Ach ja,.....
Het is weekend, het is lekker weer, je vriendin moet twee dagen de winkel open hebben dit weekend.... Wat doe je dan als je 2 dagen alle tijd van de wereld hebt !
Gewoon je koopt een Alfa 145, pakt een roller, laat wat stickers maken en koopt een zwaailicht en blauwe politie lichten en je maakt ....................................
Juist een CARABINIERI 145 !
Deze leuke 145 vondt ik bij mij in het dorp bij de plaatselijke garage / oud metaalhandel. Ik had de 145 al vader opgemerkt, ontzettend vuil, groene alg in alle randen, dik onder het stof en al maanden niet meer van zijn plek geweest. Donderdag dacht ik, ach ja ik loop even langs want deze 145 verdient iets beters dan half in de bosjes tussen wat sloop auto's te staan.
Ik vroeg of die nog "Fahrbereit" was en ja dat was die, alleen niet meer TUV gekeurd, natuurlijk werd er raar op gekeken toen ik vroeg "wat wil je er voor hebben" .................... En zo haalde ik vrijdag avond de Alfa met mijn vriendin op, hij was voor het hek gezet en de sleutel lag op het achterwiel. Natuurlijk wilde die niet starten en de extra accu die ik mee had genomen bleek leeg te zijn . Een tweetal polen die in de naastgelegen boerderij wonen vroeg ik of ze misschien startkabels hadden, nee maar wacht maar zijden ze in slecht Duits. Ze haalde een kabel en oude VW Passat en huppa daar ging de 145 en wroeeeemmm ik hoorde hem starten.
De 145 grondig schoon gemaakt zaterdag, wat een bende was het vooral het interieur, vol troep, stof en andere viezigheid. Zaterdag middag aan de slag gegaan met een roller en het dak wit gemaakt, vervolgens vandaag (zondag) de stickers geplakt etc.
Wat nog komt zijn de blauwe knippers in de gril en een 27mc bakkie en een scudetto plaatsen,........................ en dat alles puur voor de lol een mens moet iets te doen hebben toch
En deze 145 is weer gered van de sloop