Mijn 916 Spider - een lang en duur verhaal
Geplaatst: di jan 25, 2011 19:16
Hier wij beginnen - vergeven mijn slecht Nederlands!!
September 2006. Metz, France. Ik koop mijn Alpha- van een stinkende Fransman voor €6000 - de auto zit op een Franse nummerplaat.
De eerste kosten zijn
- Nieuwe mist lichte schakelaar
- Nieuwe ruitenwissers
- Nieuwe nummerplaathouders
- Luxembourg Controle Technique (APK)
- Luxembourg invoer
- 4 x nieuwe winterbanden
Totaale koste: €800 in de eerste week!
2e week - de uitlaat weg.
- Ik koop een nieuw Raggazzon achter uitlaat en een nieuw origineel Alfa middel uitlaat.
2e week totaale koste: €350!
Ik gebruikte toen de auto voor 18,000km in 9 maanden en tegen eind 2007 de auto was dood!
Ik vervoerde 916 aan Engeland voor reparaties en ik zette ook de auto op een Engelse nummerbord.
Totaale koste: rond €500
Ik was boos met 916, zodat kocht ik een nieuwe Spider 939. Het was nu medio 2007 en ik kwam in Nederland leven
Uiteindelijk besliste ik 916 te bevestigen, zij had nodig:
-Volledig nieuw ECU en immobiliser systeem
-Nieuwe voorremmen
-Nieuwe rempijpen
-Distributieriem en variator
-Nieuwe koppeling
-verschillende andere stukken en brokken
-ik koop ook 4x nieuwe velgen en banden
Totaal koste: rond €2500
De auto leefde in het UK en werd gebruikt op het weekend door mijn ouders. Maar binnen 12 maanden zij had nodig:
- Polybush chassis met Powerflex
- Nieuwe achter remen
- Nieuwe bougies
- Nieuwe olie
- Onderhoud
- Nieuwe 'wishbones'
- en andere kleine dingen
Totaal kosten: rond €1000
Nu is het September 2009 en ik heb een huis gekocht, ik verkoop mijn Abarth en 939 en breng 916 aan Nederland!
De auto is in slechte voorwaarde en vergt reparaties:
- Vervangen remmen al ronde
- De vervangen bestuurdersstoel
- Aircon onderhoud
- iPod soundsysteem
- Nieuwe distributieremen
- Nieuwe versnellingsbak en wiellager (x2)
- Nieuwe vensterdelen
Total koste: €2000
Oude remen en nieuwe vensterdelen:
In Maart 2010 ik kocht nieuwe delen:
- Raggazzon (unsilenced) middel uitlaat
- Matten
- Stok
Koste: rond: €350
In April 2010 ik koop nieuwe 6000K HID voorlamps, zij zijn fantastisch!!
Ook in April '10 ik deed een zeer stom ding - ik raakte mijn Bella op mijn nieuwe garage : STOM STOM STOM
Ik moest aan het UK (vakantie) met de gebroken deur en het glas rijden, maar het werd hersteld in Londen voor slechts €200
Hersteld:
Mei 2010:
- Nieuwe mist lichten
- Nieuwe spiegel
- Nederlandse kenteken - yay, geen belasting op een BN nummerbord
Juli 2010:
- Nieuwe olie en zelf-gemaakte luchtboos met regenpijp!
Januari 2011:
- Oude 16" velgen met de winterbanden op de auto
- Nieuwe -25mm Eibach verlagingsverenset
- Novitec luchtfilter besteld
THE END
September 2006. Metz, France. Ik koop mijn Alpha- van een stinkende Fransman voor €6000 - de auto zit op een Franse nummerplaat.
De eerste kosten zijn
- Nieuwe mist lichte schakelaar
- Nieuwe ruitenwissers
- Nieuwe nummerplaathouders
- Luxembourg Controle Technique (APK)
- Luxembourg invoer
- 4 x nieuwe winterbanden
Totaale koste: €800 in de eerste week!
2e week - de uitlaat weg.
- Ik koop een nieuw Raggazzon achter uitlaat en een nieuw origineel Alfa middel uitlaat.
2e week totaale koste: €350!
Ik gebruikte toen de auto voor 18,000km in 9 maanden en tegen eind 2007 de auto was dood!
Ik vervoerde 916 aan Engeland voor reparaties en ik zette ook de auto op een Engelse nummerbord.
Totaale koste: rond €500
Ik was boos met 916, zodat kocht ik een nieuwe Spider 939. Het was nu medio 2007 en ik kwam in Nederland leven
Uiteindelijk besliste ik 916 te bevestigen, zij had nodig:
-Volledig nieuw ECU en immobiliser systeem
-Nieuwe voorremmen
-Nieuwe rempijpen
-Distributieriem en variator
-Nieuwe koppeling
-verschillende andere stukken en brokken
-ik koop ook 4x nieuwe velgen en banden
Totaal koste: rond €2500
De auto leefde in het UK en werd gebruikt op het weekend door mijn ouders. Maar binnen 12 maanden zij had nodig:
- Polybush chassis met Powerflex
- Nieuwe achter remen
- Nieuwe bougies
- Nieuwe olie
- Onderhoud
- Nieuwe 'wishbones'
- en andere kleine dingen
Totaal kosten: rond €1000
Nu is het September 2009 en ik heb een huis gekocht, ik verkoop mijn Abarth en 939 en breng 916 aan Nederland!
De auto is in slechte voorwaarde en vergt reparaties:
- Vervangen remmen al ronde
- De vervangen bestuurdersstoel
- Aircon onderhoud
- iPod soundsysteem
- Nieuwe distributieremen
- Nieuwe versnellingsbak en wiellager (x2)
- Nieuwe vensterdelen
Total koste: €2000
Oude remen en nieuwe vensterdelen:
In Maart 2010 ik kocht nieuwe delen:
- Raggazzon (unsilenced) middel uitlaat
- Matten
- Stok
Koste: rond: €350
In April 2010 ik koop nieuwe 6000K HID voorlamps, zij zijn fantastisch!!
Ook in April '10 ik deed een zeer stom ding - ik raakte mijn Bella op mijn nieuwe garage : STOM STOM STOM
Ik moest aan het UK (vakantie) met de gebroken deur en het glas rijden, maar het werd hersteld in Londen voor slechts €200
Hersteld:
Mei 2010:
- Nieuwe mist lichten
- Nieuwe spiegel
- Nederlandse kenteken - yay, geen belasting op een BN nummerbord
Juli 2010:
- Nieuwe olie en zelf-gemaakte luchtboos met regenpijp!
Januari 2011:
- Oude 16" velgen met de winterbanden op de auto
- Nieuwe -25mm Eibach verlagingsverenset
- Novitec luchtfilter besteld
THE END