Pagina 1 van 2
Project 90 cancelled
Geplaatst: za jan 23, 2010 18:00
door Ron GS
Dit project gaat niet verder. kan een slotje op
gr Ron
RE: Project 90 3.0 V6 12V
Geplaatst: za jan 23, 2010 19:24
door mathias
klinkt
deze ga ik volgen denk ik

RE: Project 90 3.0 V6 12V
Geplaatst: za jan 23, 2010 19:55
door MartijnGTA
Mooie plannen!! Ben zeker benieuwd naar de volgende stappen!
Succes!!

RE: Project 90 3.0 V6 12V
Geplaatst: za jan 23, 2010 19:55
door giulietta nero
prachtige wagen een 90, dus een goede keuze is mijn mening, veel plezier met het opbouwen

RE: Project 90 3.0 V6 12V
Geplaatst: za jan 23, 2010 20:13
door ALFAHEIDA
Pracht wagen met een pracht motor, wat is het verschil met die SZ nokkenassen erin?
Welke/wat voor Lmm gaat erop?
Mooi project!
Succes,
Groet,
Erwin
Re: RE: Project 90 3.0 V6 12V
Geplaatst: za jan 23, 2010 21:16
door Ron GS
Pracht wagen met een pracht motor, wat is het verschil met die SZ nokkenassen erin?
Welke/wat voor Lmm gaat erop?
Mooi project!
Succes,
Groet,
Erwin
Verbeter me maar als ik er helemaal naast zit, maar ik heb begrepen dat de combi van SZ nokkenassen met een Squadra-chip (motronic) en een LMM van een BMW 6/735 en en enige bewerking van het inlaattraject de motor iets meer vermogen en adem hoger in de toeren geeft. De doelstelling is een betrouwbare snellere motor, geen tot op de limiet getunede race-v6......
De combi chip met motor moet op de rollenbank samen worden gevoegd dus dan zal ik wat meer kunnen zeggen over de uiteindelijke opbrengst.
gr Ron
Re: RE: Project 90 3.0 V6 12V
Geplaatst: za jan 23, 2010 21:49
door giuliettaevo
Verbeter me maar als ik er helemaal naast zit, maar ik heb begrepen dat de combi van SZ nokkenassen met een Squadra-chip (motronic) en een LMM van een BMW 6/735 en en enige bewerking van het inlaattraject de motor iets meer vermogen en adem hoger in de toeren geeft. De doelstelling is een betrouwbare snellere motor, geen tot op de limiet getunede race-v6......
De combi chip met motor moet op de rollenbank samen worden gevoegd dus dan zal ik wat meer kunnen zeggen over de uiteindelijke opbrengst.
gr Ron
De LMM van een BMW 635 zal niet gaan werken... deze gebruiken namelijk Jetronic en die LMM's zijn anders en werken niet met Motronic. Dit is wel een mod die op de GTV6 wel toegepast werd.
De LMM van een 164 QV is ook groter en wel voor Motronic geschikt, evenals de 24v LMM. En daar zal een chip op maat voor gemaakt moeten worden verwacht ik, de LMM is namelijk gecallibreerd op een bepaalde luchthoeveelheid. Denk dus dat je een van die LMM's moet hebben.

Re: RE: Project 90 3.0 V6 12V
Geplaatst: za jan 23, 2010 22:18
door Ron GS
De LMM van een BMW 635 zal niet gaan werken... deze gebruiken namelijk Jetronic en die LMM's zijn anders en werken niet met Motronic. Dit is wel een mod die op de GTV6 wel toegepast werd.
De LMM van een 164 QV is ook groter en wel voor Motronic geschikt, evenals de 24v LMM. En daar zal een chip op maat voor gemaakt moeten worden verwacht ik, de LMM is namelijk gecallibreerd op een bepaalde luchthoeveelheid. Denk dus dat je een van die LMM's moet hebben.

Zou zo maar eens kunnen. Alfacentro bouwt de auto, Tom vertelde mij dat de motor inmiddels bij Jeroen stond............. Ik zal het nog eens navragen.
gr Ron
RE: Project 90 3.0 V6 12V
Geplaatst: zo jan 24, 2010 00:13
door stefgtv6
Dit gaat een geweldige fijne daily driver worden gok ik zo.......
Ben wel benieuwd wat daar straks uitkomt op de rollenbank.
Waarom kies je trouwens niet voor kdfi (is mijn toekomst wens) als je toch moet rollen ivm de motronic met chip??
Of is dat nog weer flink prijziger om goed afgesteld te krijgen?
Hoe dan ook succes met je project en ik duim voor veel droge daily dagen!!

