Na een periode van economische malaise is het dan toch weer zo ver; Luigi mag weer uit z'n hok!
Een beetje raar om dat nu, nu de winter voor de deur staat te doen denkt u, maar dit is min of meer geboren uit nood. De saxo van vrouwlief is naar de eeuwige jachtvelden vertrokken en helemaal geen auto blijkt toch er irritant te zijn.
Het is alsnog niet de bedoeling er veel mee te rijden, maar op deze manier kan ik in ieder gaval dicht bij huis weer verder met sleutelen.
Want: Hij rijdt wel, maar loopt compleet ruk..!
Na wat pakingen ed te hebben vervangen pakt ie alsnog valse lucht. Ik verdenk de ietwat iele reeskees adapters op deformatie bij warmte. Koud reageert ie nml niet op remmenreiniger oid.
De reden dat 'ie gestald en uit de verkoop ging waren de carbs. Deze bleken van een 1300 te zijn. Na wat uitzoekwerk heb ik ze toch kunnen ombouwen naar 1700 spec maar tot nu toe brengt dit niets beters tov de 1300 config.
Met de 28mm venturi's had hij nml echt een bak koppel wat nu volledig weg is. Dan denk je dat hij vanaf 4500rpm wel gaat trekken maar dat blijft ook volledig uit. Dat kan evt te wijten zijn aan de valse lucht.
Enfin, werk zat, want zo rijden is onverstandig!
Eerst maar een sfeerimpressie:
Specs nu:
- 16v op webers
- bezinepomp gestuurd dmv veiligheidsrelais
- Achter PU
- Verstelbare PH stang
- Audi 100 Avant achterveren
- Slopel calippo klauwen
- 284mm schijven
- Alessio's 15" (met geweldige sportrac 3's eromheen)
- Koni geel rondom
- Recaro interieurtje
- Momo corse stuurtje met 2cm spacertje ertussen
Mijn prioriteitenlijstje:
- "Adapters" tussen blok en carbs aanpassen of nieuwe maken
- Andere gasstangconstructie maken
- De bende afstellen
- Veerpootlagers vervangen
- Uitlijnen
- Roest om tankdop, kriksteun LV, en (dichtgeplamuurde) gaten in kofferbak aanpakken
- genieten!
Vooralsnog voor nu even een laatste geniet rondje & sfeerimpressie: FILMPJE