Carabinieri
Full Member
Full Member

Restauratie Alfa Giulia Nuova Super

za jan 15, 2005 13:34

Hallo allemaal,

Sinds enige tijd de trotse bezitter van een giulia. Ik zal via deze topic jullie op de hoogte houden van de restauratie van mijn giulia.

Nadat mijn kever alweer een aantal jaren rijdt na zijn restauratie, begon het weer te jeuken om weer met iets te beginnen. Mijn oog was al een paar keer op een giulia gevallen en vond ze persoonlijk erg mooi.

Na een boel te hebben gezien zakte de moed een beetje in mijn schoenen, de één was nog slechter dan de andere binnen het budget wat ik had. Ik zocht een 'harde' qua carrosserie en die grotendeels in de eerste lak stond, gezien mijn ervaringen met kevers.

Uiteindelijk liep ik tegen een nuova aan, voor mij niet het mooiste model maar wel ééntje die voldeed aan mijn voorwaarden qua staat.

Afbeelding

Afbeelding

Stond al bijna 2 jaar opgeslagen in Nederland, kwam uit Milaan en was nog niet ingevoerd (alle benodigde documenten zaten er wel bij). Er waren klassieke rally's meegereden en was zelfs op de Noordkaap geweest. De auto was op het eerste oog 'hard', alleen de deuren waren erg slecht en een beschadiging aan de reservewielbak (heeft waarschijnlijk iets op de weg gelegen). Vanwege de rally waren er klemmen aangebracht op de motor- en kofferklep en waren de bumpers (wel aanwezig) verwijderd en andere verlichting aangebracht (kenteken). De bodem was goed te inspecteren omdat de bekleding eruit was gehaald en was op 1 stoelpunt na hard en er was nog een beschadiging bij de linker koplamp.

Toen in 2 weken de auto gedemonteerd.

Afbeelding

1750 cc blok.

Afbeelding

Het hemeltje er voorzichtig uithalen (zaten helemaal geen vochtplekken in)

Afbeelding

Afbeelding

Wordt nog wat wanneer dat weer terug gaat in de auto.

Afbeelding

Afbeelding

Op naar de plaatwerker

Afbeelding

De staat van de auto viel zeker niet tegen. De deuren waren niet meer te redden en heb daarvoor 4 andere in zeer goede staat gevonden. Toch ook een nieuwe gebruikte motor- en kofferklep aangeschaft bij GiuliaWeb (juultje), aangezien er gaten in zaten van de klemmen en toch ook een paar slechte plekken hadden.

De auto miste wel veel dingetjes die vanwege de rally's waren verwijderd en/of door demontage waren gesneuveld. Door beurzen te bezoeken veel dingen alweer gevonden (mooie reden om te gaan) of via Domingo en Santoro aangeschaft.

De auto is bijna weer terug van de plaatwerker en ik zal binnenkort hiervan wat foto's plaatsen, er doken toch een paar onvoorziene dingen op.

Groeten.
Laatst gewijzigd door Carabinieri op zo jan 16, 2005 00:09, 7 keer totaal gewijzigd.

psillen
Guru
Guru

RE: Restauratie Alfa Giulia Nuova Super

za jan 15, 2005 16:35

Ik zie je foto's helaas niet, hebben meer mensen daar last van :?
Alfetta Gt, 1975
Ooit gehad: Giulia Super 1.6 1971; 33 1.3 1988; 75 1.8 carb. 1989; 146 1.6 boxer 1995; 156 1.8TS 1999; 156 JTS Selespeed 2003; 159 SW 1.9JTDm16v, 2006; 159 SW 2.0JTDm16v, 2010

alfasud1972
Guru
Guru
Contacteer: Website

za jan 15, 2005 17:06

Ja, ik zie ze ook niet. Als je zijn verhaal 'quote' kan je de urls uit zijn bericht halen en in een browser plaken om ze wel te zien.. Tis wat werk maar ja, je moet toch iets hè. :wink:

Carabinieri
Full Member
Full Member

za jan 15, 2005 19:40

Als het goed is zien we nu wel plaatjes Afbeelding , anders Afbeelding

GT_fan
Junior Member
Junior Member

za jan 15, 2005 19:44

nee helaas niks, maar ik ben dan ook geen msn-er (aanmelding is vereist??)
Nu: nog Alfa loos... maar Audi A5 2.0 S line cabrio
Verleden: Alfetta GT 1979 / Spider 2000 1980 / Giulietta 1978 / Alfasud Sprint 1977 / 156's / 159 3.2 Q4 / GT 1.9 jtd / 147

John
Junior Member
Junior Member

za jan 15, 2005 20:06

Goede basis voor een mooi eindresultaat. Ik ben nog ff bezig.
Laatst gewijzigd door John op zo jan 16, 2005 00:33, 2 keer totaal gewijzigd.

