Pagina 1 van 3

Giullietta TI 1962

Geplaatst: di nov 09, 2010 09:30
door JoorZ105
Nou vooruit dan, op veler verzoek :mrgreen:

Annecdote vooraf
Mijn 1750 berlina is verkocht aan ene M.C. wiens vader al jaren actief is in de alfa wereld. De giulietta die ik zojuist heb gekocht (wordt 13 november afgeleverd) blijkt toevallig in de jaren 80 door dezelfde man uit italie naar nederland geimporteerd te zijn. :shock:
It's a small world.

Achtergrond en huidige staat
Na import heeft de giulietta 4 eigenaren gehad, waarvan de laatste hem een jaar of 15 heeft gehad. In die 15 jaar heeft de auto slechts 100km per jaar gereden en is verder netjes gestald in een verwarmde stalling. Een extra set deuren en achterklep worden bij de auto geleverd, wat gezien de zeldzaamheid daarvan een flinke bonus is!

De staat van de body is overall goed te noemen. Hier en daar een onvermijdelijk blaasje maar niets onoverkomelijks. De bodem is hard op een klein gaatje na, dat nog even gelast gaat worden. Ook de deuren, dorpels en schermen zijn goed. Punt van zorg is een blaasje onder de achterruit, dat moet ik in de gaten houden. Het chroomwerk is over het algemeen goed op de achterbumper na, die wat corrosie vertoont. Zal eens kijken wat polijstwerk kan doen.

Technisch is de auto voorzien van 1750 blok met 5 bak, maar nog wel met enkele carb (type moet ik nog uitzoeken). Ik ga uitzoeken of de sproeierbezetting uberhaupt is aangepast bij de ombouw, om optimaal van de 1750 gebruik te kunnen maken. De 5 bak is gecombineerd met de giulietta achteras, die een langere overbrenging schijnt te hebben dan een 105 as. Hierdoor slechts 3000 toeren met 120km/h.
De uitlaat is gelast met een demper "uit het rek" die veel te zwaar is en daarmee teveel weerstand geeft. Ik moet daarom op zoek naar een correcte uitlaat. Bestaan er voor giulietta's ook brulpijpjes? :mrgreen: Ik heb ze nog niet gevonden....

Wat kleine dingen ontbreken in de auto:
- de schakelaars in de B-stijl voor de interieurverlichting (die werkt trouwens! :shock: :lol: )
- originele claxon / luchthoorn (zit een schamel ding in nu)

Toekomst?
Wat ik verder ga doen weet ik nog niet. Mezelf kennende zal ze wel wat (subtiel) verlaagd gaan worden in combinatie met een dikkere stabi aan de voorzijde, maar dat komt allemaal wel. Eerst de voor de hand liggende zaken aanpakken (voor de verandering zal ik dat eens op mijn gemak gaan doen :wink: )

De foto's die ik van de verkoper heb gehad:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

RE: Giullietta TI 1961

Geplaatst: di nov 09, 2010 09:34
door Tomolino
Heel gaaf, veel succes met het project! :D

RE: Giullietta TI 1961

Geplaatst: di nov 09, 2010 10:26
door Alfa_Japan
Hallo JoorZ105, hartelijk gefeliciteerd met deze mooie aanwinst. Ik geloof dat forumgebruiker "alfasud1972" ook een dergelijke mooie Giulietta Berlina in zijn bezit heeft. Misschien kan hij je met wat raad en daad bijstaan, alhoewel ik me meen te kunnen herinneren dat hij "origineel" prefereert (ik overigens ook :roll: ). In ieder geval veel plezier ermee.

RE: Giullietta TI 1961

Geplaatst: di nov 09, 2010 10:41
door bertonejaap
Mooie auto en succes met het project

RE: Giullietta TI 1961

Geplaatst: di nov 09, 2010 10:45
door Harry Tijssen
Dat is zeker een leuk project om te volgen.
Succes met de restauratie van deze prachtige Alfa.

RE: Giullietta TI 1961

Geplaatst: di nov 09, 2010 10:57
door Firedriver
succes met het project

RE: Giullietta TI 1961

Geplaatst: di nov 09, 2010 12:40
door Alfagek
Mooie aanwinst weer Joris! Nu ben ik wel benieuwd wat je eigenlijk dagelijks rijdt. Ik dacht namelijk dat je dat met de Berlina deed. En ík kan me niet voorstellen dat ja de Giullietta hiervoor gaat gebruiken?

