Hallo allemaal,
Het is al weer bijna 10 jaar geleden dat ik een Alfasud ti uit 1977 gekocht heb. (Verkoper was Rody Bal, hier wel bekend)
Heb hem destijds enthousiast uit elkaar gehaald. (Gelukkig niet helemaal ).
Door allerlei omstandigheden (o.a. vebouwing huis) heeft de auto bijan 10 jaar in een (verwarmde garage gestaan).
Rechtsvoor is de auto het wel in zeer matige staat, verder valt het erg mee voor een sud van 36 jaar. De auto heeft vroeger een dinitrol behandeling gehad. Dit heeft de auto zeer goed gedaan. De bodem is bijvoorbeeld nog 100% !
In de loop van de tijd heb ik wel allerlei plaatwerk delen weten te bemachtigen.
Onderandere een rechter spatbord, het deel waar het spatbord op ligt, het deel waar de veerpoot in komt, het z.g.n oortje waar de koplampen in komen.
De sud staat nu sinds een tijdje bij een kennis, die het laswerk aan de auto doet.
Het is de bedoeling dat alleen de slechte delen behandeld worden en verder blijft de sud helemaal in originele staat.
Hieronder een paar foto's om de voortgang te laten zien. De eerste foto is de sud zoals ik hem 10 jaar geleden gekocht heb.
Ik zal proberen eens in de zoveel tijd wat foto's te uploaden.
Groeten,
Rene
Winterswijk