Ex-AB/Ex-ErwinV6 75 Twinspark Foto-Update
Geplaatst: do dec 31, 2009 12:51
Zoals menigeen wel gevolgd zal hebben in Erwin zijn topic, heb ik na een mislukte verkoop de GTV toch verkocht binnen afzienbare tijd. Zodoende had ik op tijd centjes om de 75 Twinspark van Erwin te kopen en dat gedaan ook!
Ik wilde eigenlijk weer een BMW E36 318iS Coupé, het zijn echt heel fijn/strak sturende auto's, techniek is overzichtelijk, nog net niet teveel electra (hekel aan ) en (race)onderdelen zijn makkelijk te krijgen en niet duur. Daarbij rijd je dan wel in een duitser en das kwaliteit maar ook erg fout. Mijn vorige heeft het ook heel lang uitgehouden terwijl die toch aardig misbruikt werd af en toe . Een dagje lekker driften ben ik bijvoorbeeld niet vies van .
Nouja, om je heen begint dan iedereen te blèren dat ik een 75 moet proberen, want alfa en dat spreekt mij als alfist natuurlijk errug aan, mooie techniek en een erg mooie balans omdat het een transaxle is. Tja, dan zie je die van Erwin tekoop, met alle gave gadgets van RS en Intrax en gaat het malen in de bovenkamer....... Voor dat geld deze kopen en gelijk rijden of een 318iS opbouwen voor 2000 euro meer en daar na het opbouwen mee rijden en toch weer een vieze duitser onder je reet, vinden de verkeerde meiden je ook weer leuk .
Dus rijd ik nu lekker in een echte alfa, want wilde gelijk lekker sturen en alfa spreekt gewoon meer aan. Bijkomend voordeel is dat de verzekering best goedkoper is, en de alfa een belastingtrap lager is. Al met al genoeg redenen om in een alfaatje te stappen, wederom!!
Heb de auto nu (voor mijn doen) al een tijdje en het gekke ding bevalt me nog steeds bijzonder goed! Onderstel is inmiddels fijn en de twinspark levert mij voldoende vermogen om lekker te kunnen spelen. Ik hoef niet harder.
Even wat specificates:
KLEUR ROOD
Bouwjaar 1990
- Nieuwe uitlaat (midden + eind)
- Deep Dish lederen stuur
- Intrax RSA rondom
- dikke RS stabi's met unibolts voor en achter, achter verstelbaar
- caster kogels
- watt stangen in unibolts aluminium center lager
- ATE blue racing vloeistof
- net grote beurt gehad incl.Castrol 10W60
- nieuwe koplampen
- gereviseerde versnellingsbak schakelt echt perfect.
- Sper 50%
- nieuwe radiator
- camber ringen voor-as voor lekker veel camber dus super insturen
- SZ kogel in dedion as
- PiperX luchtfilter
- Gaaf interieur met oranje wijzer platen
- Heerlijke motor met Squadra kuurtje
- Sparco Evo stoelen
- QSP Fia gordels
- nieuwe baksteunen
Helaas bleek achteraf dat de SZ kogel er niet in zat, dit is erg netjes opgelost door Erwin ( ), alsnog zo'n kogel gekocht en gemonteerd gisteravond. Ik vond de achteras wiebelen onder de auto, zodoende kwam ik er dus achter, zat idd gewoon een rubber bus in. Ook gelijk de baksteunen vervangen, die waren al een eind heen en de koppeling slipte, dus had een nieuwe set klaarliggen (thanks Dré ) maar bleek dat het allemaal bijzonder vies was. Plaat + drukgroep waren als nieuw. Toch maar vervangen voor het spulleke van Dré en nieuwe vloeistof erin gedaan. Pedaal zit nog steeds hoog maar weet nu zeker dat het goed is. SZ Kogel kan ik IEDEREEN aanraden, ik heb nog niet veel gereden (hooguit 10km) maar de auto voelt veel strakker aan en meer herrie/vibraties heb ik niet waargenomen. Was bang dat de Vbak/diff veel herrie gingen maken, maar uiteindelijk hangt die in 2 nieuwe baksteunen en achteraan met het staartstuk in rubber....
Tja, en wat valt er nog te wensen als je een auto als deze hebt staan?!
- Wil eigenlijk mijn stoelen een keer fatsoenlijk in de auto maken, ze staan nu op de originele frames, en dat is niet stevig genoeg voor heavy gebruik vind ik. Heb al stukken profiel liggen die erg dik zijn. Die ga ik op de bodem lassen, en de bestuurdersstoel wordt dan verstelbaar in lengterichting.
- Verder moet er nog een gordelbar in zodat de achterbank ook weer fatsoenlijk te gebruiken is. Het is en blijft een sedan en een achterbank is best makkelijk af en toe!
- Audio installatie erin, heb een als nieuwe audioset liggen uit de GTV, Alpine head-unit, 2 versterkers, 4 speakers en een subwoofer, setje heeft zich bewezen dus dat moet goed komen...
- Turbobumpers!! Die liggen al klaar bij Dré maar passen niet in de 75, keertje ophalen met de VAG van pa dus.
- Leuke uitlaatspruitstukken met een sport catalysator (ouwe is een beetje gaar) en een gave einddemper voor een iets sportiever geluid.
- Een achteras met camber en toespoor en ~ 2 centimeter per kant breder.
- 60kg veren achter
- Setje dikke wielen eronder
- Rode achterlichten (nog ophalen bij MichelvdGrinten)
Verdere ideeen komen in de loop van de tijd misschien nog wel .
