De mooiste dingen die plan je niet, die overkomen je. Zo dus ook met mijn Novanta. Ik weet het; het rookt, het zuipt, het roest en het bladdert af, en toch ben nog nooit zo blij geweest met een auto als deze. Elke keer als ik instap ga ik me zekerder voelen over de keus om deze auto te kopen.
Waarom deze auto? Om heel kort te gaan ... de hunkering naar iets met die echte Alfa-slag dat karakter werd de laatste tijd steeds erger. Na een jaar min of meer gedwongen door medische problemen in "de verstandige keus" te hebben rondgereden en veel te hebben gezocht naar een leuke opvolger, hebben we van de week mijn Novanta opgehaald (meer info: http://forum.alfaclub.nl/viewtopic.php? ... sc&start=0). Een auto van het model waar ik al jaren gek van ben in combinatie een van de beste motoren die ooit zijn gemaakt.
Helaas was de auto niet bepaald in concours staat. Technisch is de auto ok, maar deuren, spatborden e.d. zijn dramatisch (mensen die deze onderdelen hebben liggen en kwijt willen, laat het aub weten). Van het weekend hebben we de eerste stapjes gezet om de auto te verbeteren..
Zo hebben Sander en ik eerst vrijdagavond een set knappen achterbanden onder de 90 gezet. Daarnaast hebben we vandaag (zondag) een ashoes vervangen en hebben we de Novanta verlaagd. Als in echte Alfa stijl ging het natuurlijk niet zoals het hoorde; zo was de bijgeleverde ashoes veels te groot en wilde de linker (lees laatste) torsieveer niet meewerken tijdens het verlagen. Gelukkig is dit wel uiteindelijk gelukt. Tjah als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat en dan met verkrachte eenden ... uhh vereende krachten.
De 90's van mij en Jens ... verlaagd en onverlaagd:

En de volgende dag ... allebei verlaagd

There I fixed it

De eerste tapijtjes van de deuren gespoten (door verkleuringen e.d. zag het er niet meer uit):

De drie musketiers

Kortom een heerlijk lang weekend waarin lekker veel werk verzet is, in combinatie met slap geouehoer van vrienden en natuurlijk met mijn Novanta waar ik heerlijk mee heb kunnen toeren

Nog even een filmpje van het geluid van de Novanta's:
http://www.youtube.com/watch?v=BVmApcvu8Kc