Vanmiddag bij het ERF in Ehv de auto bekeken en opgehaalt. De inbouw is netjes gedaan. Een paar zaken waren nog niet naar mijn wens maar gelukkig zijn deze thuis eenvoudig af te maken (bekabelig, luchtschachten voorruit, dashboard inbouwen.. etc)
Ondanks mijn idee kwam er een hoop meer bij kijken dan dat ik ooit had kunnen bedenken. De klus was aangenomen en zou dus goed werkend worden afgeleverd. Een kleine opsomming voor alle componenten en een toelichting op het geleverde werk.
De Sanden SP-10 pv8 12v compressor aansluiting;
De dynamosteun heeft ze werk uit handen genomen maar was niet perfect,
De poelie was niet netjes in lijn met de rest van de rollen,
De compressor moest bevestigd worden aan de steun, doormiddel van trekbussen?
De aansluitingen zijn allemaal op maat gemaakt, net als alle leidingen,
Het verloop van de 8groefs multi-riem is nu nog beter word niet meer gespannen over de dynamo, maar over een
exentrische spanrol VKM 33013. Ook een andere
meelooprol Diavia gemonteerd. Dit is wel een duur dingetje
De riem is een
6PK1615 en dit is het verloop.
Achter de koplampen zit de drogerfilter met drukregelaar. Fijn uit het zicht, en toch makkelijk te bereiken! Achter de claxon tegen de wielkast.
Uit het zicht en moelijk te fotograferen is de nieuwe
Condensor Harrison High Preformance uv5009. De aansluiting zitten links. Het AC systeem heeft zijn eigen
spal condensorfan.
Het GTV elektrische schema is gebruikt voor de aansturing. Om de zekeringkast
te ontzien zijn de relais & zekeringen & kachelweerstand in de motorruimte geplaatst. Een weerstand extra mee gekregen voor het geval als de originele doorbrand.
Het bestaande kachelhuis is aangepast;
Schotten geplaatst ter verbetering van de luchtstroom. Ook nieuw dichtingsschuim. Veel beter dan eerst!!
De verdamper is niet gemodifieerd alleen de plaatsing van de thermostaat is anders.
De omgevingstemperatuur was 17graden
Dat is de verdamper temperatuur^^ Deze mag niet lager komen, want anders zuigt de pomp vloeistof. (zeer schadelijk) De uitblaastemperatuur is 9.1 graden. Momenteel begrenst de thermostaat dit. Als je deze verder opdraait (hetere omgevingstemperatuur) krijg je het nog frisser
Dit is een modificatie die je bij je 1980 AC systeem ook kan maken. Dit is DE bottleneck voor het oude systeem. Samen met een nieuwe die is gevoeliger dan de oude thermostaat is de temperatuur goed regelbaar en is er een heerlijk frisse uitgangslucht.
De ventilatiermotor was nog goed genoeg. Je zou deze opnieuw kunnen laten wikkelen en kogellagers plaatsen ipv de bussen.
In het systeem zit 650gr 134a koudemiddel en is afgevult op 12Bar.
Hoge druk heeft 13Bar, lage druk 1,7Bar. De pressostaat staat op 28Bar.
De luchtschacht is gemaakt van flexpvc buis en sluit mooi aan op de roosters. Weinig leklucht.
De draad voor de kachelkraan heeft een ander aangrijppunt op de arm gekregen. Koud is dicht, DEF is HEET
Voor de aansluiting van een andere kachelkraan is de originele aansluiting vervangen door een opgesoldeerde flens.
Waeco 888180006 Nieuw te leveren voor ongeveer 40€
Dit moet compacter kunnen zodat deze achter het schot wegvalt. Mijn idee is om de kraan links te plaatsen, direct voor de ingang van de radiator.
En heeft er nog iemand een nieuwe sticker voor me? Het mag weer goed gelezen kunnen worden!
Dat de Bottom line is; het werkt nu perfect en heeft capaciteit over.
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~