Hier een aantal foto's van de SZ kogel en het rubber, die op zijn plek blijft zitten dmv de borgring:
Mocht iemand nog tips of leuke ideeen hebben, be my guest!!
Ciao!
Sieger.
Ik wilde eigenlijk weer een BMW E36 318iS Coupé, het zijn echt heel fijn/strak sturende auto's, techniek is overzichtelijk, nog net niet teveel electra (hekel aan ) en (race)onderdelen zijn makkelijk te krijgen en niet duur. Daarbij rijd je dan wel in een duitser en das kwaliteit maar ook erg fout. Mijn vorige heeft het ook heel lang uitgehouden terwijl die toch aardig misbruikt werd af en toe . Een dagje lekker driften ben ik bijvoorbeeld niet vies van .
Nouja, om je heen begint dan iedereen te blèren dat ik een 75 moet proberen, want alfa en dat spreekt mij als alfist natuurlijk errug aan, mooie techniek en een erg mooie balans omdat het een transaxle is. Tja, dan zie je die van Erwin tekoop, met alle gave gadgets van RS en Intrax en gaat het malen in de bovenkamer....... Voor dat geld deze kopen en gelijk rijden of een 318iS opbouwen voor 2000 euro meer en daar na het opbouwen mee rijden en toch weer een vieze duitser onder je reet, vinden de verkeerde meiden je ook weer leuk .
Dus rijd ik nu lekker in een echte alfa, want wilde gelijk lekker sturen en alfa spreekt gewoon meer aan. Bijkomend voordeel is dat de verzekering best goedkoper is, en de alfa een belastingtrap lager is. Al met al genoeg redenen om in een alfaatje te stappen, wederom!!
Heb de auto nu (voor mijn doen) al een tijdje en het gekke ding bevalt me nog steeds bijzonder goed! Onderstel is inmiddels fijn en de twinspark levert mij voldoende vermogen om lekker te kunnen spelen. Ik hoef niet harder.
Even wat specificates:
KLEUR ROOD
Bouwjaar 1990
- Nieuwe uitlaat (midden + eind)
- Deep Dish lederen stuur
- Intrax RSA rondom
- dikke RS stabi's met unibolts voor en achter, achter verstelbaar
- caster kogels
- watt stangen in unibolts aluminium center lager
- ATE blue racing vloeistof
- net grote beurt gehad incl.Castrol 10W60
- nieuwe koplampen
- gereviseerde versnellingsbak schakelt echt perfect.
- Sper 50%
- nieuwe radiator
- camber ringen voor-as voor lekker veel camber dus super insturen
- SZ kogel in dedion as
- PiperX luchtfilter
- Gaaf interieur met oranje wijzer platen
- Heerlijke motor met Squadra kuurtje
- Sparco Evo stoelen
- QSP Fia gordels
- nieuwe baksteunen
Helaas bleek achteraf dat de SZ kogel er niet in zat, dit is erg netjes opgelost door Erwin ( ), alsnog zo'n kogel gekocht en gemonteerd gisteravond. Ik vond de achteras wiebelen onder de auto, zodoende kwam ik er dus achter, zat idd gewoon een rubber bus in. Ook gelijk de baksteunen vervangen, die waren al een eind heen en de koppeling slipte, dus had een nieuwe set klaarliggen (thanks Dré ) maar bleek dat het allemaal bijzonder vies was. Plaat + drukgroep waren als nieuw. Toch maar vervangen voor het spulleke van Dré en nieuwe vloeistof erin gedaan. Pedaal zit nog steeds hoog maar weet nu zeker dat het goed is. SZ Kogel kan ik IEDEREEN aanraden, ik heb nog niet veel gereden (hooguit 10km) maar de auto voelt veel strakker aan en meer herrie/vibraties heb ik niet waargenomen. Was bang dat de Vbak/diff veel herrie gingen maken, maar uiteindelijk hangt die in 2 nieuwe baksteunen en achteraan met het staartstuk in rubber....
Tja, en wat valt er nog te wensen als je een auto als deze hebt staan?!
- Wil eigenlijk mijn stoelen een keer fatsoenlijk in de auto maken, ze staan nu op de originele frames, en dat is niet stevig genoeg voor heavy gebruik vind ik. Heb al stukken profiel liggen die erg dik zijn. Die ga ik op de bodem lassen, en de bestuurdersstoel wordt dan verstelbaar in lengterichting.
- Verder moet er nog een gordelbar in zodat de achterbank ook weer fatsoenlijk te gebruiken is. Het is en blijft een sedan en een achterbank is best makkelijk af en toe!
- Audio installatie erin, heb een als nieuwe audioset liggen uit de GTV, Alpine head-unit, 2 versterkers, 4 speakers en een subwoofer, setje heeft zich bewezen dus dat moet goed komen...
- Turbobumpers!! Die liggen al klaar bij Dré maar passen niet in de 75, keertje ophalen met de VAG van pa dus.
- Leuke uitlaatspruitstukken met een sport catalysator (ouwe is een beetje gaar) en een gave einddemper voor een iets sportiever geluid.
- Een achteras met camber en toespoor en ~ 2 centimeter per kant breder.
- 60kg veren achter
- Setje dikke wielen eronder
- Rode achterlichten (nog ophalen bij MichelvdGrinten)
Verdere ideeen komen in de loop van de tijd misschien nog wel .
Hier een aantal foto's van de SZ kogel en het rubber, die op zijn plek blijft zitten dmv de borgring:
Mocht iemand nog tips of leuke ideeen hebben, be my guest!!
Ciao!
Sieger.