Pagina 1 van 2

Daily Giulietta 116 2.0 LPG

Geplaatst: do mar 28, 2013 14:29
door Alfa Pilota
Ik rijd nu bijna 2 jaar dagelijks met mijn juultje, 50.000km verder. Af en toe is een klein dingetje, kilometertellerkabel die breekt, uitlaatje, binnenverlichting die weigert etc.
Maar nu vorige week! Rijd op de snelweg +/- 130 gaat ineens mijn laadstroomlampje branden. Ik denk k*t, maar ben bijna bij de afslag dus nog ff volhouden. Rijd ik de afslag op gaat ook mijn temperatuur lampje branden. Gelijk gestopt. Koelwater al borrelen, blijkt mijn v-snaar ontsnapt te zijn, G%&^#@$. Hoe in vredesnaam kan dat ding eraf zijn. Sta immers bijna elke week met mijn neus onder de kap te kijken, alles tip/top en nu dit. Maar goed auto in de schuur gekregen, toch maar ff compressie meten. Zit er 5 bar verschil tussen de cilinders, hoogste was 12, laagste 7 bar. Weer het hele vocabulair aan slechte woorden opgeboerd. Toch eerst maar eens kijken wat ie doet met een snaartje erom, ja hoor bubbels in het koelsysteem, f*ck!
Dan toch maar het koppie eraf halen. :?
Afbeelding

Aangezien de GTV nog met losse aandrijfassen en distributie staat moest het maar naast de brug gebeuren. :oops:
Afbeelding

Op zich ligt de kop er zo af!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Op zich niets te zien aan de koppakking, geen sporen van lekkage o.i.d.
Wel wil ik nu gelijk de kop en kleppen schhonmaken, dus kleppen eruit. Ja kleppen eruit, willen natuurlijk nooit meer door de klepgeleiders heen. Dan maar voorzichtig er door heen tikken. Natuurlijk, gelijk een groef in de geleider

Tja wat is wijs, complete koprevisie kost ook zomaar 5-6-7-8 honderd eurotjes. Is ff in de rondte bellen of iemand nog een blokkie heeft staan voor een stuk mider dukkoes. Door mijn sleuteldrang ligt ie er al wel naast :wink:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Echt super slim om het naast de brug te doen. Vooral die cardanas loshalen op de grond is een leuk klusje ;-)

Komt ff later de buurman binnen wandelen die echt NOOIT naar zijn auto kijkt, met de opmerking dat ik is wat vaker onder de motorkap moet kijken. Etterbak! ;-)


Nu ff wachten op wat berichtjes omtrent een andere motori. PS. iemand hier nog een mooi 2.0 blok staan?

Sorry voor de slechte kwaliteit foto's, maar de telefoon heb ik vaker bij me dan het fototoestel.

RE: Daily Giulietta 116 2.0 LPG

Geplaatst: do mar 28, 2013 18:04
door Stefan Elshout
Je maakt je wel erg druk.... als je je om elk dingetje zo opwindt zou ik, naast de dingen aan je auto controleert ook je bloedruk maar eens in de gaten houden.
oude auto = soms kapot = niet zeuren en fixen => fijn verder :driving:

RE: Daily Giulietta 116 2.0 LPG

Geplaatst: do mar 28, 2013 19:18
door Jens Hoorn
PB

Re: RE: Daily Giulietta 116 2.0 LPG

Geplaatst: do mar 28, 2013 23:32
door Matteomeubel
PB
Jens, Om jou blok zit nog een Jetje, toch?? :wink:

@pilota, suc6, ik ben benieuwd hoe ik ga reilen en zeilen, komende zaterdag komt de plofproef......

RE: Daily Giulietta 116 2.0 LPG

Geplaatst: vr mar 29, 2013 08:10
door hanalfa
Ik zou ondanks de opwinding, :cry:

Toch wel het originele blok behouden, doet meer met de verkoop en originale tijdswaarde.!

Als het nog kan dus het orignele blok reviseren/opknappen.

Enne kool-aanslag en de rest is goed te verwijderen.

Heb ze wel eens erger gezien. 8)

Re: RE: Daily Giulietta 116 2.0 LPG

Geplaatst: vr mar 29, 2013 11:03
door bralfa
Ik zou ondanks de opwinding, :cry:

Toch wel het originele blok behouden, doet meer met de verkoop en originale tijdswaarde.!

Als het nog kan dus het orignele blok reviseren/opknappen.

Enne kool-aanslag en de rest is goed te verwijderen.

Heb ze wel eens erger gezien. 8)
wat een onzin verhaal zeg. Als je bij een giulietta die niet op t loo verschijnt een 2 liter carbs blok vervangt door welk ander nord 2 liter carbs blok dan ook zal dat geen cent uitmaken voor de evt. restwaarde van de auto. Als ik eigenaar van deze auto zou zijn en een ' ruil' motor voor een fractie van het bedrag van een revisie zou kunnen kopen zou ik er geen moment over twijfelen en gewoon een motor wissel toepassen!!!!