Grtz,
Bas

RE: Giullietta TI 1961

Geplaatst: di nov 09, 2010 12:42
door JoorZ105
:lol:

een C4 berline 1.6 hdi :oops:
van de baas dan he :wink:

de berlina is nooit dagelijks gebruikt dus :wink:

RE: Giullietta TI 1961

Geplaatst: di nov 09, 2010 12:43
door Alfagek
OK. Nou snap ik het! Ook niets mis mee, trouwens :wink:

RE: Giullietta TI 1961

Geplaatst: di nov 09, 2010 13:00
door Alfissimo
niet alledaagse keuze, maar zeker mooi :) veel succes ermee!

Re: Giullietta TI 1961

Geplaatst: di nov 09, 2010 14:16
door BugAlfa
[quote="JoorZ105"]Nou vooruit dan, op veler verzoek :mrgreen:

Annecdote vooraf
Mijn 1750 berlina is verkocht aan ene M.C. wiens vader al jaren actief is in de alfa wereld. De giulietta die ik zojuist heb gekocht (wordt 13 november afgeleverd) blijkt toevallig in de jaren 80 door dezelfde man uit italie naar nederland geimporteerd te zijn. :shock:
It's a small world.

Achtergrond en huidige staat
Na import heeft de giulietta 4 eigenaren gehad, waarvan de laatste hem een jaar of 15 heeft gehad. In die 15 jaar heeft de auto slechts 100km per jaar gereden en is verder netjes gestald in een verwarmde stalling. Een extra set deuren en achterklep worden bij de auto geleverd, wat gezien de zeldzaamheid daarvan een flinke bonus is!

De staat van de body is overall goed te noemen. Hier en daar een onvermijdelijk blaasje maar niets onoverkomelijks. De bodem is hard op een klein gaatje na, dat nog even gelast gaat worden. Ook de deuren, dorpels en schermen zijn goed. Punt van zorg is een blaasje onder de achterruit, dat moet ik in de gaten houden. Het chroomwerk is over het algemeen goed op de achterbumper na, die wat corrosie vertoont. Zal eens kijken wat polijstwerk kan doen.

Technisch is de auto voorzien van 1750 blok met 5 bak, maar nog wel met enkele carb (type moet ik nog uitzoeken). Ik ga uitzoeken of de sproeierbezetting uberhaupt is aangepast bij de ombouw, om optimaal van de 1750 gebruik te kunnen maken. De 5 bak is gecombineerd met de giulietta achteras, die een langere overbrenging schijnt te hebben dan een 105 as. Hierdoor slechts 3000 toeren met 120km/h.
De uitlaat is gelast met een demper "uit het rek" die veel te zwaar is en daarmee teveel weerstand geeft. Ik moet daarom op zoek naar een correcte uitlaat. Bestaan er voor giulietta's ook brulpijpjes? :mrgreen: Ik heb ze nog niet gevonden....

http://www.stebro.net/html/Default.aspx?PageMenuID=1273

RE: Giullietta TI 1961

Geplaatst: di nov 09, 2010 14:39
door Zaagauto
Zijn allemaal Spider & Sprint pijpjes...

Aan Joris-de-nu-101-guru de vraag of die onder een Berlina passen... :lol:

RE: Giullietta TI 1961

Geplaatst: di nov 09, 2010 15:00
door JoorZ105
die passen volgens mij niet ivm andere lengte.

edit:
gevonden:
http://www.alfastop.co.uk/cgi-bin/psPro ... 1#theItems

ga nog even op zoek naar iets dichter bij huis.

edit 2: ik heb een onderdelen catalogus op de kop getikt. Eens kijken of/wat uitwisselbaar is :wink:

RE: Giullietta TI 1961

Geplaatst: di nov 09, 2010 20:08
door Carbo
Ik heb met het bedrijf Stebro uit Canada uitstekende ervaringen. Prima snelle service en verzending. Kwaliteit is top. Ik heb een set voor mijn GTV6 bij ze gekocht. Wel even onderhandelen over de prijs :wink:

Gr,
Carbo

RE: Giullietta TI 1961

Geplaatst: wo nov 10, 2010 12:39
door stephen
hele leuke Giulietta 8)

lijkt toch erg op de auto uit Dirkshorn :-k
ben daar zelf eens achteraan geweest, maar kwam toen financieel niet echt lekker uit bij mij, maar vond hem zo gaaf :wink:
daar zaten geen dubbele carb's op ivm ruimte gebrek naar het binnenscherm toe was het verhaal, en de beste man reed er idd. toch weinig mee.

in ieder geval veel plezier met deze toch wel speciale Alfa :thumbs: