George 155
Newbie
Newbie

Alfa Romeo 155 2.0 8V Nieuwe aanwinst!

ma feb 01, 2010 20:35

Het wordt tijd dat ik me hier ook eens voorstel. Ik ben George uit Harlingen en inmiddels ongeveer een jaar in het bezit van deze prachtige 155 2.0 8V
Dit is volgens mij de ex van Robkg van hier op het forum. Het is een keurig onderhouden auto toen ik hem kocht. Geen roest te bekennen op een bekende 155 plek in de wielkas na. Maar behalve roest
heb ik er wel aardig wat kosten aan gehad. Ook lustte ze wel een slokje olie, maar dit is nu ook opgelost. Een goedje in de benzine en goede motorolie deden de truc.

Lijstje:

-De uitlaat is vervangen van voor naar achteren (CSC)
-Stabilisatiestangen 2x
-Remleidingen achter
-Sterretje in voorruit gemaakt
-Spaghetti spruitstuk (schulze)
-Nieuwe koppeling (koppelingsplaten+druklager)
-Nieuwe hulpkoppelingscilinder
-Nieuwe hoofdkoppelingscilinder
-Ashoezen allemaal vervangen
-Laswerk wielkas
-Nieuwe remschijven achter

Maar aangezien de Alfa nu alweer een leefijd heeft van 17 jaar ( 1993 ) vind ik dit niet gek.

Goed, de foto's.
Afbeelding

Afbeelding
De Alfa staat nog zeer strak in de lak. De Alfa is ooit overgespoten met een laag blanke lak. Rosso, is dus ook nog echt rosso.

Afbeelding

Afbeelding
''3d dashboard''
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bij aanschaf zat er een beige interieur in die er ongeveer zo uit zag
Afbeelding

Hoewel het interieur nog erg netjes was, vond ik het tijd voor een mooi sportinterieur die ik via het ARTC vond.
Ook de zwarte interieurdelen heb ik gemonteerd uit een oude v6
Resultaat:
Afbeelding

Afbeelding

De 155 was voorzien van een mechanische kachel. Deze functioneerde niet echt naar behoren dus ik heb uit de oude v6 van
een maat van mij waar een electrische CC kachel in zat overgeplaatst naar mijn 155. Erg handig en ziet er ook nog eens
cool uit in het donker met al die lampjes :P
resultaat:
Afbeelding

Toen zag ik bij 'te koop' op het ARTC een mooi spruitstuk van schulze staan voor 8V. :roll:
Die kon ik natuurlijk niet laten liggen =P~
Afbeelding

Bij een mooi schulze spruitstuk hoort natuurlijk een Squadra chip.
Geplaatst!
Afbeelding
Erg fijn allemaal... en snel! trekt hard op en bij 225 op de teller houdt hij nog niet op :roll:

Na een tijd zo gereden te hebben zonder enige problemen zag ik opeens leuke velgen te koop staan op het forum.
Ondanks dat de zwarte stellarres met de gepolijste rand super onder mijn auto stonden, heb ik leuke
(legendarische) witte technomagnesio sport's gekocht met toyo's.
Ik vind ze zelf een stuk toffer staan maar oordeel zelf maar:
Afbeelding

Afbeelding
Betere foto's volgen..
Dat waren mijn bezigheden met de Alfa tot nu toe.

Plannen voor de toekomst:

-Ondanks dat hij strak in de lak staat, een respray, alles mee laten spuiten, ook de zwarte delen.
-Vloerbedekking zwart
-DTM ruitenwisser
-Kleppendeksel leuk maken :roll:

Dit allemaal volgend jaar. Eerst sparen :)
Laatst gewijzigd door George 155 op do nov 25, 2010 16:40, 4 keer totaal gewijzigd.

Brul(tm)
Guru Triplo
Guru Triplo

RE: Voorstellen + projectje Alfa Romeo 155 2.0 8V

ma feb 01, 2010 20:56

Welkom en een heel nette 155 :thumbs:
Blijf maar uit Rob zijn buurt, want als die de auto ziet wil die hem vast terug :mrgreen:

Groetjes,
Marc
Alfa Brera Skywindow 2.2 JTS
Alfa 147 1.6 16V TS
Alfa 155 Q4
Seat Leon fr

Geert-Jan
Advanced Member
Advanced Member

ma feb 01, 2010 21:03

Eerlijk? Ik vind die zwart/gepolijste stellares mooier staan :oops: Vond ik echt een mooie combinatie, rosso met die velgen! Verder prachtige wagen zo, harstikke netjes en strak.
Ex: 145 1.4TS '98, 155 2.5 V6 '93
Nu: 33 1.7 QV '87

Beheerder www.Alfa33Club.nl

MIGI
Member
Member

ma feb 01, 2010 22:16

fijne wagen, ik heb net dezelfde. ik vond persoonlijk ook de vorige velgen fijner staan want ik heb die namelijk ook :lol:

MartijnGTA
Guru Duplice
Guru Duplice

ma feb 01, 2010 22:19

Mooie 155!! Persoonlijk vind ik de zwarte wielen ook fraaier, en zou ik de zwarte delen zwart laten...maar dat is mijn bescheiden mening. En over smaak kunnen we uren twisten!!

En dat gebeurt hier op 't forum dus ook!!

Kortom: welkom hier, en heel veel plezier van die fraaie 155!! :thumbs:
Nu:
156 GTA
156 Crosswagon x2
(SCARB 5781)

Ooit: 156 1.8 SW gaz, Giulietta Multi Air, 75 1.8IE, 155 2.0 16v

Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice

ma feb 01, 2010 22:48

Jammer dat je het interieur gewisseld hebt. Het is inderdaad mijn oude auto, ik heb nog regelmatig spijt dat ik hem heb weggedaan, zeker met die velgen (zou ze graag terug willen). Het olie verbruik icm met het brandstof verbruik is waarom ik em toen heb weggedaan. Maar ondanks dat de 156 voorzien is van de meeste opties die ik zou willen, mis ik de 155 nog wel.

Ik hoop dat je er net zoveel plezier van/mee hebt als dat ik had.
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Voorstellen + projectje Alfa Romeo 155 2.0 8V

ma feb 01, 2010 22:51

Eerlijk? Ik vind die zwart/gepolijste stellares mooier staan :oops: Vond ik echt een mooie combinatie, rosso met die velgen! Verder prachtige wagen zo, harstikke netjes en strak.
+1
(maar ik ben door niet onpartijdig, de stellara's komen bij mij vandaan en hebben een tijdje onder mijn 33 gezeten.......) :wink:
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice

ma feb 01, 2010 23:07

+1
(maar ik ben door niet onpartijdig, de stellara's komen bij mij vandaan en hebben een tijdje onder mijn 33 gezeten.......) :wink:
Welke ik toen met een Volvo opgehaald had :D Aangezien er 4 gladde banden onder de 155 zaten toen ik em kocht. Het maakte de auto echt af, net ff anders zonder patserig te zijn.
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

Jeroen S
Guru
Guru

ma feb 01, 2010 23:50

Hallo George,

Mooie 155!

Ten eerste, waarom wil je een auto laten overspuiten als hij "strak in de lak" staat?. oh ja :idea: zwarte delen zou ik zwart laten
Ten tweede, die DTM ruitenwisser mag je ook achterwege laten :wink:
en ten derde, ik ben persoonlijk helemaal niet zo van zwarte velgen.. maar dit stond toch wel érg vet!

