Ik dacht ik zal hier ook maar eens mijn project neerzetten. Zoals een aantal onder jullie al wel wisten is mijn 33 na 200km rijden serieus beginnen kloppen aan de krukaslagering. Het was dus van zelfsprekend dat er een andere motor in moest.
Voor deze grote stap is er geprobeerd de lagering van de krukas te veranderen, dit is gelukt...maar bleek dat er ook speling op de drijfstanglagering zat...
Hiermee is alles gezegd, nieuwe motor gezocht en gevonden hier in de buurt voor een redelijke prijs !
Hier een aantal foto's die meer zullen zeggen dan 1000 woorden.
De 33 in kwestie


De "goede" motor die hier nog goed vuil ziet

Na een goede poetsbeurt zou het toch wel goed moeten komen.


Vervolgens al de rest uit elkaar gehaald om alles op te meten...en er dus ook zeker van te zijn dat alles OK is...

Kopjes laten vlakken en alle kleppen opnieuw gerodeerd, om vervolgens ook alle klepsteel keerringen te vervangen


Helaas zat ik ook met gebarste bakelieten tussenplaten van de trottlebodies



Hier nog eens hoe het er in de cilinders aan toe ging...niet slecht dus, zuigers hadden ook amper gebruikssporen


Hier heb ik de motor helemaal klaar voor de swap, nieuwe distributie en koppeling moet er nog op, wel heb ik hier de looprollen overgeperst.

Oude motor uit het koetswerk gehaald met de middelen die we ter beschikking hebben



Hier het oude blok vs het nieuwe, klaar om alles over te zetten !



En natuurlijk moest die smerige versnellingsbak er ook aan geloven, geheel proper gemaakt, alles gecontroleerd en voorzien van nieuwe dichtingen...

Motor klaar voor er opnieuw in te hangen !



Uiteindelijk natuurlijk er in gekregen


Met nieuwe rad en nieuwe vloeistoffen uiteraard !

Na deze pics begaven de batterijen van het fototoestel het, maar denk dat het meeste wel gezegd of geïllustreerd is

Verdere pics van hoe de 33 er bij staat komen nog ! Hem eerst door de technische keuring krijgen wordt nog spannend, daar ik iets van de ophanging voor de remdrukbegrenzer mis ( zie topic technische gedeelte ).
Bij deze reviesie zijn alle keerringen en pakkingen vervangen geweest alsook nog vele andere dingen

Ze rijdt trouwens weer als een zonnetje !


Groetjes Felice