Alfa 164 Q2 strippen en nieuw spuitwerk
Geplaatst: di dec 13, 2011 11:39
Het is eindelijk zo ver,
Mijn 164 Q2 (mijn eerste auto, 'geboren' als 1996 Super Twin Spark, later voorzien van 3.0 24v motor en nog later van 166 6-bak met Q2) wordt volledig opnieuw gespoten.
Met volledig bedoel ik in ieder geval de binnenkanten van deuren motorklep en kofferklep, sponningen, etc.
De kleurkeuze is gevallen op het diepste (uni) zwart afgelakt met blanke lak, dezelfde kleur waarin ik een paar maanden geleden ook mijn Porsche 928 dit jaar heb laten spuiten.
Afgelopen weekeinde met hulp van TomQ4 begonnen aan het strippen van de auto, wat op zich allemaal reuze mee viel.
Echter toen wij bij de rubberen omlijsting van de voorruit kwamen schrok ik toch wel even, de metalen bevestigigsstrips waren compleet vergaan, een grote bonk roest.
Gelukkig zijn dit losse, en dus vervangbare onderdelen, maar toch.
Ook in de reservewielbak is er sprake van beginnnende roest, rondom het beroemde 'mangat'.
Ten slotte op de kofferklep zat een beetje beginnende roest onder het embleem.
Ik denk dat ik er precies op tijd bij ben, zodat ik gelukkig geen grote ont-roest sessie moet doorlopen.
Bijgaand een paar sfeerfoto's
Mijn 164 Q2 (mijn eerste auto, 'geboren' als 1996 Super Twin Spark, later voorzien van 3.0 24v motor en nog later van 166 6-bak met Q2) wordt volledig opnieuw gespoten.
Met volledig bedoel ik in ieder geval de binnenkanten van deuren motorklep en kofferklep, sponningen, etc.
De kleurkeuze is gevallen op het diepste (uni) zwart afgelakt met blanke lak, dezelfde kleur waarin ik een paar maanden geleden ook mijn Porsche 928 dit jaar heb laten spuiten.
Afgelopen weekeinde met hulp van TomQ4 begonnen aan het strippen van de auto, wat op zich allemaal reuze mee viel.
Echter toen wij bij de rubberen omlijsting van de voorruit kwamen schrok ik toch wel even, de metalen bevestigigsstrips waren compleet vergaan, een grote bonk roest.
Gelukkig zijn dit losse, en dus vervangbare onderdelen, maar toch.
Ook in de reservewielbak is er sprake van beginnnende roest, rondom het beroemde 'mangat'.
Ten slotte op de kofferklep zat een beetje beginnende roest onder het embleem.
Ik denk dat ik er precies op tijd bij ben, zodat ik gelukkig geen grote ont-roest sessie moet doorlopen.
Bijgaand een paar sfeerfoto's