Omdat ik persé m'n eigen topic moest openen van de jongens over mijn eigen project, bij deze dan . Ik waarschuw d'r wel bij dat het een van de langzaamst lopende topics zal worden.
Om het allemaal een beetje thermisch gezond te houden wordt er dus een water-to-air intercooler gebruikt. Nou zijn deze dingen wel extreem duur dus dat moet zelfbouw worden. En een losse nieuwe intercoolercore is nou ook niet bepaald grappig geprijsd dus daar moeten we ook op een ander manier aan komen. Ik heb nu een gebruikte complete intercooler van een Volkswagen gekocht voor een paar euri's.
Dit is 'm compleet met hondebewaking ('t hondje zelf had ik trouwens nog, die zat er niet bij):
En dit is de intercooler met weggeslepen zijstukken zodat er van aluminium passende zijstukken gemaakt kunnen worden:
Dat dikke ding ernaast is de compressor van een Americaanse Ford met 3.8V6. Ook gebruikt natuurlijk want nieuw kosten ze tegen de $2000.- en voor deze was ik zo'n €160.- kwijt incl. verzendkosten vanuit America. Uiteindelijk wordt deze nog glasparel gestraald en gepoedercoat. Waarschijnlijk in krimplak effect. En voor de zekerheid zal ik 'm ook even reviseren met een nieuwe en versterkte koppeling en nieuwe lagers.
Wat betreft poly-v-riem die 'm aandrijven moet, de standaard 7 ribs riem van een 24v past kwa breedte prima op de 8 ribs poelie alleen zal die dan natuurlijk veel langer moeten zijn.
Nou ja, dit was dan het begin van het projectje. Nu moet het allemaal nog ingebouwd worden. Passen doet hij gelukkig op zich wel maar toch afwachten wat we dan nog allemaal tegenkomen.
Dit is een hele ruwe schets zoals het ongeveer moet gaan zitten:
Wordt vervolgd...
PS zo Kai, nou happy?