@Johan: Helaas moet ik je zeggen dat het hout reeds deels losgebarsten is en zelfs wijkt van het aluminium...moeilijk verhaal dus.
Over dat kneedbare hout: dat is wel een optie wanneer niet alles helemaal perfect zal sluiten.
Bedankt in ieder geval voor je input.
Ik heb het stuur al een paar dagen onder water gehad om de lak los te weken. Het is een heel dun stuur, dus bij schuren ga je te veel hout weg halen. Misschien werkt scotch brite wel om het een en ander aan vuil te verwijderen.
Alle info welkom!
Of het stuur onder water leggen nu zo'n goed idee is lijkt mij niet. Hout werkt door dat het aan een verschillende lucht vochtigheid onder hevig is die schommelingen in luchtvochtigheid kun je deels opvangen door hem goed in de lak te hebben en houden. Dat was waarschijnlijk niet zo waaardoor het is gaan scheuren. Als die los gescheurd is van het metaal zou ik is gaan informeren naar een lijm/kit die goed hecht aan metaal en hout.
verder is gewone witte hout lijm de beste lijm om alleen het hout te lijmen. Misschien kun je met een paar klosjes op maat van het stuur wel een paar barsten kleiner maken met b.h.v. een lijmtang. Wat betreft dat schuren daar moet je niet te bang voor zijn, je kunt toch zelf bepalen welk schuurpapier(korrel groote) je neemt en hoe lang je door schuurt. Oh ja wat betreft lakken kun jet beste beginnen met 80% verdunning 2X dan 60% verdunning 2x dan 40% verdunning 2x endan aflakken met 2x 20% verdunning.
succes Johan
succes