Alfa 166 3.2 V6 24v 2004 - Opknappen Exterieur/Interieur.
Geplaatst: zo sep 28, 2014 16:50
Beste Alfisten,
Sinds 30 mei ben ik in het bezit van een Alfa Romeo 166 3.2 V6! Een heerlijke wagen en nog in een prachtige staat, bijna alles is tot op heden nog in orde aan de wagen. Dat neemt niet weg dat ik zelf nog wat zaken wil aanpassen/opknappen om hem extra te personaliseren of weer nieuw te laten lijken, ondanks dat mijn Bella er nog steeds geweldig uit ziet!
Zo heb ik de luchtinlaten naast de koplampen vervangen, deze waren na 10 jaar dienst bewijzen helemaal faal geworden. Het zelfde gold voor de rest van de Grill, waaronder het Scudetto, Logo op het Scudetto en de grilldelen in de voorbumper. Deze roosters zijn ontvet, geschuurd en gespoten. Ook heb ik de sierlijsten vervangen voor nieuwe. Ook was het glas van de voorste mistlampen bedolven onder de steenslag. Ook deze heb ik dus vervangen voor nieuwe exemplaren. Dit deed de Grill meer dan goed. Het is aan de voorkant flink opgefrist, voor al de verlichting. Daar heb ik een start gemaakt door de 6000K fabrieksxenon te vervangen voor 8000K. Het grootlicht (10.000K) en de mistlampen (10.000K) volgen nog.
Daarnaast heb ik voor en achter nieuwe kentekenplaathouders laten monteren, ook weer chromen platen wel te verstaan. Ik heb ze laten popnagelen, beetje uit de tijd maar wel beter bestemd tegen diefstal dan de schuifplaatjes. Daarnaast heb ik de zwarte onderplaat die op de voorbumper gemonteerd wordt waar de kentekenplaten op gepopt worden ook vervangen, deze was na 10 jaar goed verkleurd. Volgend jaarstaat nog een kleine steenslag reparatie gepland voor de voorbumper en een deel van de motorkap en buitenspiegels. Inmiddels is de achterzijde van de wagen voorzien van de mooie Chrome emblemen die het type van de auto aanduiden.
Een kleine opmerking over de onderplaat in de motorruimte, deze klapperde bij mij regelmatig op en neer. Nu bleken er een hoop bouten te missen, ook deze heb ik dus weer vast gezet met een nieuwe set schroeven.
De Grill zag er voor de aanpak zo uit:
Na de opknapbeurt was dit min of meer het eindresultaat:
Nou wilde ik graag de koplampen gaan schuren, met name de rechter aangezien dit nog een oude is en al goed was voorzien van de oxidatie op het kunststof. Van alles gekocht en dit weekend wilde ik er aan beginnen. Tot mijn opa en oma vrijdag de deur uit gingen en ik hun uit wilde leggen wat ik dit weekend wilde gaan doen aan de auto. Ik trof een flinke laag CONDENSVORMING aan in mijn rechter koplampunit.. wat ik wel wist was dat er al een tijd een dop van de koplamp los tussen de unit en een ander deel van de motorruimte lag. Ik dacht direct aan de juiste boosdoener, want in deze dop lag een klein vochtig plekje.
Deze wel te verstaan:
De lamp zag er vrijdagmiddag zo uit:
's avonds laat heb ik nog met een Föhn de koplamp schoon geblazen met succes.
Gister zijn we naar Weert gereden, nergens last van. Ik had namelijk gistermiddag die dop goed vastgedraaid en was er heilig van overtuigd dat dit de boosdoener was. Maar het tegendeel bleek later gister. 's Avonds komen we thuis, ik kijk naar de lamp en tref deze situatie aan:
Nu weet ik dat zulke dingen bij mistlampen in de GT opgelost kunnen worden door er gaatje(s) in te boren. Maar dat durf ik bij zo'n koplamp van € 800,- p/s niet te doen. Hoe krijg ik in hemelsnaam deze puinhoop er uit, of is de koplamp nu afgeschreven. De linker is al eens vervangen, dat werd mij verteld bij de aanschaf van de auto. Ik schat deze lamp nog geen 3 jaar oud. Daar is ook niks mis mee, maar ik wil toch graag van jullie horen wat ik moet doen. Want zo'n lamp kost een vermogen aan geld. Als er geen opties zijn, hoor ik graag alternatieven als lampen van sloopwagens, maar aangezien dit een Facelift is denk ik niet dat er veel sloopwagens zullen zijn.