Carabinieri
Full Member
Full Member

za jan 15, 2005 20:29

@GT_fan: Ik heb geen idee, ik ben bang dat er weer iets fout is gegaan.

Of zijn er toch mensen die wat zien, laat het mij even weten anders zal ik proberen het weer te fiksen (zoals jullie in de gaten krijgen ben ik geen computerdeskundige).

Bedankt

Jorix

za jan 15, 2005 20:48

@giulia 75: Waar je ze nu gezet hebt, moet je je inderdaad eerst registeren / aanmelden. Kan je ze anders niet bij Dinky Boy in het MSN fotoalbum kwijt? (Dinky?)

Greetz,
Jorix

Dinky Boy
Miniaturista

za jan 15, 2005 21:14

Als er nog ruimte is... http://groups.msn.com/dinkyboy61

Overigens kan iedereen een dergelijk album aanmaken, als je eerst een hotmail-account/.net-paspoort aanmaakt.

Lijkt effe ingewikkeld, maar als je er een paar keer mee gewerkt hebt is het simpel. Let wel even op de instructie op mijn welkomstpagina mbt het linken van de plaatjes.

Ik heb nog een tweede (eigenlijk van al u need is alfa, maar die hou ik lekker voor mezelf ;) )

Carabinieri
Full Member
Full Member

za jan 15, 2005 23:19

@Dinky Boy: Hartstikke bedankt voor de ruimte Afbeelding

Carabinieri
Full Member
Full Member

do jan 20, 2005 22:29

Even een kleine update:

De schade aan het linkerscherm is verholpen en even de nieuwe grill passen.

Afbeelding

Doordat er geen sleepoog op/aan een Giulia zit Afbeelding had het linkerscherm onder ook de nodige schade opgelopen. Maar na het nodige kloppen en lassen ziet het er weer netjes uit.

Afbeelding

Gelijk een oog geplaatst en de gaatjes van de kentekenplaat dichtgemaakt, die vanwege het weglaten van de bumper op de auto was gemonteerd.

Afbeelding

De gaten van de klemmen weer dicht.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gaten waar de kentekenverlichting had gezeten weer dicht gemaakt en 2 gaten van het kenteken die uitgelubberd waren.

Afbeelding

De rechterkant van de Giulia is in goede staat, een klein gaatje in de dorpel en een paar gaatjes in het achterscherm. Gelijk even de nieuwe (gebruikte) deuren erin gezet om te kijken of ze een beetje passen.

Afbeelding

Om het toch maar gelijk goed te doen komt er een compleet nieuw stukje in, er zaten allemaal kleine roestplekjes en werd al aardig dun. Kwamen toch ook nog wat oud laswerk tegen.

Afbeelding

Afbeelding

De kofferruimte was op 1 plekje na ook goed. De reservewielbak hadden we eerst opgelapt maar waren niet tevreden met het resultaat, dus toch maar een nieuwe erin geplaatst.

Afbeelding

Aan de linkerzijde moet helaas wat meer gebeuren, ik zal de volgende keer hier wat foto's van plaatsen.

Groeten.

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do jan 20, 2005 22:44

Mooi werk giulia 75. Je kiest voor een grondige aanpak.Haal de voorschermen aan de onderzijde ook ff kaal als er achter ook al laswerk zat. Je weet dan zeker dat je dit deel ook goed aanpakt en dat er geen "ouwe shit" onder zit. :wink:

Ps: Op de onderste foto zie ik een bumper. (zitten of liggen?) Kijk uit dat er geen metaalslijpsel opkomt want dat brandt er compleet in.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

jaben
Advanced Member
Advanced Member

vr jan 21, 2005 11:33

Wederom erg mooi om te zien. Zo zie ik het graag. Succes met het vervolg!
Alfetta QO TS (project)
www.jorisaben.nl
www.happyheads.nl
Afbeelding

Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice

vr jan 21, 2005 15:28

Zo! Lekker bezig..... Wat voor kleur gaat hij straks worden? Blij dat het een Nuova blijft! ;)
Dirk - Giulia2000TS

Carabinieri
Full Member
Full Member

vr jan 21, 2005 17:28

@ @lfa@lgra: Was alleen even voor het passen, ze hadden de gaten van de bumper aan de zijkanten dichtgemaakt met plamuur. Vandaar dat (dacht ik) de beide achterpanelen opnieuw waren gespoten, maar er zat toch ook nog wat oud laswerk achter verstopt. Voor gelukkig niet, maar bedankt voor de tip.

@ Giulia2000TS: Blijft zeker een nuova. Wordt met bijna 99% zekerheid grijs-metallic (AR728), vind zelf wit ook erg mooi maar niet voor een nuova. Trouwens de kleur van jouw Giulia is ook erg mooi.

Heeft één van jullie beiden (of iemand anders) misschien een foto van zijn reservewielbak hoe de bevestiging van het reservewiel zit, bij mij lag hij gewoon los wat volgens mij niet hoort.

Terug naar “Projecten”