Dag Alfisti,
Doordat de Novanta toch iets meer een project bleek dan rijdend en de 155 zo goed als verkocht was, hebben we vorige week maandag bij Patrick (Patje 33) zijn prachtige witte 75 carbs opgehaald. Over een impulsieve beslissing gesproken: zaterdag besloten dat er een andere auto bij moest komen, zondag op zoek gegaan (met Sander en Jens na een gezellig feestje) en een pb gestuurd. Maandag gebeld en de auto opgehaald.
De auto is Bianco Freddo... een heerlijk kleurtje zo bleek bij aanschaf (foto's "geleend" uit het te koop topic):
Overigens is Freddo ook de bijnaam van deze dude hier uit Romanzo Criminale; een erg goeie Italiaanse maffiaserie met veel Alfetta's, Giulia's enz. Voor wie deze nog niet heeft; twee geeltjes bij bol.com. Aanradertje!
Anyway...
Het was eerst de bedoeling geen topic aan te maken, aangezien de auto al af is: net apk, net een beurtje gehad enz enz. Het enige wat noodzakelijk bleek was een relais tussen de startmotor. Sindsdien geen problemen meer gehad. Omdat er (hopelijk = afkloppen het is een Alfa) voorlopig geen onderhoud aan zit te komen, blijft er dus meer tijd over voor de leukere klusjes (zie lijstje en foto's hieronder).
Vandaag wil wilde ik even wat duidelijke foto's maken, maar wat bleek: De Freddo had zijn eer aangedaan en stond op het parkeerterrein onder een witte deken. Tjah wie een witte auto voor de winter koopt, moet wat langer zoeken op het parkeerterrein . Desalniettemin een paar aardige fotootje geschoten:
De oplettende forummer is het natuurlijk al opgevallen dat er al wat cosmetisch werk is gedaan. De gril van mijn oude 75 had ik gedoneerd aan Sander als "souvenirtje' van mijn oude 75 (helaas t.l. gereden). Deze hebben we gelijk geruild met het witte exemplaar die er al op zat. De achterlichten die erop zaten waren rood gespoten. Op zich gaf het de 75 wel een clean uiterlijk alleen betekende dit wel dat alles rood was. Dus als ik achteruit reed leek het alsof ik remde en als ik mijn gevaarslichten aan zette leek het alsof ik parkinson had en remde.
Gisteravond met Stephen het rode setje dus geruild voor een type 1 setje, nadat we overdag het kleppendeksel (met rode accenten) hadden verwisseld voor eerdere versie met black wrinkle afwerking (uit het carbs project van Sander). Tevens kwamen we er ook achter waarom de 75 als een grote 33 stuurt: RSR stabi! Maar dat maakt een verschil!
Verder zijn we begonnen met dit in te bouwen:
Een alarm. Hoewel ik in een leuke straat woon incl. leuke (Italiaanse) buren vind ik het gewoon een erg prettig idee.
Even een korte samenvatting:
Specs bij de aankoop:
- 75 1.8 carbs uit 1989;
- Bianco Freddo 230 met meegespoten bumpers;
- 15 inch Ronals;
- Verlaagd;
- RSR stabi;
- Gele mistlampen;
- Sportstuur;
- Platte strips;
- Radio cassette met CD-wisselaar.
Wat ik / we al hebben vervangen / aangepast:
- Type 1 grill met originele kleur;
- Type 1 achterlichten;
- Alu pookknop en QV vloermatjes;
- Kleppendeksel Black Wrinkle;
- 100w gele drampitten in de koplampen;
- Startmotorgebeuren waar elke 75 last van heeft;
- Bluetooth carkit;
- Audio ingebouwd (subwoofer JBL, versterker onbekend merk, Kicker speakers voor en Magnat achter, Sony cassette speler met 10-cdwisselaar in de kofferbak)
- Houten stuur van Savali;
- Ferodo remblokken vóór;
- Inlaatkelken en pipercross dual trumpet socks.
Wat in de nabije toekomst gaat gebeuren:
- Alarm erin bouwen;
- Middendempervervanger (heeft iemand die nog voor een carbs liggen?);
- Startmotor vervangen
- En heel veel schoonmaken en de boel bijhouden met tectiel
- Achterschermen aanpakken.
Sinceramente,
Jurian del Giardino