Dit is volgens mij de ex van Robkg van hier op het forum. Het is een keurig onderhouden auto toen ik hem kocht. Geen roest te bekennen op een bekende 155 plek in de wielkas na. Maar behalve roest
heb ik er wel aardig wat kosten aan gehad. Ook lustte ze wel een slokje olie, maar dit is nu ook opgelost. Een goedje in de benzine en goede motorolie deden de truc.
Lijstje:
-De uitlaat is vervangen van voor naar achteren (CSC)
-Stabilisatiestangen 2x
-Remleidingen achter
-Sterretje in voorruit gemaakt
-Spaghetti spruitstuk (schulze)
-Nieuwe koppeling (koppelingsplaten+druklager)
-Nieuwe hulpkoppelingscilinder
-Nieuwe hoofdkoppelingscilinder
-Ashoezen allemaal vervangen
-Laswerk wielkas
-Nieuwe remschijven achter
Maar aangezien de Alfa nu alweer een leefijd heeft van 17 jaar ( 1993 ) vind ik dit niet gek.
Goed, de foto's.

De Alfa staat nog zeer strak in de lak. De Alfa is ooit overgespoten met een laag blanke lak. Rosso, is dus ook nog echt rosso.

''3d dashboard''

Bij aanschaf zat er een beige interieur in die er ongeveer zo uit zag

Hoewel het interieur nog erg netjes was, vond ik het tijd voor een mooi sportinterieur die ik via het ARTC vond.
Ook de zwarte interieurdelen heb ik gemonteerd uit een oude v6
Resultaat:

De 155 was voorzien van een mechanische kachel. Deze functioneerde niet echt naar behoren dus ik heb uit de oude v6 van
een maat van mij waar een electrische CC kachel in zat overgeplaatst naar mijn 155. Erg handig en ziet er ook nog eens
cool uit in het donker met al die lampjes

resultaat:

Toen zag ik bij 'te koop' op het ARTC een mooi spruitstuk van schulze staan voor 8V.

Die kon ik natuurlijk niet laten liggen

Bij een mooi schulze spruitstuk hoort natuurlijk een Squadra chip.
Geplaatst!

Erg fijn allemaal... en snel! trekt hard op en bij 225 op de teller houdt hij nog niet op

Na een tijd zo gereden te hebben zonder enige problemen zag ik opeens leuke velgen te koop staan op het forum.
Ondanks dat de zwarte stellarres met de gepolijste rand super onder mijn auto stonden, heb ik leuke
(legendarische) witte technomagnesio sport's gekocht met toyo's.
Ik vind ze zelf een stuk toffer staan maar oordeel zelf maar:

Betere foto's volgen..
Dat waren mijn bezigheden met de Alfa tot nu toe.
Plannen voor de toekomst:
-Ondanks dat hij strak in de lak staat, een respray, alles mee laten spuiten, ook de zwarte delen.
-Vloerbedekking zwart
-DTM ruitenwisser
-Kleppendeksel leuk maken

Dit allemaal volgend jaar. Eerst sparen