Pagina 1 van 13

75 TS Gulf

Geplaatst: zo dec 13, 2009 01:43
door B-lex
Vandaag dus heel het land doorgereist om een 75TS te kopen !

Ze is van '90 en heeft hier en daar wat schoonheidsplekjes, en bijna een jaar stil gestaan.
Ooit getuned naar 165pk

APK heeft ze al een poosje niet meer, maar gaat er wel weer opkomen met de loop der tijd :D
Is erg leuk om mee te rijden, accelereert als een beest in vergelijking met de Imola
De achterbank en stoelen heb ik verwisseld met de Imola, omdat die van de imola nogal doorgezakt etc waren..gewoon versleten. Die van de TS waren daarintegen nog als nieuw !

Ik weet het jullie willen foto's, maar zal helaas nog even moeten wachten ivm werk.

Toedoe list

-Startmotor probleem zoeken/vervangen (Check)
-Trekhaakgebeuren verwijderen (Check)
-Interieur strippen (Check)
-Nieuwe remschijven + Blokken (Check)
-Nieuwe voorruit (Check)
-Reservewielbak verwijderen en plaat inlassen (Check)
-V6 tank of aluminium tank erin
-Lexaan
-Rolkooi (Check)
-Koelwater lekkage verhelpen(Check)
-Lampjes vervangen(Check)



Dit zal in de loop der tijd zoals gewoonlijk wel aangevuld worden

Hier een foto van de vorige eigenaar
Afbeelding

RE: 75 TS Semi racert

Geplaatst: zo dec 13, 2009 03:35
door brolli21
Ziet er uit als een leuk project alex.
Zie ik het nou goed,dat er een setje borbet A wielen onder zitten???

RE: 75 TS Semi racert

Geplaatst: zo dec 13, 2009 08:39
door stephen
technische ombouwprojectjes zijn altijd leuk 8)

veel plezier hiermee gewenst

wordt dus ook:
casterkogels& flink casteren
stabi/botjes
nw rubberwerk/kogels waar nodig
minimaal Bilstein aan de voorzijde
spatplaten remmen verkleinen&knappe blokken&hitteschildje HRC e.d.
knappe stoelen & gordels
en bij echt semi-race natuurlijk een kooi (moet ik ook eens over gaan nadenken)

lexaan is in mijn ogen pas als je laatste puntjes op de i gaat zetten net als andere gewichts reducties:wink:

gaan dit topic dus lekker volgen :wink:

RE: 75 TS Semi racert

Geplaatst: zo dec 13, 2009 09:16
door elogiov6
Je 75 ziet er op de foto erg netjes uit. Enne die Borbets hebben een hele lage et waarde! Als je een rolkooi neemt doe dan wel een goedgekeurde. Altijd makkelijk als je eens een keer aan het SI wil meedoen. Veel succes!

RE: 75 TS Semi racert

Geplaatst: zo dec 13, 2009 09:49
door B-lex
De velgen zijn van ATF, borbet namaak?

En over minimaal bilstein, ik heb afgelopen jaar in Zandvoort met bilstein rondom gereden, maar vind koni toch beter rijden. Ach ja misschien ooit nog een intrax setje :)

Tnx voor de tips :D

RE: 75 TS Semi racert

Geplaatst: zo dec 13, 2009 17:13
door stephen
zit Koni geel onder mijn Alfetta GTV , maar heb daar alleen nog maar testritjes meegereden, dus kan daar nog niet over oordelen :wink: en die is verder nog std.

heb onder de sedan Bilstein voor en iets roods achter :wink: en dat bevalt tot nu toe goed
maar zal ook veel persoonlijke voorkeur wezen, en ja Intrax o.i.d zou ik ook nog wel willen
:wink:

RE: 75 TS Semi racert

Geplaatst: zo dec 13, 2009 17:33
door B-lex
Jaa ik denk ook dat het een persoonlijke voorkeur is.

En een goedgekeurde kooi is wel leuk, maar heel duur voor mijn budget, zeker als je een vriend hebt die lasser is.
Dus veilig zal hij zeker zijn, even een paar voorbeeldjes zoeken en erin plakken.


