’t is een hele lijst en stukje bij beetje wil ik zaken oplossen en kijken of het de moeite blijft om er weer een APK waardige auto van te maken.
De roest:
De koets heeft zo z’n plekken en gaten. vooral het rechter voorspatbord is er ernstig aan toe. Verder de dorpels en rond de kriksteunen ziet het er redelijk krokant uit.
De rechter langsligger heeft een gat onder de motor, en de keienvanger is hier ook gehavend. Kennelijk ooit ergens op gestrand… Laswerk dus.
De techniek:
De Hoofdkoppelingscilinder was brak en dat is inmiddels gerepareerd. Vervangen door een exemplaar wat aangesloten zit op het remvloeistof potje.
De cardan as maakt een tikkend geluid en op hoger toerental een ratelend geluid. Niet vreemd want er mist achter gewoon 1 van de 3 bouten. Daardoor slaat de hardyschijf tegen het schakelmechanisme en staat nu in standje helemaal vervormd… Ik ben nu bezig de as te demonteren en ga dat als eerste fixen.
De elektriek:
Er is nogal wat aan de kabelboom veranderd, niet meer aangesloten en dergelijke. Sommige draden achter de zekeringenkast zien er aardig gefrituurd uit. Ook kwam er rook uit de verlichtingsschakelaar na inschakelen van het grootlicht. Meten en nagaan hoe alles weer deugdelijk aangesloten moet worden is dus ook nog een aardige klus.
In het algemeen missen er nog de nodige onderdelen. Zo blijkt er geen centrale moer op het stuur te zitten. Gelukkig zit het stuur vast genoeg maar beter dat het weer vast komt.
Volgende maand zal ik er nog niet mee op het Loo verschijnen in het concours d’elegance. Of het ooit weer een beauty wordt is zeer de vraag. Maar het eerste doel is nu er weer een veilig rijdend karretje van te maken.