Dit is niet ideaal, want het werk efficiënter om gewoon maar één project te gelijk te doen. Maar er is een goede reden: Ik wil dat de mijne weer mooi wordt! Tevens staat het project van mijn zus op een lager pitje vanwege andere financiële prioriteiten van haar kant. Ik ga ondertussen wel door met de laswerkzaamheden hieraan.
Om mijn eigen project zoveel mogelijk vaart te geven, heb ik iets besloten waar ik normaal gesproken helemaal niet aan wil denken. Ik heb het merendeel van het laswerk uitbesteed

Dit is wat Rik tot nu toe gedaan heeft.
Oei toch wel erg veel roest aan de voorzijde

Tja dat heeft toch wat TLC nodig

Kijk, zo was het ooit bedoeld

Achter was al een keer een reparatie gedaan.

Vanwege de narigheid aan de beide uiteinden hebben we besloten de hele dorpel te vervangen (nou Rik eigenlijk, want zo hadden we het vooraf ook afgesproken). De middendorpel bleek echter in zeer goede staat. Een flinke lading dinitrol tussen de binnen- en middendorpel.

Na alles gelast en afgeslepen te hebben weer in de primer gezet.

Vanmiddag ben ik bij Rik langsgeweest om even te koekeloeren. Conclusie: de auto is in derdaad in goede handen

Om nu toch nog te kunnen spreken van 'mijn project' heb ik ook niet stilgezeten. Zoals uit andere topics bleek ben ik bezig met een motorrevisie. Op dit moment ligt er een (3000 km geleden) gereviseerde 2 liter in mijn Bertje, maar die gaat weer plaatsmaken voor een echte 1750er. (De 2 liter krijgt mijn zus dan, vond ze niet erg

Nadat het blok gedemonteerd was, bleek dat de krukas geslepen moest worden omdat de maten te ver buiten de toleranties lagen. Ook de kop had flink wat aandacht nodig. Gelukkig zit er voor deze zaakjes een revisiebedrijf bij mij vlakbij. Hier is de krukas geslepen en is de kop gevlakt. Ook zijn alle zittingen, geleiders en de kleppen zelf vervangen. Ondertussen heb ik de rest van het blok gereinigd en wat mogelijk geglaspareld en het ersultaat is erg mooi. Gelijk natuurlijk zo'n beetje alles vernieuwd: zuigers en bussen, waterpomp, lagers, keeringen.
Zo ziet een onderdeel er voor en na het glasparelen eruit:

En hier liggen zo'n beetje alle onderdelen voor het blok gereinigd en wel bij elkaar. Het samenbouwen kan beginnen.

Het blok zal volgende week wel in elkaar zitten.
Ik houd jullie op de hoogte.
Roel