Giulietta QV (940)
Geplaatst: ma apr 14, 2014 15:32
Als ik alle project topics hier bekijk, bekruipt me altijd het gevoel dat mijn project er eigenlijk niet zo goed tussen past. Zoveel als jullie zelf doen, ik laat het allemaal lekker doen
Anyway, nadat wat gajes volk mijn vorige auto zonder toestemming van de oprit hebben meegenomen, heb ik na uitkering van de verzekering mezelf lekker pleziert met een Giulietta QV. Bijna alle opties behalve stoelverwarming en electrisch verstelbare stoelen.
Zo zag ze eruit nadat ik haar net aangeschaft had:
Even kijken wat voor vlees we in de kuip hebben op die fijne eenrichtings tolweg in de Eifel
De eerste upgrade was al snel een feit. Een volledige Supersprint. Dus vanaf de turbo. Mooi spul.
Daarna wat met de software laten foefelen. Niet bij de gekende Nederlandse Alfa tuners, maar bij BR Performance in België. Daar had ik al eerder goeie ervaringen mee.
Resultaat, bijna 275PK en 405NM. Het koppel zit nog wel rek in. De eerste software die erin ging gaf bijna 440NM, maar dat was teveel voor de koppeling, dus hebben ze het softwarematig terug geregeld tot 405NM en dat gaan prima. Geen last van slippen.
Nieuwe vermogen even proberen op de eerder genoemde eenrichtings tolweg
Maart intussen, dus tijd voor een nieuwe zomerset. De originele Turbina's blijven voor de winter. Het zijn 19" BBS-en geworden. 8.5J breed en ET van 35.
De nieuwste upgrade zit sinds vorige week eronder. Een KW schroefset.
Dat was het voorlopig eventjes. Er staat nog wel meer op de planning, zoals andere schijven en blokken, grotere intercooler etc. maar dat komt in de toekomst nog wel
Anyway, nadat wat gajes volk mijn vorige auto zonder toestemming van de oprit hebben meegenomen, heb ik na uitkering van de verzekering mezelf lekker pleziert met een Giulietta QV. Bijna alle opties behalve stoelverwarming en electrisch verstelbare stoelen.
Zo zag ze eruit nadat ik haar net aangeschaft had:
Even kijken wat voor vlees we in de kuip hebben op die fijne eenrichtings tolweg in de Eifel
De eerste upgrade was al snel een feit. Een volledige Supersprint. Dus vanaf de turbo. Mooi spul.
Daarna wat met de software laten foefelen. Niet bij de gekende Nederlandse Alfa tuners, maar bij BR Performance in België. Daar had ik al eerder goeie ervaringen mee.
Resultaat, bijna 275PK en 405NM. Het koppel zit nog wel rek in. De eerste software die erin ging gaf bijna 440NM, maar dat was teveel voor de koppeling, dus hebben ze het softwarematig terug geregeld tot 405NM en dat gaan prima. Geen last van slippen.
Nieuwe vermogen even proberen op de eerder genoemde eenrichtings tolweg
Maart intussen, dus tijd voor een nieuwe zomerset. De originele Turbina's blijven voor de winter. Het zijn 19" BBS-en geworden. 8.5J breed en ET van 35.
De nieuwste upgrade zit sinds vorige week eronder. Een KW schroefset.
Dat was het voorlopig eventjes. Er staat nog wel meer op de planning, zoals andere schijven en blokken, grotere intercooler etc. maar dat komt in de toekomst nog wel