Hallo allemaal,
Sinds enige tijd de trotse bezitter van een giulia. Ik zal via deze topic jullie op de hoogte houden van de restauratie van mijn giulia.
Nadat mijn kever alweer een aantal jaren rijdt na zijn restauratie, begon het weer te jeuken om weer met iets te beginnen. Mijn oog was al een paar keer op een giulia gevallen en vond ze persoonlijk erg mooi.
Na een boel te hebben gezien zakte de moed een beetje in mijn schoenen, de één was nog slechter dan de andere binnen het budget wat ik had. Ik zocht een 'harde' qua carrosserie en die grotendeels in de eerste lak stond, gezien mijn ervaringen met kevers.
Uiteindelijk liep ik tegen een nuova aan, voor mij niet het mooiste model maar wel ééntje die voldeed aan mijn voorwaarden qua staat.
Stond al bijna 2 jaar opgeslagen in Nederland, kwam uit Milaan en was nog niet ingevoerd (alle benodigde documenten zaten er wel bij). Er waren klassieke rally's meegereden en was zelfs op de Noordkaap geweest. De auto was op het eerste oog 'hard', alleen de deuren waren erg slecht en een beschadiging aan de reservewielbak (heeft waarschijnlijk iets op de weg gelegen). Vanwege de rally waren er klemmen aangebracht op de motor- en kofferklep en waren de bumpers (wel aanwezig) verwijderd en andere verlichting aangebracht (kenteken). De bodem was goed te inspecteren omdat de bekleding eruit was gehaald en was op 1 stoelpunt na hard en er was nog een beschadiging bij de linker koplamp.
Toen in 2 weken de auto gedemonteerd.
1750 cc blok.
Het hemeltje er voorzichtig uithalen (zaten helemaal geen vochtplekken in)
Wordt nog wat wanneer dat weer terug gaat in de auto.
Op naar de plaatwerker
De staat van de auto viel zeker niet tegen. De deuren waren niet meer te redden en heb daarvoor 4 andere in zeer goede staat gevonden. Toch ook een nieuwe gebruikte motor- en kofferklep aangeschaft bij GiuliaWeb (juultje), aangezien er gaten in zaten van de klemmen en toch ook een paar slechte plekken hadden.
De auto miste wel veel dingetjes die vanwege de rally's waren verwijderd en/of door demontage waren gesneuveld. Door beurzen te bezoeken veel dingen alweer gevonden (mooie reden om te gaan) of via Domingo en Santoro aangeschaft.
De auto is bijna weer terug van de plaatwerker en ik zal binnenkort hiervan wat foto's plaatsen, er doken toch een paar onvoorziene dingen op.
Groeten.