Ik kreeg te horen dat er een forum post was, dus hierbij even een update na al die jaren!
Sinds zomer 2023 is de auto in mijn bezit en ondergaat deze momenteel een heropbouw.
Na aanschaf begonnen met de kabelboom te ontcijferen, aangezien hier zo ontzettend veel in geknipt en ge"Delete" was.
Van een sloop 75 delen kabelboom gepakt en zo doende alle benodigde dingen voor de apk weer werkend gemaakt.
in de toekomst zal de chassie kabelboom verdwijnen voor een moderne nieuwere versie, zodoende is er beter overzicht en velemalen minder bedrading/ warzooi aanwezig.
Tamiya RC stekker?
Voor de stallings veiligheid en overige zaken gezien de kabelboom ons blijft verbazen, maar een hoofdstop er in gemaakt.
Het carrosserie is zo goed als volledig los gehaald. Overal waar we roest konden vinden is dit weg gehaald en nieuw plaatmateriaal in gelast.
De auto zal niet in originele staat zoals die van de band is gerold in 87' terug keren, dus alles is er werkend in gelast en er is nergens plamuur gebruikt. ( mij boeit het niet dat de lasnaden zichtbaar zijn )
Na al het laswerk het kapotte voorraam vervangen en vervolgens de motor een grote beurt gegeven.
van inlaat rubbers to pakkingen, sapjes en vuurvonkjes makers kwamen we er achter dat cylinder 3 niet helemaal happy is met 61psi...
Maar goed, eerst maar eens rijden. vermoeden een slecht sluitende klep en als we pech hebben zuigerringen en of dergelijke...
Vervolgens binnenverlichting er weer in gemaakt, want jah moet toch wat!
( bij het aanzetten is de kleur is Wit, maar elke andere kleur is mogelijk
)
Uiteindelijk toch besloten next level te gaan en bij van den bosch de neus van een Evo kit besteld. Altijd al willen hebben op een 75, maar daar heb je toch de sidekirts voor nodig hebt om alles netjes door te laten lopen vanaf de voorschermen. Dus voor nu maar weer gedemonteerd en zal een andere keer op de auto worden gemonteerd. ( Quick release voorbumper was opzettelijk gedaan )
Vervolgens afgelopen weekend het nieuwe voorraam gemonteerd en de auto nagelopen om vervolgens het 1e proefritje te rijden in jaren!
SPANNEND!
De auto is voorzien van een hydraulische handrem en na uitgebreid testen is dat toch echt geweldig! Driften is zo veel makkelijker
Helaas waren de achter remmen het er niet mee eens en besloot 1 zuiger vast te gaan zitten.
Dus achter remmen maar reviseren!
Up next>?
* interieur fatsoeneren
* Gordels fixen
* Uitlaatsysteem ( sidepipe ?
)
* alles afwerken en nalopen
* APK
Dit alles was niet mogelijk geweest zonder de hulp van mijn zwager ( hier op forum: gtv6 jorn )
Jorn, Bedankt voor alle hulp!