Giulietta, 2.0 1985, genaamd "Brutus"
Geplaatst: ma jun 10, 2013 15:33
Brutus is zojuist door me gekocht van mede forumlid. We zijn afhandeling en ophalen nog aan het afspreken maar deal is rond.
Wat zijn de plannen en door wie:
Ik ben Terry, 48 jaar en al sinds mijn oudere broer 18 werd, onder auto's gelegen en gesleuteld. Begon met zijn 'franse' liefdes 2CV, GS etc maar toen ik zelf de rijpe leeftijd van 16 had, werd Opel van moeders technisch onder handen genomen en gereden, ahum .
Nooit een opleiding voor autotechniek gehad, maar wel veel schade en schande zonder ongelukken voor mezelf of omgeving. Mijn eigen grote autoliefde begon met een Golf GTI 1978 1.6 carbs, en daarna nog heel veel verschillende auto's gehad, gereden en onderhanden genomen. Sinds komst van vrouw en kinderen is de dailydriver een Volvo geworden in alle maten en kleuren en Pk's. Nu al weer tijden een S40 2.4 met 180+ Pk.
En daarnaast veel gesleuteld vooral FIAT coupe's (175 officieel Coupé Fiat). Begonnen met een 20V daarna alle varianten gehad of gesleuteld. Toen er uiteindelijk 7 rond huis en opslag stonden werd het wat te veel. Was inmiddels ook op het model uitgekeken en besloten dat het wat anders werd. RWD en klassiek.
Afgelopen maanden veel auto's gezien en gereden, en met weinig of geen klik. Tot ik de grijze Alfetta van Jur reed. Dat is leuk! Geluid haalde me terug naar jeugd in Italie en ik was om. Ik wil een transaxle! Jur besloot anders en gaat zelf door met de Alfetta en ik op zoek naar een andere en gevonden
Wat ga ik doen met de Giulietta: tja, nu vooral eerst ophalen en rijden. En zoals de meeste wel zullen weten, de Bella is matzwart en die ga ik NIET in originele staat brengen. Puristen mogen nu afhaken. Ik ga de auto vooral technisch 'in period' verbeteren en aanpassen. Directe verbeterpunten:
- motor start wel maar loopt niet heel mooi rond, ligt wat olie op het blok (kleppendeksel of bougiering of zuiger) en afstellen
- rempedaal zit 'ver weg'; remvloeistof, ontluchten remmen, nakijken of blokken pas zijn of hrc
- rubbers ramen; zijn er niet allemaal, zoeken en tijdelijke oplossingen
- lassen kofferbakrand (aan de auto, waar het deksel in valt)
- aanpakken plekjes lak;, schuren, spuiten en ratlook sticker erover
En daarna zijn er nog wel verbeterpunten in het interieur: niet alle ramen gaan open, deurvergrendeling etc. En één grote interieur aanpassing gepland, en daarbij graag informatie van jullie: het interieur wat er nu in zit is origineel en in goede staat. Maar geheel niet mijn smaak en wil graag kuipen met meer zijdelingse steun. Heb inmiddels een aantal Alfetta's gezien met 156 sport interieur. In hoeverre is dit Plug and Play of zijn er ook andere opties ? bijvoorbeeld uit een 75 en wat zijn jullie ervaringen, tips etc.
Foto's volgen als ik de auto heb opgehaald.
Groeten, Terry
Wat zijn de plannen en door wie:
Ik ben Terry, 48 jaar en al sinds mijn oudere broer 18 werd, onder auto's gelegen en gesleuteld. Begon met zijn 'franse' liefdes 2CV, GS etc maar toen ik zelf de rijpe leeftijd van 16 had, werd Opel van moeders technisch onder handen genomen en gereden, ahum .
Nooit een opleiding voor autotechniek gehad, maar wel veel schade en schande zonder ongelukken voor mezelf of omgeving. Mijn eigen grote autoliefde begon met een Golf GTI 1978 1.6 carbs, en daarna nog heel veel verschillende auto's gehad, gereden en onderhanden genomen. Sinds komst van vrouw en kinderen is de dailydriver een Volvo geworden in alle maten en kleuren en Pk's. Nu al weer tijden een S40 2.4 met 180+ Pk.
En daarnaast veel gesleuteld vooral FIAT coupe's (175 officieel Coupé Fiat). Begonnen met een 20V daarna alle varianten gehad of gesleuteld. Toen er uiteindelijk 7 rond huis en opslag stonden werd het wat te veel. Was inmiddels ook op het model uitgekeken en besloten dat het wat anders werd. RWD en klassiek.
Afgelopen maanden veel auto's gezien en gereden, en met weinig of geen klik. Tot ik de grijze Alfetta van Jur reed. Dat is leuk! Geluid haalde me terug naar jeugd in Italie en ik was om. Ik wil een transaxle! Jur besloot anders en gaat zelf door met de Alfetta en ik op zoek naar een andere en gevonden
Wat ga ik doen met de Giulietta: tja, nu vooral eerst ophalen en rijden. En zoals de meeste wel zullen weten, de Bella is matzwart en die ga ik NIET in originele staat brengen. Puristen mogen nu afhaken. Ik ga de auto vooral technisch 'in period' verbeteren en aanpassen. Directe verbeterpunten:
- motor start wel maar loopt niet heel mooi rond, ligt wat olie op het blok (kleppendeksel of bougiering of zuiger) en afstellen
- rempedaal zit 'ver weg'; remvloeistof, ontluchten remmen, nakijken of blokken pas zijn of hrc
- rubbers ramen; zijn er niet allemaal, zoeken en tijdelijke oplossingen
- lassen kofferbakrand (aan de auto, waar het deksel in valt)
- aanpakken plekjes lak;, schuren, spuiten en ratlook sticker erover
En daarna zijn er nog wel verbeterpunten in het interieur: niet alle ramen gaan open, deurvergrendeling etc. En één grote interieur aanpassing gepland, en daarbij graag informatie van jullie: het interieur wat er nu in zit is origineel en in goede staat. Maar geheel niet mijn smaak en wil graag kuipen met meer zijdelingse steun. Heb inmiddels een aantal Alfetta's gezien met 156 sport interieur. In hoeverre is dit Plug and Play of zijn er ook andere opties ? bijvoorbeeld uit een 75 en wat zijn jullie ervaringen, tips etc.
Foto's volgen als ik de auto heb opgehaald.
Groeten, Terry