Pagina 1 van 1

Mijn GTV2000 (1972) project

Geplaatst: zo jun 09, 2013 17:25
door FS
Het casco heb ik gekocht in 2011 van iemand die was begonnen aan een complete restauratie maar nooit afgemaakt, inclusief alle originele onderdelen en een totaal nieuwe gereviseerde motor. Waar noodzakelijk was al het plaatwerk vernieuwd tot op de bodem bij de bestuurder na.

Auto is in 1972 origineel in Nederland ingevoerd, ik ben in het bezit van het originele kentekenbewijs. Toen ik het casco kocht was de kleur zilvergrijs, dit heb ik weer in originele staat Biancospino teruggebracht die op het kentekenbewijs stond. Overigens een kleur die mij zeer aanspreekt om verschillende redenen; ten eerste omdat het origineel en mooi is, ten tweede omdat ik in 1979 mijn race licentie haalde in een GTV met dezelfde kleur (behalve de gele linkerdeur, de originele was al weggeroest...).

Tijdens de opbouw, die 6 maanden duurde, is, buiten de motor die al nieuw was, alles gereviseerd, zoals het totale remsysteem, koelsysteem, ophanging, differentieel, versnellingsbak, brandstofsysteem inclusief een nieuwe brandstoftank.

Wat betreft het cosmetische gedeelte hebben we zoveel mogelijk de originele onderdelen gebruikt, ondanks wat krasjes of craquelé hier en daar. De stoelen die ik erbij kreeg waren in zeer behoorlijke staat (misschien al vernieuwd), het dashboard is origineel met wat barstjes maar die heb ik maar niet vervangen. Als je te veel nieuwe onderdelen in de Alfa doet haal je de ziel uit de auto (dit geheel op persoonlijke titel gezegd overigens....). Alleen heb ik de vloerbedekking vernieuwd, die was compleet vergaan. Overigens zoek ik nog een passende radio (zie het gat in het dashboard).

De Alfa staat altijd binnen gestald, verder gebruik ik de auto vanaf de lente vrijwel dagelijks als het weer mee zit. Hij rijdt perfect, heeft me nog nooit in de steek gelaten. Heerlijk die Alfa sound met de Dellorto's in volle klank en trekkracht vanaf 1500 tot 5000 toeren.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

RE: Mijn GTV2000 (1972) project

Geplaatst: zo jun 09, 2013 17:36
door giuliettaevo
Ze ziet er in ieder geval prachtig uit! =D>

RE: Mijn GTV2000 (1972) project

Geplaatst: zo jun 09, 2013 22:44
door Harrybertone
Bella bella

gr.
Harry

:wink: :wink: :wink:

Re: RE: Mijn GTV2000 (1972) project

Geplaatst: ma jun 10, 2013 09:23
door FS
Bella bella

gr.
Harry

:wink: :wink: :wink:

Grazie!

Re: RE: Mijn GTV2000 (1972) project

Geplaatst: ma jun 10, 2013 09:27
door FS
Ze ziet er in ieder geval prachtig uit! =D>
Bedankt!

RE: Mijn GTV2000 (1972) project

Geplaatst: ma jun 10, 2013 13:22
door sprint88
ook weer een geweldige wagen geworden :blue_cool:

bertjes blijven ook altijd prachtig

grt rogeralfa :driving:

RE: Mijn GTV2000 (1972) project

Geplaatst: ma jun 10, 2013 16:32
door FS
Dank je rogeralfa :D

Overigens heb ik bij de Centro Documentazione van Alfa nog navraag gedaan m.b.t. het chassisnr, dit was hun antwoord:

According to our documentation files, the chassis number AR 2431801 originally corresponds to an Alfa Romeo 2000 GT Veloce (105.21), manufactured on the 23rd May 1972 and sent to Alfa Romeo Holland, Amsterdam.
The body colour is hawthorn white, with black tex interiors.

RE: Mijn GTV2000 (1972) project

Geplaatst: ma jun 10, 2013 17:29
door kees artc6
Je mag oprecht trots zijn op het resultaat! 8)

Re: RE: Mijn GTV2000 (1972) project

Geplaatst: ma jun 10, 2013 17:33
door Matteomeubel
Je mag oprecht trots zijn op het resultaat! 8)
Ja, sluit ik me bij aan.
Een project overnemen vind ik een moedige actie.

Re: RE: Mijn GTV2000 (1972) project

Geplaatst: wo jun 12, 2013 20:52
door FS
Je mag oprecht trots zijn op het resultaat! 8)
Dank je Kees!

Re: RE: Mijn GTV2000 (1972) project

Geplaatst: wo jun 12, 2013 21:08
door FS
Je mag oprecht trots zijn op het resultaat! 8)
Ja, sluit ik me bij aan.
Een project overnemen vind ik een moedige actie.
Ik moet zeggen dat de GTV reeds voor zo'n 90% was gerestaureerd voor wat betreft het chassis en plaatwerk en gedeeltelijk in de prime stond. Eigenlijk was het de bedoeling dat de vorige eigenaar er mee ging racen. Er moest alleen nog wat laswerk plaatsvonden op de bestuurdersplaats en de wielkasten.

Ik heb het monteren van het geheel overgelaten aan Ron Verzijlbergen die al zo'n 10-15 GTV's heeft opgebouwd, die had dus behoorlijk wat ervaring hierin. Tijdens de 6 maanden opbouw (in de avonduren) heb ik voor zo'n €4000 aan onderdelen bij Alfamotive besteld en voor € 500 de remmen laten reviseren bij Leo de Groot. Bak- en diff revisie is door Ron gedaan. Over het algemeen is mij de restauratie (of eigenlijk afbouw) behoorlijk meegevallen.

Ik heb nog wat oude foto's uit de schoenendoos opgevist:

Mijn race-licentie examen Zandvoort 1979 (Hugenholtz):


Afbeelding

Afbeelding

(Tarzan):

Afbeelding