Daily Giulietta 116 2.0 LPG
Geplaatst: do mar 28, 2013 14:29
Ik rijd nu bijna 2 jaar dagelijks met mijn juultje, 50.000km verder. Af en toe is een klein dingetje, kilometertellerkabel die breekt, uitlaatje, binnenverlichting die weigert etc.
Maar nu vorige week! Rijd op de snelweg +/- 130 gaat ineens mijn laadstroomlampje branden. Ik denk k*t, maar ben bijna bij de afslag dus nog ff volhouden. Rijd ik de afslag op gaat ook mijn temperatuur lampje branden. Gelijk gestopt. Koelwater al borrelen, blijkt mijn v-snaar ontsnapt te zijn, G%&^#@$. Hoe in vredesnaam kan dat ding eraf zijn. Sta immers bijna elke week met mijn neus onder de kap te kijken, alles tip/top en nu dit. Maar goed auto in de schuur gekregen, toch maar ff compressie meten. Zit er 5 bar verschil tussen de cilinders, hoogste was 12, laagste 7 bar. Weer het hele vocabulair aan slechte woorden opgeboerd. Toch eerst maar eens kijken wat ie doet met een snaartje erom, ja hoor bubbels in het koelsysteem, f*ck!
Dan toch maar het koppie eraf halen.
Aangezien de GTV nog met losse aandrijfassen en distributie staat moest het maar naast de brug gebeuren.
Op zich ligt de kop er zo af!
Op zich niets te zien aan de koppakking, geen sporen van lekkage o.i.d.
Wel wil ik nu gelijk de kop en kleppen schhonmaken, dus kleppen eruit. Ja kleppen eruit, willen natuurlijk nooit meer door de klepgeleiders heen. Dan maar voorzichtig er door heen tikken. Natuurlijk, gelijk een groef in de geleider
Tja wat is wijs, complete koprevisie kost ook zomaar 5-6-7-8 honderd eurotjes. Is ff in de rondte bellen of iemand nog een blokkie heeft staan voor een stuk mider dukkoes. Door mijn sleuteldrang ligt ie er al wel naast
Echt super slim om het naast de brug te doen. Vooral die cardanas loshalen op de grond is een leuk klusje
Komt ff later de buurman binnen wandelen die echt NOOIT naar zijn auto kijkt, met de opmerking dat ik is wat vaker onder de motorkap moet kijken. Etterbak!
Nu ff wachten op wat berichtjes omtrent een andere motori. PS. iemand hier nog een mooi 2.0 blok staan?
Sorry voor de slechte kwaliteit foto's, maar de telefoon heb ik vaker bij me dan het fototoestel.
Maar nu vorige week! Rijd op de snelweg +/- 130 gaat ineens mijn laadstroomlampje branden. Ik denk k*t, maar ben bijna bij de afslag dus nog ff volhouden. Rijd ik de afslag op gaat ook mijn temperatuur lampje branden. Gelijk gestopt. Koelwater al borrelen, blijkt mijn v-snaar ontsnapt te zijn, G%&^#@$. Hoe in vredesnaam kan dat ding eraf zijn. Sta immers bijna elke week met mijn neus onder de kap te kijken, alles tip/top en nu dit. Maar goed auto in de schuur gekregen, toch maar ff compressie meten. Zit er 5 bar verschil tussen de cilinders, hoogste was 12, laagste 7 bar. Weer het hele vocabulair aan slechte woorden opgeboerd. Toch eerst maar eens kijken wat ie doet met een snaartje erom, ja hoor bubbels in het koelsysteem, f*ck!
Dan toch maar het koppie eraf halen.
Aangezien de GTV nog met losse aandrijfassen en distributie staat moest het maar naast de brug gebeuren.
Op zich ligt de kop er zo af!
Op zich niets te zien aan de koppakking, geen sporen van lekkage o.i.d.
Wel wil ik nu gelijk de kop en kleppen schhonmaken, dus kleppen eruit. Ja kleppen eruit, willen natuurlijk nooit meer door de klepgeleiders heen. Dan maar voorzichtig er door heen tikken. Natuurlijk, gelijk een groef in de geleider
Tja wat is wijs, complete koprevisie kost ook zomaar 5-6-7-8 honderd eurotjes. Is ff in de rondte bellen of iemand nog een blokkie heeft staan voor een stuk mider dukkoes. Door mijn sleuteldrang ligt ie er al wel naast
Echt super slim om het naast de brug te doen. Vooral die cardanas loshalen op de grond is een leuk klusje
Komt ff later de buurman binnen wandelen die echt NOOIT naar zijn auto kijkt, met de opmerking dat ik is wat vaker onder de motorkap moet kijken. Etterbak!
Nu ff wachten op wat berichtjes omtrent een andere motori. PS. iemand hier nog een mooi 2.0 blok staan?
Sorry voor de slechte kwaliteit foto's, maar de telefoon heb ik vaker bij me dan het fototoestel.