Pagina 1 van 1

Als elke centimeter telt

Geplaatst: di okt 04, 2011 07:41
door Animale Bianco
Gisteren nieuwe achterdraagarmen en rondom een KW V2 set eronder laten zetten. Staat een tandje stugger dan de gele Koni's, de wagen kan het wel hebben want hij is van zichzlef al aan de zware kant.

Kijk het nog even aan,maar zit erover te denken om hem achter 2 cm terug te verhogen zodat ze wagen licht voorover staat. Doordat de skirt breder word naar achter toe lijkt de wagen achterover te hangen vanuit dit standpunt en de zwaar ogende kont versterkt dat nog eens, maar met name rijdend valt dat erg op. We hebben hem zo verlaagd dat het er optisch goed uitziet, eigenlijk niet opgelet of het nou 3 of 5 cm is. Uitgangspunt was de oude hoogte vd wielkuiprand, van daaruit zijn we gaan veranderen.

VOOR
Afbeelding

NA
Afbeelding

RE: Als elke centimeter telt

Geplaatst: di okt 04, 2011 08:12
door kees artc6
Inderdaad wel erg laag, wel fraai!
Beter even je oorspronkelijke projecttopic updaten met dit bericht. Blijft alles mooi bij elkaar :idea:

RE: Als elke centimeter telt

Geplaatst: di okt 04, 2011 08:48
door Animale Bianco
Mag ook, graag samenvoegen met >>> dit topic <<< dan. Alvast bedankt.

RE: Als elke centimeter telt

Geplaatst: di okt 04, 2011 10:14
door WhizzMan
Ik vind hem voor de schroefset eigenlijk beter op z'n wielen staan. Er na komt een beetje op mij over "omdat het kan" en niet practisch of mooi qua lijnen. Voor de verlaging sluit de rand van je spatbord mooi rond aan met het zelfde centrum als je wiel. Na de verlaging lijken je spatborden voor en achter het wiel naar buiten getrokken en niet mooi rond meer. Het is uiteindelijk jouw auto, dus doe er vooral mee wat je wilt, ieder z'n ding. :)

RE: Als elke centimeter telt

Geplaatst: di okt 04, 2011 17:46
door Animale Bianco
Komt wel goed Whizzman, de ophanging nog even laten 'zetten', dan achter iets van 2 cm erbij is de bedoeling en dan is het ongeveer weer de oude afstand waarbij de spatbordrand precies evenwijdig om de band heen loopt. De onderkant van de skirt loopt dan echt horizontaal waarmee de extra verlaging aan de voorzijde weer functioneel wordt en prima kan bij de wigvorm van de auto.

Dat is dan wel lekker met een schroefset: niet blij - tandje bij!