Amuserend lang verhaal, met een waarschijnlijk heel zuur einde.
Let me know what to do..
Sinds 30 mei ben ik in het bezit van een Alfa Romeo 166 3.2 V6! Een heerlijke wagen en nog in een prachtige staat, bijna alles is tot op heden nog in orde aan de wagen. Dat neemt niet weg dat ik zelf nog wat zaken wil aanpassen/opknappen om hem extra te personaliseren of weer nieuw te laten lijken, ondanks dat mijn Bella er nog steeds geweldig uit ziet!
Zo heb ik de luchtinlaten naast de koplampen vervangen, deze waren na 10 jaar dienst bewijzen helemaal faal geworden. Het zelfde gold voor de rest van de Grill, waaronder het Scudetto, Logo op het Scudetto en de grilldelen in de voorbumper. Deze roosters zijn ontvet, geschuurd en gespoten. Ook heb ik de sierlijsten vervangen voor nieuwe. Ook was het glas van de voorste mistlampen bedolven onder de steenslag. Ook deze heb ik dus vervangen voor nieuwe exemplaren. Dit deed de Grill meer dan goed. Het is aan de voorkant flink opgefrist, voor al de verlichting. Daar heb ik een start gemaakt door de 6000K fabrieksxenon te vervangen voor 8000K. Het grootlicht (10.000K) en de mistlampen (10.000K) volgen nog.
Daarnaast heb ik voor en achter nieuwe kentekenplaathouders laten monteren, ook weer chromen platen wel te verstaan. Ik heb ze laten popnagelen, beetje uit de tijd maar wel beter bestemd tegen diefstal dan de schuifplaatjes. Daarnaast heb ik de zwarte onderplaat die op de voorbumper gemonteerd wordt waar de kentekenplaten op gepopt worden ook vervangen, deze was na 10 jaar goed verkleurd. Volgend jaarstaat nog een kleine steenslag reparatie gepland voor de voorbumper en een deel van de motorkap en buitenspiegels. Inmiddels is de achterzijde van de wagen voorzien van de mooie Chrome emblemen die het type van de auto aanduiden.
Een kleine opmerking over de onderplaat in de motorruimte, deze klapperde bij mij regelmatig op en neer. Nu bleken er een hoop bouten te missen, ook deze heb ik dus weer vast gezet met een nieuwe set schroeven.
De Grill zag er voor de aanpak zo uit:
Na de opknapbeurt was dit min of meer het eindresultaat:
Nou wilde ik graag de koplampen gaan schuren, met name de rechter aangezien dit nog een oude is en al goed was voorzien van de oxidatie op het kunststof. Van alles gekocht en dit weekend wilde ik er aan beginnen. Tot mijn opa en oma vrijdag de deur uit gingen en ik hun uit wilde leggen wat ik dit weekend wilde gaan doen aan de auto. Ik trof een flinke laag CONDENSVORMING aan in mijn rechter koplampunit.. wat ik wel wist was dat er al een tijd een dop van de koplamp los tussen de unit en een ander deel van de motorruimte lag. Ik dacht direct aan de juiste boosdoener, want in deze dop lag een klein vochtig plekje.
Deze wel te verstaan:
De lamp zag er vrijdagmiddag zo uit:
's avonds laat heb ik nog met een Föhn de koplamp schoon geblazen met succes.
Gister zijn we naar Weert gereden, nergens last van. Ik had namelijk gistermiddag die dop goed vastgedraaid en was er heilig van overtuigd dat dit de boosdoener was. Maar het tegendeel bleek later gister. 's Avonds komen we thuis, ik kijk naar de lamp en tref deze situatie aan:
Nu weet ik dat zulke dingen bij mistlampen in de GT opgelost kunnen worden door er gaatje(s) in te boren. Maar dat durf ik bij zo'n koplamp van € 800,- p/s niet te doen. Hoe krijg ik in hemelsnaam deze puinhoop er uit, of is de koplamp nu afgeschreven. De linker is al eens vervangen, dat werd mij verteld bij de aanschaf van de auto. Ik schat deze lamp nog geen 3 jaar oud. Daar is ook niks mis mee, maar ik wil toch graag van jullie horen wat ik moet doen. Want zo'n lamp kost een vermogen aan geld. Als er geen opties zijn, hoor ik graag alternatieven als lampen van sloopwagens, maar aangezien dit een Facelift is denk ik niet dat er veel sloopwagens zullen zijn.
Amuserend lang verhaal, met een waarschijnlijk heel zuur einde.
Let me know what to do..