Al met al heb je behalve de velgen terugmonteren dus niet zo heel erg veel te doen :mrgreen:

Maar zo op de foto's een erg nette auto :thumbs:

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di feb 02, 2010 08:13

+1
Welke ik toen met een Volvo opgehaald had :D Aangezien er 4 gladde banden onder de 155 zaten toen ik em kocht. Het maakte de auto echt af, net ff anders zonder patserig te zijn.
de volvo vond ik dan wel iets :?
maar het maakte de 155 gelijk tot een zeer strakke bak ipv die speedlines die er eerst onder zaten (toch?)
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice

di feb 02, 2010 10:24

+1
de volvo vond ik dan wel iets :?
maar het maakte de 155 gelijk tot een zeer strakke bak ipv die speedlines die er eerst onder zaten (toch?)
Het maakte de auto helemaal af, ik heb ook veel complimentjes gekegen mbt die velgen.

@George, het is jouw auto, maar ajb, monteer GEEN DTM Wisser, dan breek je mn hart. Ik snap dat je em wilt laten spuiten, de blanke lak liet al iets los toen ik em verkocht anderhalf jaar geleden, maar wat zwart is hoort zwart, laat dat ook maar zo. Ik heb een aantal auto's gezien in Alfa Rosso 130 en zonder die zwarte delen verliezen ze hun kracht. Zeker bij een small body.

Overigens is die blanke lak die er nu overheen zit er in de fabriek al opgespoten, als je in de kofferbak kijkt, zie je daar "Alfa Rosso 130" staan en daaronder een extra vermelding, die geeft aan dat er een blanke laklaag overheen zit. Dit was niet standaard, maar een vrij dure optie die, wat nu blijkt, wel werkte.

MartijnGTA
Guru Duplice
Guru Duplice

di feb 02, 2010 10:38

Haha!! Heerlijk zo veel ongevraagd advies!! :twisted:

Het interieur vind ik dan juist wél weer een goeie wissel! Maar dat kan er ook aan liggen dat zo'n sport interieur mij aan mijn oude 155 doet denken *snif snif*. Heerlijke stoelen!! En dat rode biesje maakt 'm toch net af!
DTM wisser is idd een no-go!! Mijn bescheiden mening. [-(

@George 155: Lees, geniet en doe je eigen ding!! Wat je ook doet, je krijgt hier altijd commentaar...maar dat is gewoon een teken dat iedereen met je Alfa lief-en-leed meeleefd!! :wink:
Nu:
156 GTA
156 Crosswagon x2
(SCARB 5781)

Ooit: 156 1.8 SW gaz, Giulietta Multi Air, 75 1.8IE, 155 2.0 16v

Geert-Jan
Advanced Member
Advanced Member

di feb 02, 2010 11:09

@George 155: Lees, geniet en doe je eigen ding!! Wat je ook doet, je krijgt hier altijd commentaar...maar dat is gewoon een teken dat iedereen met je Alfa lief-en-leed meeleefd!! :wink:
haha you said it..
Ex: 145 1.4TS '98, 155 2.5 V6 '93
Nu: 33 1.7 QV '87

Beheerder www.Alfa33Club.nl

George 155
Newbie
Newbie

di feb 02, 2010 11:28

Hartstikke leuk al die reacties en adviezen, daar houd ik van!
Jammer dat je het interieur gewisseld hebt. Het is inderdaad mijn oude auto, ik heb nog regelmatig spijt dat ik hem heb weggedaan, zeker met die velgen (zou ze graag terug willen). Het olie verbruik icm met het brandstof verbruik is waarom ik em toen heb weggedaan. Maar ondanks dat de 156 voorzien is van de meeste opties die ik zou willen, mis ik de 155 nog wel.

Ik hoop dat je er net zoveel plezier van/mee hebt als dat ik had.
Ik heb zeer zeker geen spijt van de interieurwissel. De sportstoelen zitten steviger en ik hou meer van sportief dan van luxe, dus vandaar deze keuze.
Ten eerste, waarom wil je een auto laten overspuiten als hij "strak in de lak" staat?. oh ja zwarte delen zou ik zwart laten
Ten tweede, die DTM ruitenwisser mag je ook achterwege laten
en ten derde, ik ben persoonlijk helemaal niet zo van zwarte velgen.. maar dit stond toch wel érg vet!

