restauratie sprint naar orginele uiterlijk
Geplaatst: zo apr 29, 2012 12:34
hallo mede-alfisti,
tijdje geleden hebben wij een Sud sprint uit 1978 in onze handen gekregen.
super, onze eerste oldtimer!
Alleen het jammere vonden wij eraan dat een vorige eigenaar geprobeerd heeft om er een QV van te maken qua uiterlijk.
dat wilden wij niet. Ze moest weer orgineel worden in grote lijnen
Dus project was gestart.
eerst maar op zoek naar onderdelen.
de eigenaar waar wij de soprint van hebben overgenomen had nog een goede kofferklep en bijrijders deur staan.
direct maar opgehaald,want wat er op zat was helemaal verrot.
Auto in de garage geparkeerd en begonnen met strippen.
dat is gelukkig nog wel een keer gedaan.
zo zag ze eruit toen we haar kregen
De bupers hebben we eraf gehaald en komen er ook niet meer op. Vonden we zelf mooier. niet orgineel, maar toch,.
de QVj strips van de deuren en spatborden afgehaald, en de gaten dicht gemaakt.
uitsparing van de bumpers dicht gemaakt.
Alle deuken en krassen weg gewerkt. Zat eigenlijk geen roest aan. Dat is natuurlijk een groot pluspunt en scheelt ontzettend veel werk.
Nu was het een kwestie van goed strak maken.
gisteren de sprint in de grondverf gezet. Ideaal zo'n compressor.
vandaag alles weer nat schuren en daarna in de kleur Bianco Capodimonte spuiten.
alles terug bouwen en dan hopen dat ze voor SS zover klaar is.
groet
tijdje geleden hebben wij een Sud sprint uit 1978 in onze handen gekregen.
super, onze eerste oldtimer!
Alleen het jammere vonden wij eraan dat een vorige eigenaar geprobeerd heeft om er een QV van te maken qua uiterlijk.
dat wilden wij niet. Ze moest weer orgineel worden in grote lijnen
Dus project was gestart.
eerst maar op zoek naar onderdelen.
de eigenaar waar wij de soprint van hebben overgenomen had nog een goede kofferklep en bijrijders deur staan.
direct maar opgehaald,want wat er op zat was helemaal verrot.
Auto in de garage geparkeerd en begonnen met strippen.
dat is gelukkig nog wel een keer gedaan.
zo zag ze eruit toen we haar kregen
De bupers hebben we eraf gehaald en komen er ook niet meer op. Vonden we zelf mooier. niet orgineel, maar toch,.
de QVj strips van de deuren en spatborden afgehaald, en de gaten dicht gemaakt.
uitsparing van de bumpers dicht gemaakt.
Alle deuken en krassen weg gewerkt. Zat eigenlijk geen roest aan. Dat is natuurlijk een groot pluspunt en scheelt ontzettend veel werk.
Nu was het een kwestie van goed strak maken.
gisteren de sprint in de grondverf gezet. Ideaal zo'n compressor.
vandaag alles weer nat schuren en daarna in de kleur Bianco Capodimonte spuiten.
alles terug bouwen en dan hopen dat ze voor SS zover klaar is.
groet