Pagina 1 van 1

Eerste stappen naar weer een 'veilige' Bella zijn gemaakt.

Geplaatst: za apr 21, 2012 17:46
door shoppy
Vandaar de draagarmen vervangen van de 'killer'.
Links hebben we zowel boven als onder gedaan.
Eerst de bussen uit de bovenste draagarmen geslagen en goed vet erop gedaan.

Rechts hebben we alleen de bovenste gedaan.
De ondersta was nog goed en bovendien kwamen we in tijdnood haha.

Nu moet alleen de koppeling nog worden voor een zwaardere en is er wat 'plekjes' werk, vooral boven de voorruit en de rand van de motorkap.

Het grootste project is de koppeling. Die is er zo'n anderhalf tot twee jaar geleden origineel in gekomen maar slipt nu alweer als een idioot.
De originele zou niet meer koppel aankunnen dan 400Nm en daar zit ik natuurlijk boven.

Het 'spuitwerk' doe ik met mooi weer en daarvoor moet ook de voorruit eruit, dat heb ik al met de glasboer overlegt.

RE: Eerste stappen naar weer een 'veilige' Bella zijn gemaak

Geplaatst: za apr 21, 2012 21:48
door giuliettaevo
Misschien een idee om iets te vertellen over je auto? :wink:

Voor 99% van de lezers is dit topic niet te volgen namelijk, er staat niet eens over wat voor een auto het gaat. :?

RE: Eerste stappen naar weer een 'veilige' Bella zijn gemaak

Geplaatst: za apr 21, 2012 22:24
door stof
een fiat 127 met 400NM? cool!

RE: Eerste stappen naar weer een 'veilige' Bella zijn gemaak

Geplaatst: za apr 21, 2012 22:25
door giuliettaevo
Getunede Fiat Mirafiori TD? :twisted:

RE: Eerste stappen naar weer een 'veilige' Bella zijn gemaak

Geplaatst: zo apr 22, 2012 09:07
door Huubke
Ik denk z'n 156 diezel GTA killer!

Re: RE: Eerste stappen naar weer een 'veilige' Bella zijn ge

Geplaatst: ma mei 07, 2012 16:23
door shoppy
Ik denk z'n 156 diezel GTA killer!
Precies! de Killer.

Het gaat om een 156 1.9JTDm 16v uit 2003 Facelift model

Toen ik hem kocht in 2007 heb ik er gelijk een Massimo tuning op losgelaten van Squadra.
Daarna in 2009 heb ik een Water/Methanol set opgebouwd en ben ik met diverse nozzles en injectiemomenten bezig geweest.
Probleem werd toen de turbo omdat ze 'verzoop' in de uitlaatgassen.
Opgestuurd naar Falco Motorsport die de turbo heeft aangepast.

Een hele tijd ging ze niet meer in noodloop maar dit weekeinde was het toch weer raak.
Zodra ik haar laat doortrekken vanuit wat lagere toeren dan gaat ze in noodloop.
Dus toch maar eens zien wat daar de oorzaak van is.

Ze heeft op dit moment 191PK en iets meer dan 400Nm maar vanwege de versleten koppeling is dat allemaal natuurlijk niet goed te meten.

RE: Eerste stappen naar weer een 'veilige' Bella zijn gemaak

Geplaatst: ma mei 07, 2012 17:10
door shoppy
Het spuitferstijn:

Toen ik de auto kocht in 2007 was er lichte schade aan de motorkap en is die opnieuw gespoten.
Vorig jaar zag ik dat de lak aan het bladeren was, precies op de rand, tussen de koplampen zeg maar.
Ik heb daar toen de roest weggehaald en in de 'roestomvormer gezet'.
Maar hoe ga je zo'n klein randje bijwerken.

Geprobeerd met een bij-tip kwastje wat in zo'n potje zit maar dat wilde voor geen meter. Niet strak en dat zou het ook niet worden.
Ik heb toen via eBay een airbrush setje gekocht met een gasflesje.

Afbeelding

Koste iets van 35,- en verf heb ik op kleur laten maken bij Ferwerda hier in Zwolle.
Het eerste gedeelte lukte perfect maar daarna wilde het ding niet meer spuiten. Wat ik ook probeerde, hij zoog de verf niet meer op. Ook niet na verdunnen, zelfs geen gewoon water.
Ding boos in een hoek geflikkerd.

Toch maar eens googlen en via een modelhobby site kwam ik erachter dat je het gasflesje in warm water moet leggen.
Door de ijsafzetting komt het flesje niet meer op druk en zuigt het de verf niet meer aan.
Hup, weer opnieuw proberen en .....
Jawel hoor, spuiten als de brandweer.

Afbeelding Afbeelding

Ik ga het nog eens overnieuw doen nu ik weet hoe het moet. Kijken of het nog strakker kan.

Je moet naast de kleurlak ook uitvloeilak hebben en blanke lak.
Handig is de kleurlak in een spuitbus te kopen want dan heb je gelijk de juiste dikte.
Soms lees je dat je gewoon een gaatje moet boren in de spuitbus en dan de lak in het potje van de airbrush schenken maar dat leek me geen strak plan.

Je maakt de ondergrond goed schoon en zet de kale delen in de primer, laten drogen en mooi glad schuren.
Daarna spuit je uitvloeilak om de plek die je wilt bijwerken.
Deze uitvloeilak zorgt ervoor dat de kleurlak uitvloeit zodat je geen kleurverschil krijgt.
Spuit egaal een paar lagen over elkaar want het is een flinterdun laagje steeds.
Wanneer je dat hebt gedaan laat je het geheel drogen en werk je het gespoten deel af met blanke lak.
Dat laatste is belangrijk omdat alle kleurlakken op waterbasis zijn en die moet je dus met een blanke lak 'opsluiten'.

Ik ga het dus nog eens overnieuw doen en daarna de dakrand.
Voor SS had ik een zwarte bies over de lelijke dakrand geplakt die kennelijk niemand is opgevallen want niemand had commentaar.
Maar het stond een stuk netter dan die twee roestplekken.

Ik laat dus eerst de ruit vervangen en daarna begin ik op dezelfde manier aan de dakrand.