Grtz, Alex

RE: 75 TS Semi racert

Geplaatst: zo dec 13, 2009 18:33
door DJ
Zonder vakmanschap van je vriend te kort te willen doen: een kooi plaatsen is niet alleen lassen maar vooral ook netjes pijpen buigen en in meten.
Een vaardigheid die door minder mensen word beheerst dan alleen lassen.
Tevens is een hobbybob kooi niet bevorderlijk voor de verkoopwaarde mocht je de auto later weer kwijt willen.
Een omp of sparca schroefkooi is wel te vinden voor redelijk geld. Komt een lasser nog steeds goed van pas om voetplaten en bevesting voor stoel etc te maken.
Als je toch zelf gaat bouwen: de fia voorschriften mbt bouwen van kooi en stoelbevestiging zijn gewoon te downloaden op van de knaf site.
Juiste buizen kan je oa hier aanschaffen: http://www.25crmo4.com/25crmo4_NE/index.htm
Voor dnrt/si is een kooi met certificaat trouwens niet verplicht. Als hij maar volgens de regels is gebouwd.
En in de praktijk scheelt een technisch net opgebouwde auto ook een hoop moeilijke vragen. (eerste indrukken etc etc)
Veel plezier met bouwen en vooral straks met rijden.

Gr DJ

RE: 75 TS Semi racert

Geplaatst: zo dec 13, 2009 18:55
door B-lex
DJ tnx voor de tips. Vriend werkt bij een groot staalbedrijf waar ze alles met staal kunnen doen..dus buigen/slijpen is opzich ook niet zo'n punt denk ik.

Annexe 09 regels heb ik digitaal, met inderdaad tekening van rolkooi etc(tnx to Lunatic)

RE: 75 TS Semi racert

Geplaatst: za dec 19, 2009 02:05
door B-lex
Vandaag het tapijt eruit gehaald en middenconsole..tot aan de kachel bediening.
Startprobleem is ook opgelost..tijdens het monteren van open filter kwamen we een losse rode draad tegen...ik wilde hem langs binnen eruit trekken maar die bleek vast te zitten..ik in de motorruimte op zoek naar waar de rode draad heen liep, blijkt naar de startmotor!

Dus wij die draad op de plus gezet, en ineens een teken van leven :lol:
Dus nu hoeven we niet meer aan te duwen.

Wel weer een minpuntje gevonden, koelwater aansluiting naar potje voor inlaat lekt. Misschien even slangetje inkorten en erover zetten.


Morgen komen de foto's!!!


Grtz, Alex

RE: 75 TS Semi racert

Geplaatst: za dec 19, 2009 11:08
door giuliettaevo
Zorg wel dat je vriend naadloos getrokken buis gebruikt voor de kooi, niet gewone stalen buis... :wink:

RE: 75 TS Semi racert

Geplaatst: za dec 19, 2009 15:15
door AlfaTony
Leuk project dat ik zeker ga volgen,
ben zelf nl ook met iets dergelijks bezig.

Hier kun je eventueel wat ideen opdoen.

Succes.

RE: 75 TS Semi racert

Geplaatst: za dec 19, 2009 18:46
door B-lex
Vandaag hemeltje eruit gehaald met strippen tegen plafond, wel grote wirwar met elektra..wil de raam bediening houden..(in asbak oid wat vaker word gedaan)
Lopen 5 draden naar elke schakelaar..Verder weet ik neit wat ik weg kan halen en wat niet. Ook van in de deur, de CV hoeft niet te werken, en de elektromotor voor het raam moet wel blijven zitten.

Ook nog even testrondje gedaan in de sneeuw 8)

RE: 75 TS Semi racert

Geplaatst: ma dec 21, 2009 17:18
door B-lex
Nu bezig emt Dashboard los te halen aangezien ik gek word van alle kabels..zoals hoedeplank speakers etc..allemaal weg ermee.

Iemand nog tips, welke draden moet je bijvoorbeeld laten zitten die naar het hemeltje toe gaan? Ik wil de raamschakelaars houden, wel verplaatsen.


Grtz, Alex

Re: RE: 75 TS Semi racert

Geplaatst: ma dec 21, 2009 17:50
door AlfaTony
Nu bezig emt Dashboard los te halen aangezien ik gek word van alle kabels..zoals hoedeplank speakers etc..allemaal weg ermee.

Iemand nog tips, welke draden moet je bijvoorbeeld laten zitten die naar het hemeltje toe gaan? Ik wil de raamschakelaars houden, wel verplaatsen.


Grtz, Alex
Hemeltje eruit halen, heb ik ook gedaan.
Bedrading van de verlichting kun je dan laten vervallen.
Afbeelding