Motor voor de Juul (1750 hangend filter)
Geplaatst: ma feb 22, 2010 09:54
Een 1300, op de snelweg is het net niet zeg maar. Dus moest er een 1750 in komen. Om het allemaal origineel te houden (omdat de auto ook knetter origineels is) wil ik de oude looks behouden, dus gelijkstroom dynamo, schroefthermostaat, hangend filter, oude waterpomp, benzinepomp etc.
Op moment ligt de kop bij een revisie bedrijfje, waar er nieuwe klepgeleiders ingezet worden, vlakken, de klepzitting randjes worden verwijderd en voor de betere flow de klepzitting rand wordt afgeschuind niet op 60 maar 75 graden. Verder wordt er gemonteerd, nagenoeg nieuwe 105.48 nokken wellen, 8 stuks teflon klepseals uit Amerika
. Overgang van inlaatspruitstuk op kop ben ik nog niet uit, maar deze moet ook ideaal worden.
Omdat het allemaal gevlakt is, heb ik gekozen voor een 1.8 turbo koppaking voor de extra verstevigings rand, zal wel niet nodig zijn maar toch.
Onderblok laat ik me nog even niet over uit
plaatjes:








Martijn
Op moment ligt de kop bij een revisie bedrijfje, waar er nieuwe klepgeleiders ingezet worden, vlakken, de klepzitting randjes worden verwijderd en voor de betere flow de klepzitting rand wordt afgeschuind niet op 60 maar 75 graden. Verder wordt er gemonteerd, nagenoeg nieuwe 105.48 nokken wellen, 8 stuks teflon klepseals uit Amerika

Omdat het allemaal gevlakt is, heb ik gekozen voor een 1.8 turbo koppaking voor de extra verstevigings rand, zal wel niet nodig zijn maar toch.
Onderblok laat ik me nog even niet over uit

plaatjes:








Martijn