Bij een jet zijn motornummer en chassisnummer niet eens gekoppeld. Dus geen hond die t ziet.

Re: RE: Daily Giulietta 116 2.0 LPG

Geplaatst: vr mar 29, 2013 12:38
door Matteomeubel
Ik zou ondanks de opwinding, :cry:

Toch wel het originele blok behouden, doet meer met de verkoop en originale tijdswaarde.!

Als het nog kan dus het orignele blok reviseren/opknappen.

Enne kool-aanslag en de rest is goed te verwijderen.

Heb ze wel eens erger gezien. 8)
wat een onzin verhaal zeg. Als je bij een giulietta die niet op t loo verschijnt een 2 liter carbs blok vervangt door welk ander nord 2 liter carbs blok dan ook zal dat geen cent uitmaken voor de evt. restwaarde van de auto. Als ik eigenaar van deze auto zou zijn en een ' ruil' motor voor een fractie van het bedrag van een revisie zou kunnen kopen zou ik er geen moment over twijfelen en gewoon een motor wissel toepassen!!!!

Bij een jet zijn motornummer en chassisnummer niet eens gekoppeld. Dus geen hond die t ziet.
Mee eens Bas, ondanks mijn originaliteiten fetisj.

Als je dan toch wil optimaliseren om een bloknummer te koppelen aan een type 116, (dus niet aan een koetsnummer) is wellicht het volgende lijstje of soort gelijke info handig.

RE: Daily Giulietta 116 2.0 LPG

Geplaatst: za mar 30, 2013 22:09
door Alfa Pilota
Thanks guys voor het meedenken en al jullie diverse meningen :D

Gisteravond een ander 2lit. blok opgehaald compleet met uitlaatspruitstukken, dynamo, startmotor en goede inlaatrubbers. Altijd handige onderdelen als reserve. Motor lijkt verder goed en nog heel erg fris, heeft nog geen ton gelopen.
Afbeelding

Vanmiddag begonnen met het overzetten van het staartstuk, startmotor en dynamo want hier wist ik van dat het goed is. Motor beetje zuiver gemaakt, poelies roestvrij geborsteld en hijsen maar...
Afbeelding

Afbeelding

Vanavond alvast de cardanas vastgezet en de uitlaat weer gemonteerd. Maandag verder en kijken of het lopen wil. Ben benieuwd :!:

RE: Daily Giulietta 116 2.0 LPG

Geplaatst: za mar 30, 2013 22:20
door Matteomeubel
=D> =D> =D> met mooie motorcode ook nog!
Ben met de mijne zover dat ik de synchronisatie en de afstelling van de carbs nog moet doen en dan :driving:

RE: Daily Giulietta 116 2.0 LPG

Geplaatst: di apr 02, 2013 10:07
door Alfa Pilota
Zo, gisteren weer een paar uurtjes kunnen sleutelen. Was toch nog wel ff werk om alles weer netjes aan te sluiten, maar gisteravond heeft ie even gelopen. Oliedruk leek erg goed, alleen lekte de uitlaat bij het spruitstuk/voorpijp. Dus nieuwe pakking er weer tussenuit en ingesmeerd met uitlaatkit en er weer tussen gefrut. Daarna is even wat zooi opgeruimd, want het is snel een bende met zo'n klusje. Morgenavond weer verder!

RE: Daily Giulietta 116 2.0 LPG

Geplaatst: do apr 04, 2013 09:36
door Alfagek
Mooi, snel project zo! Binnen 10 dagen weer de weg op :thumbs: En daar zit de tegenslag verwerken dan al bij in :lol:

RE: Daily Giulietta 116 2.0 LPG

Geplaatst: do apr 04, 2013 09:54
door hanalfa
Nu ja jammer, dat we niet allemaal dezelfde gedachten hebben,.!

We spreken elkaar nog wel over ,.. enkele jaren.

Spijt op ons hoofd, enz,enz.

Alles origineel,..!

Maak er een Toyota Ago van,.!!

RE: Daily Giulietta 116 2.0 LPG

Geplaatst: do apr 04, 2013 09:57
door Alfagek
Origineel is voor de echte klassiekers waar er niet veel meer van zijn. Deze auto is een daily driver op LPG. Waarschijnlijk gaat deze nooit de ultieme klassieker (in de pure zin van het woord) worden... Dan zijn er (gok ik) wel betere en mooiere Giulietta's... Dit is een auto om in te rijden, niet om in de schuur te stallen en origineel houden... :wink:

RE: Daily Giulietta 116 2.0 LPG

Geplaatst: do apr 04, 2013 10:04
door hanalfa
Sorry kan hier niet in meegaan,

Diep triest wat hier staat te gebeuren.

RE: Daily Giulietta 116 2.0 LPG

Geplaatst: do apr 04, 2013 10:08
door Alfagek
Je kunt niet elke Alfa origineel houden. En eeniedere staat het vrij om te doen met zijn/haar bezit wat hij/zij zelf goed acht... :roll: :wink: