Bij 2,5 ton is er een volledig nieuw onderstel onder gekomen in de vorm van Intrax HDA rondom verstelbaar.
2 jaar geleden heb ik de auto een uiterlijk opfrisbeurt gegeven en getaxeerd laten verzekeren.
Ik wil dus door blijven rijden met deze fantastische sturende auto. Eigenlijk is zoiets met zoveel fun niet meer te koop voor een normaal bedrag.
Dus heb ik in overleg met Arie van A-Repair, mijn jarenlange Alfa maatje en onderhoudsmonteur de motor te laten reviseren.
Keuze was
- riemen doen en verder nergens naar kijken
- alleen koprevisie
- upgrade door tuning of meer CC
- of bestaande motor een totaal revisie geven
Het is het laatste geworden. Dan is er voor maar 1 adres in Nederland (eigenlijk 2)

Bevindingen tot nu toe:
Onderdelen zijn terug van Dick v Rijn. Alle pluggen en stoppen zijn uit de koppen/blok en krukas gehaald en de boel schoongemaakt. Alle losse delen in de ultrasoonreiniger. Losse delen zijn in de trommelmachine geweest, echt nieuw weer. Er zijn div. helicoils geplaatst, krukas gesuperfinisht. Tappen waren goed aan de maat. De cylinders zijn gehoond, waren prachtig aan de maat. De drijfstangen zijn op gewicht gebracht en uitgewogen aan de uiteinden. Zuigers uitgewogen. Kruk met vliegwiel en poelie gebalanceerd.
Alle geleiders en kleppen vernieuwd, zittingen gefreesd, koppen gevlakt.
Echt all the way zeg maar. Het was verbazend dat de penbussen niet eens vernieuwd hoefden te worden.
Dick vertelde van als je zegt dat deze motor 50.000 Km heeft gelopen geloof ik het meteen. Motor was van binnen brandschoon. Nergens zwart, vuil of aanslag.
(hopelijk vervolg met foto's)
Tjerry