Pagina 1 van 1

75 2.0 TS turbo

Geplaatst: vr aug 26, 2011 22:26
door Stan75
Ik wil een nieuw project beginnen.
Heb namelijk nog 2 TS blokken en een onderblok van een TB liggen.

Weet iemand of de krukas van een 1.8TB in een TS past? en of die sterker is??

Om de compressieverhouding omlaag te krijgen gaan we zelf zuigers maken.
Voor een diesel heeft een maat van me ook al eens zuigers gemaakt.
Daar had hij toen 0,4mm speling bij een boring van 84 mee gehouden.
Is er iemand die daar ervaring mee heeft bij een benzine?!

Heeft iemand een idee hoeveel de compressieverhouding minimaal moet zijn?

Er komt een Holset HX40 op, die rond de 2 bar gaat draaien.

RE: 75 2.0 TS turbo

Geplaatst: vr aug 26, 2011 23:37
door matthijs
Het kan ook makkelijker, ik heb een 164 ts blok met een 75 ts blok gecombineerd, is een beetje een stilstaand project want ik heb al een tijdje geen zin. ff copy paste uit draadje wat ik had.

Je komt dan op een compressie van 1 op 8.8 uit en daas prachtig mooi heb ik me laten vertellen door de experts.

Ok, i found that an Alfa 75 TS has a 1962 cm3 displacement
a 54.5 cm3 combustion chamber

1962 + (4x54.5)= 2180

218:2180 = 1:10

Which means it is definitely 1:10 and no rounded number.

The diameter of the piston is 84 mm = 8.4 centimeter

if I use 1,5 mm shorter conrods i have 0,15x (pi x square4,2) = 8,3 cm3

So instead of having 54,5 cm3 i have 54,5+8,3= 62,8 cm3

1962+(4x62,8 )=2213,2

251,2:2213,2 = 1 : 8.8

Als je het niet gelooft :P Ik heb alles hier staan en geprobeerd, het kan zo. Je hebt eigenlijk alleen maar de drijfstangen van een 164 8v 2.0 TS tweede serie nodig (met die dis bobines en de grotere motor inhoud)

RE: 75 2.0 TS turbo

Geplaatst: vr aug 26, 2011 23:40
door giuliettaevo
Holset HX40 met rond de 2 bar laaddruk? :shock: Dat is 500+ pk... :D ik heb zelf een HX35 liggen voor mijn GTV. :wink:

Maar dat ga je niet op een TS blok met alleen maar zuigers redden. :? Bussen zijn dan zeker een probleem, monoliner is dan al echt nodig.

En wat voor een bak moet er aan komen? transaxle bak kan je vergeten.

Zuigers zelf maken zou ik niet snel aan beginnen, bestaande aanpassen is makkelijker. BMW E30 325i schijnt redelijk makkelijk te passen. :idea: En Opel 16v ook, moeten alleen de bussen groter geboord worden.

krukas van een 1.8Tb was volgens mij niet anders als van een TS, slag is in ieder geval gelijk. Sterkte van de krukas hoef je je niet druk over te maken.

RE: 75 2.0 TS turbo

Geplaatst: vr aug 26, 2011 23:40
door matthijs
Hmmz, niet helemaal duidelijk waarom,

de 164 2.0 ts tweede serie is een net even ander blok dan de 75. Het heeft een iets langere slag, 1,5 mm wel te verstaan. De rest is het zelfde wat betekend, kortere drijfstangen. Als je kortere drijfstangen in een gewone ts van een 75 zet dan heb je minder compressie ;)

Re: RE: 75 2.0 TS turbo

Geplaatst: vr aug 26, 2011 23:42
door matthijs
Holset HX40 met rond de 2 bar laaddruk? :shock: Dat is 500+ pk... :D ik heb zelf een HX35 liggen voor mijn GTV. :wink:

Maar dat ga je niet op een TS blok met alleen maar zuigers redden. :? Bussen zijn dan zeker een probleem, monoliner is dan al echt nodig.

En wat voor een bak moet er aan komen? transaxle bak kan je vergeten.

Zuigers zelf maken zou ik niet snel aan beginnen, bestaande aanpassen is makkelijker. BMW E30 325i schijnt redelijk makkelijk te passen. :idea: En Opel 16v ook, moeten alleen de bussen groter geboord worden.

krukas van een 1.8Tb was volgens mij niet anders als van een TS, slag is in ieder geval gelijk. Sterkte van de krukas hoef je je niet druk over te maken.
Of je kan net als de gequoote een heeeel ander blok in je alfa proppen.

RE: 75 2.0 TS turbo

Geplaatst: vr aug 26, 2011 23:45
door giuliettaevo
:lol:

Is misschien nog wel minder werk ook. :wink:

RE: 75 2.0 TS turbo

Geplaatst: zo sep 04, 2011 23:55
door Stan75
Ik wil juist het orginele TS blok!
Ga zelf drijfstangen maken.
Een monoliner is dan zeker nodig idd!
Weet iemand hoe ik daar aan kan komen???
Word wel een lang project maar is te doen.
Ik heb het materiaal al liggen, 7075 T6 alu voor de zuigers
En volgens mij is dat ook geschikt voor de drijfstangen.
Door de lage compressie verhouding moet er misschien ook een compressor op:)

Ben alles nog aan het uitzoeken. En het 1.8 tb project is ook nog niet helemaal af.....

RE: 75 2.0 TS turbo

Geplaatst: ma sep 05, 2011 00:13
door giuliettaevo
En de aandrijflijn??? :roll:

Dit gaan geen enkele Alfa transaxle aankunnen, zelfs de IMSA's hadden problemen om heel te blijven... :?

Monoliner-> Beninca / Spruell en misschien AHMotorsport ook wel. Niet goedkoop!

Re: RE: 75 2.0 TS turbo

Geplaatst: di sep 06, 2011 22:46
door matthijs
Ik wil juist het orginele TS blok!
Ga zelf drijfstangen maken.
Een monoliner is dan zeker nodig idd!
Weet iemand hoe ik daar aan kan komen???
Word wel een lang project maar is te doen.
Ik heb het materiaal al liggen, 7075 T6 alu voor de zuigers
En volgens mij is dat ook geschikt voor de drijfstangen.
Door de lage compressie verhouding moet er misschien ook een compressor op:)

Ben alles nog aan het uitzoeken. En het 1.8 tb project is ook nog niet helemaal af.....
Ehhm... aluminium drijfstangen? Is dat niet iets voor drag racers die niet zo veel geven om levensduur motor? En de speling berekenen lijkt me ook lastig...

Die monosleeve schrijven ze hier iets over http://www.alfabb.com/bb/forums/engine- ... 0-a-2.html

Als je beschikken hebt tot cnc freesbank en draaibank dan zeg ik DOEN :P