Rcc
Full Member
Full Member

156 2.5 V6

zo feb 19, 2012 17:43

aangezien deze 156 nog niet verkocht is en ik het stiekem toch wel een hele leuke auto vind maak ik er maar een project topic van. Heb nog wel zin om er voorlopig aan te knutselen.

Zo dus gekocht

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vandaag de sportpakket velgen die ik in de plastidip had gezet onder de auto gedaan. ook gelijk een luchtslang vervangen door 1 van Coen ( Falco motorsport ) omdat in de oude een scheur bleek te zitten.

En mijn vriendin heeft de motorruimte schoongemaakt,  en ik zelf heb de buitenkant nog even snel gewassen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier moet ik nog even goed schoonmaken

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Moet zeggen dat ik verbaasd was hoe netjes de motorruimte nu is. vooral als ik vergelijk met de eerste foto's. Dat heeft mijn vriendin toch erg netjes gedaan.

Verder is een verlaging eigenlijk wel nodig. Ook gelijk gezocht voor roest maar de auto is echt keihard. bodem en ook bij de wielkasten niks te vinden.
AlfaRomeo 147 1.9 Jtd
Honda civic racer

Marley164
Guru Triplo
Guru Triplo

RE: 156 2.5 V6

zo feb 19, 2012 17:53

ZOW :shock: Kan ik die vriendin van jou een keer een dagje lenen....
Na: 2 x Alfa 33 , 1 x Alfa 75 , 1 x Alfa 155 , 1 x Alfetta QO , 1 x Alfa 156 en 18 x een Alfa 164... #-o
Nu: Even Alfa loos...

Rcc
Full Member
Full Member

zo feb 19, 2012 18:19

:lol: Zij heeft er echt alle geduld voor. Ik ben het na 10min al beu. 8)
AlfaRomeo 147 1.9 Jtd
Honda civic racer

Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice

wo feb 22, 2012 23:29

hmmm ... meestal kan ik me toch wel een dag of meer zoet houden als ik het echt goed wil doen :roll: :wink:
"It's a 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses ..." 8)

Jens Hoorn
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: 156 2.5 V6

wo feb 22, 2012 23:52

hmmm ... meestal kan ik me toch wel een dag of meer zoet houden als ik het echt goed wil doen :roll: :wink:
Zo ziet dat er uit, of niet Jur?

Afbeelding
''Drive tastefully''

hanalfa
Advanced Member
Advanced Member

do feb 23, 2012 06:32

Mooi projectje man,..

Ja zo'n vriendin,... willen we allemaal,...!!??

Zo ben ik ooit begonnen,... met het restaureren van Alfa's,...mooie tijd,..!! ,.....begin jaren "90,..

Afbeelding

Zo ooit gevonden als "Barnfound",..

Afbeelding

Beetje zelf plaatwerk gedaan,..!!??

Afbeelding

Bij de spuiter,...!

Afbeelding

]Afbeelding

En wel alles allleen,...gedaan zonder hulp,... ja van mijn vriendin,.. met koffie,..!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mooi hé dat weer opbouwen,... mooiste Giulia ooit,..??

Voor mij wel,... en dan de spider op de eerste foto,.... ook zelf helemaal gedaan,..!!

Ciao,..Han,.
Ciao Han,

Alfa Romeo 166 2.5 V6
Alfa Romeo Spider 3.0 V6
Alfa Romeo GTV 2.0 V6 Turbo
Alfa Romeo 164 2.0 TS
Alfa Romeo 90 2.5 V6 QO
Alfa Romeo 33 1.4 IE SW
Lancia HPE 2.0 IE Executive

kj gtv6
Member
Member

Re: 156 2.5 V6

do feb 23, 2012 13:24

aangezien deze 156 nog niet verkocht is en ik het stiekem toch wel een hele leuke auto vind maak ik er maar een project topic van. Heb nog wel zin om er voorlopig aan te knutselen.
.....

Moet zeggen dat ik verbaasd was hoe netjes de motorruimte nu is. vooral als ik vergelijk met de eerste foto's. Dat heeft mijn vriendin toch erg netjes gedaan.

Verder is een verlaging eigenlijk wel nodig. Ook gelijk gezocht voor roest maar de auto is echt keihard. bodem en ook bij de wielkasten niks te vinden.
Weet je dat heel zeker ???

bij mijn 156 v6 bleek de bodem vrij hard etc.
maar na het verwijderen van de tectiellaag bleek ook deze 156 op de bekende punten al flink aan het roesten te zijn geslagen.
na het ontroesten is die door bert gtv6 (autocosmetics drachten) voorzien van een nieuw laagje op de onderkant.

Rcc
Full Member
Full Member

Re: 156 2.5 V6

vr feb 24, 2012 17:28

.....

Weet je dat heel zeker ???

bij mijn 156 v6 bleek de bodem vrij hard etc.
maar na het verwijderen van de tectiellaag bleek ook deze 156 op de bekende punten al flink aan het roesten te zijn geslagen.
na het ontroesten is die door bert gtv6 (autocosmetics drachten) voorzien van een nieuw laagje op de onderkant.
Zekerheid heb je nooit maar aan de onderkant is het echt hard.

Vandaag ook de naafkapjes binnen en nog stickers geplakt. Ben nu bezig om de spiegelvoetjes in de plastidip te zetten.

Afbeelding

Afbeelding
AlfaRomeo 147 1.9 Jtd
Honda civic racer

Terug naar “Projecten”