Re: RE: Project 90 3.0 V6 12V
Geplaatst: zo jan 24, 2010 10:33
door Ron GS
Dit gaat een geweldige fijne daily driver worden gok ik zo.......
Ben wel benieuwd wat daar straks uitkomt op de rollenbank.
Waarom kies je trouwens niet voor kdfi (is mijn toekomst wens) als je toch moet rollen ivm de motronic met chip??
Of is dat nog weer flink prijziger om goed afgesteld te krijgen?
Hoe dan ook succes met je project en ik duim voor veel droge daily dagen!!

Eigenlijk heb ik daar nooit over nagedacht, ik heb jou motor horen lopen en gehoord en gezien en gehoord hoe die motor aan het gas hangt.

Ik wil ook enigzins binnen het budget blijven en aangezien de 90 veelal buiten staat zonder dat er mee gereden wordt niet teveel risico's nemen mbt storingen. Het feit dat de auto veel stil staat is voor een gewone auto al slecht laat staan voor een Alfa 90 met extra speciale elektronica.
IK begin eerst maar eens met een redelijk standaard conversie, kan ik alrijd nog eens een KDFI overwegen.
Is jou auto nog nooit op de rollenbank geweest ?
gr Ron
RE: Project 90 3.0 V6 12V
Geplaatst: zo jan 24, 2010 12:53
door KAS
Mooi project. Valt me wel op hoe goed de carrosserie nog is voor een Nederlandse 90 van 25 jaar oud.
Re: RE: Project 90 3.0 V6 12V
Geplaatst: zo jan 24, 2010 14:43
door stefgtv6
Is jou auto nog nooit op de rollenbank geweest ?
Nee, nog niet. Ik gok (lees hoop) dat hij nu richting de 210 pk zit en het zou mooi zijn wanneer dat met kdfi iets boven de 220 pk zou komen.
Geen idee of dit realistisch is maar hij moet dan toch ook op de rollenbank om afgesteld te worden dus dat zien we dan wel.
Ik denk alleen dat ik eerst maar eens wat kilometers ga maken dit jaar want daar is het afgelopen jaar niet veel van gekomen.
Re: RE: Project 90 3.0 V6 12V
Geplaatst: zo jan 24, 2010 16:26
door Ron GS
Mooi project. Valt me wel op hoe goed de carrosserie nog is voor een Nederlandse 90 van 25 jaar oud.
Ik moet er wel bij vermelden dat op de laatste foto's de deuren motorkap, kofferbak achterschermen en dak reeds zijn overgespoten, beide nieuw gespoten voorschermen staan ook klaar, maar die worden pas gemonteerd nadat de complete techniek is geplaatst. Eerst wordt alles nog verwijderd om achter de schermen en dorpels alles perfect te krijgen. Interieur en dashboard gaat er ook nog uit, gaat ook eenvoudig zonder deuren........................
gr Ron
RE: Project 90 3.0 V6 12V
Geplaatst: ma jan 25, 2010 12:04
door Harry Tijssen
Weer een leuk project om te volgen inderdaad, de 90 ziet er op het 1e gezicht nog goed uit.
Succes met ermee.
RE: Project 90 3.0 V6 12V
Geplaatst: wo mei 05, 2010 18:21
door Ron GS
Druk druk druk, dus vandaag op de verplichte vrije dag met de 90 aan de slag geweest. Hele interieur eruit, bumpers, spartscherm lichten grille enz enz ,
De auto is met veloursblauwe bekleding afgeleverd....................... naar mijn smaak juist de kleur waar ik niet zo van onder de indruk ben verder had zo'n beetje alles goed geweest, derhalve alles eruit, vloermat, ook, stripjes dingetjes en datjes. Wat nu te doen, interieurs liggen niet voor het oprapen en ik wil goed zitten............. Een tijdje geleden nog staan dubben bij twee blauwe recarostoelen, toch maar niet. Had ik wellicht beter wel kunnen doen, had alles kunnen blijven zitten.......
Vraag 1 wie weet er nog een compleet 90 interieur niet in het blauw, inclusief alles, vloermat, stripjes, palletjes en deurpanelen enz enz = optie 1
Vraag 2 wanneer optie 1 onmogelijk is: is een interieur van een 156, alleen stoelen en achterbank passend te maken in een alfa 90, ben namelijk meerdere blauwe interieurs van een 156 tegengekomen = optie 2
Optie 3: ik koop twee donkerblauwe recaro's en schroef die erin.
De originaliteit is voor mij niet belangrijk, wil alleen geen interieur als een lappendeken, moet wel enigzins netjes zijn en de stoelen moeten goed zitten.
gr Ron