mijn 1978 spider project
Geplaatst: do mei 20, 2010 10:58
Allo
ben al een tijdje op het forum. Maar het werdt eens tijd dat ik mijn alfatje toon.
Heb hem gekocht 4 jaar geleden met geblokkeerde motor, remmen, benzinepomp. Ook was de soft top gescheurd en lag er 11 jaar stof en metaalstof op.
Eerste jaar heb ik de spica injectiepomp eruit gegooid. Ik wist nog niet zoveel plaatsen voor onderdelen en een kennis had een setje solex carbs liggen. Meteen een lage druk benzine pomp er op en carb omvormingsmotor stuk. Door de cardan as een stukje te draaien hebben we de motor uiteindelijk los gekregen. De remmen uit elkaar gehaald en terug in elkaar gezet. Voorlopig met plastic en ducktape het dak gerepareert en is gaan testen. (Een foto van dit stadium volgt nog beetje grappig zicht).
Na ongeveer 5 maanden even pech gehad. De ketting in de motor was deels gebroken. (mensen zeggen dat een motor dit meestal niet voelt, Maar dat was een serrieuze slag.) Uitlaatklep van cilinder 3 moest eraan geloven. Sinds hij nog reed en we niet meteen wisten wat er mis was reden we even nog door met hem. (Mooie vlam soms uit de uitlaat :p).
Na wat vakantie werkjes en de stress van de motor niet meer geregelt te krijgen heb ik hem binnen gebracht voor rivisie. Daar zagen we het probleem pas .
Ondertussen heb ik via dit forum een targa hard top gekocht als voorlopige oplossing van het dak ( heel fel bedankt due). En dit is het uiteindelijke resultaat.
Hopelijk werkt de links eerste keer dat ik dit doe :p
Wordt nog vervolgt :p
P.S. de druppels onderaan de auto is water heb hem juist gewassen (Veel schrijffouten blijkbaar mijn excuses hiervoor zal er op letten)
ben al een tijdje op het forum. Maar het werdt eens tijd dat ik mijn alfatje toon.
Heb hem gekocht 4 jaar geleden met geblokkeerde motor, remmen, benzinepomp. Ook was de soft top gescheurd en lag er 11 jaar stof en metaalstof op.
Eerste jaar heb ik de spica injectiepomp eruit gegooid. Ik wist nog niet zoveel plaatsen voor onderdelen en een kennis had een setje solex carbs liggen. Meteen een lage druk benzine pomp er op en carb omvormingsmotor stuk. Door de cardan as een stukje te draaien hebben we de motor uiteindelijk los gekregen. De remmen uit elkaar gehaald en terug in elkaar gezet. Voorlopig met plastic en ducktape het dak gerepareert en is gaan testen. (Een foto van dit stadium volgt nog beetje grappig zicht).
Na ongeveer 5 maanden even pech gehad. De ketting in de motor was deels gebroken. (mensen zeggen dat een motor dit meestal niet voelt, Maar dat was een serrieuze slag.) Uitlaatklep van cilinder 3 moest eraan geloven. Sinds hij nog reed en we niet meteen wisten wat er mis was reden we even nog door met hem. (Mooie vlam soms uit de uitlaat :p).
Na wat vakantie werkjes en de stress van de motor niet meer geregelt te krijgen heb ik hem binnen gebracht voor rivisie. Daar zagen we het probleem pas .
Ondertussen heb ik via dit forum een targa hard top gekocht als voorlopige oplossing van het dak ( heel fel bedankt due). En dit is het uiteindelijke resultaat.
Hopelijk werkt de links eerste keer dat ik dit doe :p
Wordt nog vervolgt :p
P.S. de druppels onderaan de auto is water heb hem juist gewassen (Veel schrijffouten blijkbaar mijn excuses hiervoor zal er op letten)