ton.

RE: Alfetta GTV2000 (1978)

Geplaatst: zo okt 25, 2009 10:23
door sprint88
Valt mee als ik het lijstje van Stefan zie :wink:

Maar op de foto`s af te gaan zou ik zeggen die moet toch echt helemaal uit elkaar en dan komt er wat werk voor de dag

Stefan schaf is een lekker lasapparaat aan die heb je hard nodig :wink:

succes het zijn wel de mooiste GTV ss

grt rogeralfa :driving:

RE: Alfetta GTV2000 (1978)

Geplaatst: zo okt 25, 2009 11:01
door Peternijmegen
Ai jij hebt iets meer werk dan ik.

Gr. Peter
(die je heel veel succes wenst)

RE: Alfetta GTV2000 (1978)

Geplaatst: zo okt 25, 2009 13:07
door rednal
Voorruit => verkocht
Aandrijfassen => verkocht
Voorfront => verkocht
Meer klein spul => verkocht

Oeps, ben nog te vroeg geloof ik. :roll:

Stefan succes, en als het niet lukt weet ik er nog wel 1 voor de goede delen :lol: :lol:

RE: Alfetta GTV2000 (1978)

Geplaatst: zo okt 25, 2009 21:11
door Stefan
Bedankt voor de steunbetuigingen. Ik hoop, dat het allemaal wel meevalt.
Van de week eerst maar even goed wassen om te zien wat er verder onder vandaan komt. De auto is enorm stoffig en smerig.
Het lijstje kan dan nog wel wat langer worden.

Rogier,
Ik moet echt eens aan een lasapparaat. Dat heb je goed gezien. Maar er is één klein probleempje, want ik heb eigenlijk nog nooit zelf gelast :roll: .
En dan een stoomcursus bakken en braden.

Anteun,
Je bent nog te vroeg om onderdelen te reserveren. Maar zo te zien, wil je alles wel reserveren :lol: .

RE: Alfetta GTV2000 (1978)

Geplaatst: zo okt 25, 2009 22:30
door rednal
Nee niet alles, bij mij is nog veel goed :mrgreen:

Had toch een mooie gave voorruit, deze ging dezelfde weg als de achterlichten van de Juul, een of ander individu heeft er wat opgepleurd en ook zit hier nu een barst in.
:twisted:

RE: Alfetta GTV2000 (1978)

Geplaatst: zo okt 25, 2009 22:34
door Jens Hoorn
Mooi project, Stefan!

Precies dezelfde pijnplekken als de mijne.

Succes!

RE: Alfetta GTV2000 (1978)

Geplaatst: wo okt 28, 2009 13:21
door hans2600
Leuk karretje!!!! :D :D :D

RE: Alfetta GTV2000 (1978)

Geplaatst: wo okt 28, 2009 21:26
door Stefan
Gisteren de GTV maar even gewassen om alle stof en rommel er af te krijgen.
En om te zien wat er onder vandaan zou komen
De GTV ziet er inmiddels veel beter uit en het lijkt op het eerste gezicht allemaal behoorlijk mee te vallen.
Natuurlijk zit er werk aan, maar het lijkt allemaal niet hopeloos.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

RE: Alfetta GTV2000 (1978)

Geplaatst: za nov 14, 2009 22:32
door Stefan
Vanochtend even (zou ook met de kleine jongen meegaan naar de intocht) bezig geweest en een begin met strippen gemaakt.
Motorblok is inmiddels kaal en kan er bijna uit.
Ik wilde toch weten hoe de kofferklep er uitzag, omdat de hoeken onder de ruit behoorlijk roestig zijn.
De chromen omlijsting en de achterruit zijn verwijderd. Blijkt de klep verder helemaal hard te zijn. De roestige plekken verborgen geen narigheid, dus dat valt al weer mee :lol: .
Nu maar eens bedenken of ik de NOS achterklep nog ergens voor gebruiken ga of dat ik er iemand anders mee blij kan maken :-k .

RE: Alfetta GTV2000 (1978)

Geplaatst: di nov 17, 2009 14:39
door _Pieter_
Je weet pas wat je hebt als je de 2 voorschermen eraf hebt gehaald, en al het bitumen aan de binnenkant.
Voordat je gaat investeren, zou ik m eerst grondig strippen en kaalhalen.
Idem voor de holle ruimte onder de parafan.
Kokers zijn onder de achterste zijruiten meestal ook finaal rot van binnen. Merk je wel als je de kriksteun wenst te gebruiken ;-)
Succes!

Re: RE: Alfetta GTV2000 (1978)

Geplaatst: di nov 17, 2009 21:16
door Stefan
Je weet pas wat je hebt als je de 2 voorschermen eraf hebt gehaald, en al het bitumen aan de binnenkant.
Voordat je gaat investeren, zou ik m eerst grondig strippen en kaalhalen.
Idem voor de holle ruimte onder de parafan.
Kokers zijn onder de achterste zijruiten meestal ook finaal rot van binnen. Merk je wel als je de kriksteun wenst te gebruiken ;-)
Succes!
Pieter,

Het is ook de bedoeling om deze eerst maar een te strippen en verder kaal te maken. Een aantal dingen zijn al meegevallen. In ieder geval zijn de kofferklep en holle ruimte onder parafan nog goed. Voor de rest ben ik nog niet zo ver. Ik heb tot nu toe nog geen poging gedaan om de kriksteunen te gebruiken, maar dat zal van de week waarschijnlijk wel gebeuren. Ik wil het blok eruit halen en dus moet de cardan nog losgekoppeld worden.
Ik ben benieuwd of de kriksteunen het dan gaan houden :?:

RE: Alfetta GTV2000 (1978)..... TE KOOP

Geplaatst: za okt 02, 2010 22:38
door Stefan
Omdat ik gisteren een andere project GTV2000L heb opgehaald en vanmiddag eens goed bekeken, is er uiteindelijk toch besloten om het huidige project te verkopen.

De reden is niet dat ik er geen heil meer in zie, maar de "nieuwe" GTV is toch beter en zoals het er nu uitziet met minder werk klaar te krijgen. Ondanks dat dit ook weer een project is, durf ik het wel aan om deze nu al wel te laten keuren. Alleen de remmetjes komen nog niet helemaal goed los, maar voor de rest werkt alles wat voor de APK zou moeten werken en pakt het blokje goed op en voelt de bak goed aan (kraakvrij). Ik heb een nieuw project-topic gestart, zodat iedereen weer kan meelezen en suggesties en tips zijn weer welkom.

Het huidige project staat al een tijd in de hoek, omdat ik er gewoon niet aan toekom. De auto is al deels gedemonteerd en grotendeels (op beide bumpers en wat klein spul na) compleet.
Ik heb deze al eens op de brug gehad om de voorremmen en de acherremblokken te verwijderen zodat de auto makkelijker te verplaatsen was en toen gezien dat de bodem en alle kriksteunen nog in zeer gode staat zijn. In één van mijn openingsposts staat wat er aan carrosseriewerk aanzit.