zoals jullie weten heb ik een groene 1750 berlina uit 1970. de motor en versnellingsbak heb ik reeds anderhalf jaar geleden laten reviseren, nu zit ik er over te denken om de carroserie ook te laten doen. ik weet dat dit heel wat meer werk is en dat het ook weer veel geld gaat kosten, maar liever nu geld goed besteden dan straks heel veel geld moeten te besteden vanwege grote reparaties aan plaatwerk enzo.....
wat zou er moeten gebeuren:
solex carbarateurs omwisselen voor dell'ortos, Icm afstellen en rollen. motor is genoeg ingelopen en op de solexen komt ie niet mooi aan vermogen.
bekleding achterbank(zitgedeelte) en bestuurdersstoel laten repareren.
diverse roestplekken onder lak en raamranden repareren.
onderkant behandelen met tectyl of iets dergelijks.
stalen velgen omruilen met aluminium velgen, mogelijk nieuwe banden op aluminium.
stalen velgen naar velgendokter in uden.
dashboard hout heeft aandacht nodig.
verder de auto nalopen dat ze er weer mooi en voor lange tijd goed uit ziet, gezien ik nu stalling heb voor het hele jaar en droog gaat het zeker goed komen.
mijn vragen zijn:
bij wie zou ik dit kunnen laten doen? hoeft niet topbedrijf te zijn als het maar mooi en goed gebeurt. ik stel ook niet echt een bepaalde tijdsduur, dit geeft later ook altijd een mooier beeld.
zijn er nog andere dingen die gedaan kunnen worden, gezien het een bijna complete restauratie word? die ik dus niet erbij gezet heb.
verdere alle hulp en commentaar stel ik op prijs, heb niet genoeg tijd, ruimte en handigheid om dit allemaal zelf te doen. zodoende kom ik bij jullie te raden.
alvast bedankt en snel zullen er foto's geplaatst worden van carroserie.