Ik heb dus een mooi V6 blok gekocht bij Roeltje164
![Whistle :whistle:](./images/smilies/eusa_whistle.gif)
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Volgens mij gaat het hier om 164 QV nokkenassen. Ik meen mij te herinneren dat er op gtv6.org (tegenwoordig alfagtv6.com) aardig wat over te vinden is, ze noemen het daar alleen een 164 S. Daarnaast kunnen er ook SZ nokkenassen in maar dat zouden wel eens dezelfde nokkenassen kunnen zijn.Tenminste dat gaat de bedoeling worden. Misschien dat het leuk is om ook hier wat over dit project door te geven.
Ik heb dus een mooi V6 blok gekocht bij Roeltje164en ben die nu aan het schoonmaken. Het is een 3.0 V6 12v blok uit een 164. Nou heb ik gehoord dat het mogelijk is om hier "snelle nokkenassen" in te leggen. Weet iemand hier meer over, wat is de winst in vermogen en moet er dan ook meer aangepast worden??
Ik kan het zo snel hier niet vinden op het forum..
Ik heb zo'n 164QV blok gereviseerd en omgebouwd voor een GTV6, vermogens verschilvan een QV en een gewone motor is slechts een pk'tje of 12. Beste is inderdaad om gewoon dit V6 in te bouwen. Meer vermogen kan altijd nog..Tenminste dat gaat de bedoeling worden. Misschien dat het leuk is om ook hier wat over dit project door te geven.
Ik heb dus een mooi V6 blok gekocht bij Roeltje164en ben die nu aan het schoonmaken. Het is een 3.0 V6 12v blok uit een 164. Nou heb ik gehoord dat het mogelijk is om hier "snelle nokkenassen" in te leggen. Weet iemand hier meer over, wat is de winst in vermogen en moet er dan ook meer aangepast worden??
Ik kan het zo snel hier niet vinden op het forum..
En toch ga je die vervangen ! Jij kan aan de riem niet zien of ie z'n 30000km's al gehad heeft, of ie wellicht te oud is etc etc. Kost nog geen 30 euro, lijkt me een goede investering gezien de evt gevolgen van een gebroken riem...Riem is nog in uitstekende staat!