Al met al heb je behalve de velgen terugmonteren dus niet zo heel erg veel te doen

Maar zo op de foto's een erg nette auto
Tja de DTM ruitenwisser was ook een optie op de 155. Het is dus origineel en ik vind het opzich best leuk staan, hoewel niet nodig. Ik moet er nog even over nadenken
Het overspuiten wil ik laten doen omdat er toch een paar onzuiverheden zijn. Linksachter bij de wielkas zit een flinke schaafplek. En rechts in het achterportier zit een klein putje. (ook op 1 foto te zien bij goed kijken) En ik kan me echt dood ergeren aan ook maar het kleinste deukje... :roll:
De velgen monteer ik waarschijnlijk niet terug. Maar als ik ooit spijt krijg, dan komen de stellare's er gewoon weer onder.

Het maakte de auto helemaal af, ik heb ook veel complimentjes gekegen mbt die velgen.

@George, het is jouw auto, maar ajb, monteer GEEN DTM Wisser, dan breek je mn hart. Ik snap dat je em wilt laten spuiten, de blanke lak liet al iets los toen ik em verkocht anderhalf jaar geleden, maar wat zwart is hoort zwart, laat dat ook maar zo. Ik heb een aantal auto's gezien in Alfa Rosso 130 en zonder die zwarte delen verliezen ze hun kracht. Zeker bij een small body.

Overigens is die blanke lak die er nu overheen zit er in de fabriek al opgespoten, als je in de kofferbak kijkt, zie je daar "Alfa Rosso 130" staan en daaronder een extra vermelding, die geeft aan dat er een blanke laklaag overheen zit. Dit was niet standaard, maar een vrij dure optie die, wat nu blijkt, wel werkte.
Ah oke, ik dacht dat de blanke lak er later over heen was gekomen. Dit heb ik te horen gekregen van de vorige eigenaar, die wist het ook niet zeker dacht ik. Hij laat alleen een beetje blanke lak los op de voorbumper, dat hou je toch met steenslag.. Ik wil bij de respray (die nog wel even gaat duren) in ieder geval de sideskirt en de onderkant van de voor en achterbumper mee laten spuiten. De middenstukken blijven zwart.
Haha!! Heerlijk zo veel ongevraagd advies!!

Het interieur vind ik dan juist wél weer een goeie wissel! Maar dat kan er ook aan liggen dat zo'n sport interieur mij aan mijn oude 155 doet denken *snif snif*. Heerlijke stoelen!! En dat rode biesje maakt 'm toch net af!
DTM wisser is idd een no-go!! Mijn bescheiden mening.

@George 155: Lees, geniet en doe je eigen ding!! Wat je ook doet, je krijgt hier altijd commentaar...maar dat is gewoon een teken dat iedereen met je Alfa lief-en-leed meeleefd!!
Ja precies :)Jullie zijn erg fanatiek :) . Op het artc zitten toch meer mensen met een andere smaak, denk ik. Waarom is de DTM wisser voor jullie alleen een no-go eigenlijk?
Laatst gewijzigd door George 155 op di feb 02, 2010 22:05, 2 keer totaal gewijzigd.

Brul(tm)
Guru Triplo
Guru Triplo

di feb 02, 2010 11:30

Tja de DTM ruitenwisser was ook een optie op de 155. Het is dus origineel
Dit was zeker geen optie op de 155 af fabriek :!:
Leo leverde een setje wat je kon plaatsen om een DTM wisser te maken op je 155.

Groetjes,
Marc
Alfa Brera Skywindow 2.2 JTS
Alfa 147 1.6 16V TS
Alfa 155 Q4
Seat Leon fr

Terug naar “Projecten”