Alfa 75 en Thema perikelen
Geplaatst: za okt 15, 2005 19:42
Omdat iedereen hier nogal fotogeil is (ik ook ) wil ik voortaan de werkzaamheden aan de auto's op de plaat zetten, leuk voor later nietwaar?
Ik ben vandaag begonnen om het rubber van het steunlager van de aandrijfas van de 75 te vervangen, die was voor de helft afgescheurd. Ik ben alleen vergeten dat ik fotos moest maken.. Pas toen ik bijna klaar was dacht ik eraan...
Dit rubber heb ik dus vervangen. Ik had al een paar keer onder de auto gekeken en dacht dat de 3 rubbers verder nog prima waren. Toen ik de zooi los hadbleek toch het middelste rubber een beetje ingescheurd te zijn. Het viel nog wel mee dus heb ik hem toch terug gezet. Dit is dus verkeerde zuinigheid... Natuurlijk, die 3 rubbers zijn best kostbaar en om ze zomaar te vervangen... Maar had ik het nu maar gedaan. Dan was alles weer toppie geweest, en dat haal je op de lange duur er wel weer uit. Maarja, aldoende leert men...
Het rubber is nu dus nog wel goed, maar zal op termijn toch verder scheuren.
Ik maakte nog een stomme fout: Ik heb het complete steunlager verkeerd om gemonteerd, terwijl ik toch erg zeker was dat ik het monteerde hoe ik het eraf gehaald heb.
Er zit een kort en een lang pootje aan dus liep de as aan tegen het huis van de schakelpook.
Raar, want ik weet zeker dat ik hem precies weer gemonteerd heb, omdat het lager er maar op 1 manier inpast.
Ik kon vandaag dus eindelijk mijn nieuwe uitlaat monteren!
We wilden meer lawaai, nou, we hebben meer lawaai gekregen!
De CSC middendemper er snel ondervandaan gehaald en de vervangingspijp gemonteerd, wat een mooi geluid man! Volgend jaar weer een brulconcours op de V6 meeting?
De eerste deuken zitten al weer in het spruitstuk, en zo laag staat de auto niet...
Volgende week ga ik klepspeling controleren en de riem vervangen. Ik heb van de oude eigenaar een pak rekeningen gekregen waar je eng van word, en 1000 km geleden zou de riem vervangen zijn en is er een mechanische spanner gemonteerd. Alleen jammer dat alles zeiknat van de olie is. Dus of, de oude olie kanalen zijn niet goed afgedopt of, misschien zijn de Oringen achter de nokkenas tandwielen kapot.
Ik zal weer fotos maken!
Ik ben vandaag begonnen om het rubber van het steunlager van de aandrijfas van de 75 te vervangen, die was voor de helft afgescheurd. Ik ben alleen vergeten dat ik fotos moest maken.. Pas toen ik bijna klaar was dacht ik eraan...
Dit rubber heb ik dus vervangen. Ik had al een paar keer onder de auto gekeken en dacht dat de 3 rubbers verder nog prima waren. Toen ik de zooi los hadbleek toch het middelste rubber een beetje ingescheurd te zijn. Het viel nog wel mee dus heb ik hem toch terug gezet. Dit is dus verkeerde zuinigheid... Natuurlijk, die 3 rubbers zijn best kostbaar en om ze zomaar te vervangen... Maar had ik het nu maar gedaan. Dan was alles weer toppie geweest, en dat haal je op de lange duur er wel weer uit. Maarja, aldoende leert men...
Het rubber is nu dus nog wel goed, maar zal op termijn toch verder scheuren.
Ik maakte nog een stomme fout: Ik heb het complete steunlager verkeerd om gemonteerd, terwijl ik toch erg zeker was dat ik het monteerde hoe ik het eraf gehaald heb.
Er zit een kort en een lang pootje aan dus liep de as aan tegen het huis van de schakelpook.
Raar, want ik weet zeker dat ik hem precies weer gemonteerd heb, omdat het lager er maar op 1 manier inpast.
Ik kon vandaag dus eindelijk mijn nieuwe uitlaat monteren!
We wilden meer lawaai, nou, we hebben meer lawaai gekregen!
De CSC middendemper er snel ondervandaan gehaald en de vervangingspijp gemonteerd, wat een mooi geluid man! Volgend jaar weer een brulconcours op de V6 meeting?
De eerste deuken zitten al weer in het spruitstuk, en zo laag staat de auto niet...
Volgende week ga ik klepspeling controleren en de riem vervangen. Ik heb van de oude eigenaar een pak rekeningen gekregen waar je eng van word, en 1000 km geleden zou de riem vervangen zijn en is er een mechanische spanner gemonteerd. Alleen jammer dat alles zeiknat van de olie is. Dus of, de oude olie kanalen zijn niet goed afgedopt of, misschien zijn de Oringen achter de nokkenas tandwielen kapot.
Ik zal weer fotos maken!