Alfa 147 2.0 TS Business Pro - 2008
Geplaatst: do mar 22, 2012 23:10
Omdat het mij leuk leek om een topic aan te maken over mijn vorderingen met de 147, heb ik de stoute sloffen aangetrokken en ben met typen begonnen. Het is wel duidelijk dat de liefhebbers van het betere hak-, las- en snijwerk weg kunnen blijven, ook al mogen deze mensen van mij persoonlijk wel meelezen. Hier geen motorrevisies, tectyleerbehandelingen en het afstruinen van onderdelenmarkten voor dat ene speciale onderdeel. Althans, dat mag ik hopen.
Nee, een massaproductie 147 is het onderwerp - Maar voor mij persoonlijk heel speciaal. Ook nog eens een exemplaar uit juli 2008, met minder dan een halve ton achter de kiezen. De term 'project' is dus een overstatement, zie het meer als een algemeen topic met mijn (bescheiden) aanpassingen en vorderingen met de auto.
Zoals eerder geschreven begonnen de eerste kriebels van het Alfa-virus op 2 februari dit jaar, met de proefrit. Wist toen nog niet dat de auto de komende 2 weken in mijn hoofd zou blijven zitten, waarna de koop op Valentijnsdag een feit was. Ik vond en vind het model altijd al heel geslaagd, zo viel dit exemplaar ook prettig op mijn netvlies. Zelfs bij de proefrit en dat is nogal wat, want de auto was na binnenkomst bij de dealer niet meer gewassen, met als het gevolg een zeer smerige auto. Als optie voor de proefrit kreeg ik er dealerplaten bij, inclusief ducttape striping om de boel goed vast te houden. Maar kom op, dat zag er op de dag van afhalen al weer heel anders uit... Bellissimo!
Nee, een massaproductie 147 is het onderwerp - Maar voor mij persoonlijk heel speciaal. Ook nog eens een exemplaar uit juli 2008, met minder dan een halve ton achter de kiezen. De term 'project' is dus een overstatement, zie het meer als een algemeen topic met mijn (bescheiden) aanpassingen en vorderingen met de auto.
Zoals eerder geschreven begonnen de eerste kriebels van het Alfa-virus op 2 februari dit jaar, met de proefrit. Wist toen nog niet dat de auto de komende 2 weken in mijn hoofd zou blijven zitten, waarna de koop op Valentijnsdag een feit was. Ik vond en vind het model altijd al heel geslaagd, zo viel dit exemplaar ook prettig op mijn netvlies. Zelfs bij de proefrit en dat is nogal wat, want de auto was na binnenkomst bij de dealer niet meer gewassen, met als het gevolg een zeer smerige auto. Als optie voor de proefrit kreeg ik er dealerplaten bij, inclusief ducttape striping om de boel goed vast te houden. Maar kom op, dat zag er op de dag van afhalen al weer heel anders uit... Bellissimo!