- handremkabels
- remmerij (voor ds2500)
- laswerk*
- onderblok gespoten (makkelijk bij storingzoeken)
- alle sappen vervangen
- stuurhoes vervangen
- bougies (NGK)
- bougiekabels
- rotor
- verdelerkap
- benzineslangen
- distririemen + rollen
- waterpomp
- thermostaat
- thermoswitch (in radiator)
- Wiellager achter
- alu blokdelen gereinigd en inlaatstukken gepolijst
- deurgreep r-v vervangen
- Etc..
Dit is ´m:

De beste verandering zijn de ds2500 blokken voor. De 33 kan nu echt goed meeremmen met het moderne verkeer. Eerder had ik mn hart nogal eens in de keel staan, helemaal omdat ik de 284's onder de SW gewend was.
Upgraden naar grotere remmen is nu ook echt niet nodig, zat nog te twijfelen aan 16v remmerij, maar ben blij dat ik het gewoon origineel gehouden heb.
Bedoeling is om het bakkie in showroomstaat te krijgen. Er rijden al genoeg verbouwde 33's rond, zoniet alleen maar. Deze is van de 2e eigenaar gekocht. De eerste (een kettingrokende oude vrouw) heeft de auto van 1991 tot 2005 in bezit gehad. Daarna is er nog mee gereden tot 2009 en daarna is ie weggezet. 112K stond op de klok toen ik m kocht. bij de dorpel zat een rotte plek welke gelijk aangepakt is. Nu is enig aandachtspunt het plaatwerk rond de tankdop. Op de achterklep had de 2e eigenaar een spoiler geplaatst. Eeuwig zonde, zeker omdat ik geen nette zwarte klep kan vinden. ik zit er over na te denken om hierbij de gaten dicht te lassen en dan de volledige achterkan van de auto (plus tankgedeelte dus) te laten spuiten. R- voor zit nog een uitdeukbare deur en ook in de l achterdeur.
Een erg goede basis dus, wel zo lekker! En man o man, wat rijdt origineel toch lekker comfortabel. En dat 1300 is een adhd patientje, zeer gretig, en altijd in voor een potje stoeien. Echt een heerlijk blok. De fijnste waar ik ooit mee heb gereden iig!