Project GTV6 van Jan Zwiggelaar
Geplaatst: za jan 17, 2015 20:14
Hallo mannen.
Ik maak even een nieuw "project topic" aan over de GTV6 van vriend Jan Zwiggelaar. Jan is geen regelmatige poster hier, en wel af en toe
Wij gaan beetje bij beetje zijn GTV6 aanpakken die al een jaar of 14 stil staat en wacht op betere tijden. Het gaat geen project worden als die van
mij, want we gaan deze opknappen zodat tzt weer een keer de weg op kan. Jammer genoeg is deze de laatste jaren hard achteruit gegaan en zit er
nu erg veel laswerk aan wat er in het begin niet aan zat. Binnenkort gaat hij de brug op op verder te inspecteren wat de verdere staat is van de auto.
De verdere bedoelingen zijn de motor voorzien van een grote beurt en kleprubbers vervangen. Ook zal de synchromesh van de 2e versnelling vervangen
moeten worden. Uitlaat is totaal weggerot en hier hebben we ook een leuk idee voor. Ook de remmerij zal helemaal aangepakt moeten worden.
Deze GTV6 heeft jan dus jaren terug gekocht bij een handelaar in Apeldoorn en is daar echt in de boot gedaan bleek later. Hier zou een kort geding aan te
pas komen, maar dit is op het allerlaatst tussen beide partijen tot een oplossing gekomen. Hij heeft er een drie maand mee kunnen rijden met regelmatig
een bezoek aan de garage. Toen het roken echt te gek werd heeft hij hem gestald met het idee om een andere motor er bij te zoeken en deze dan in te bouwen.
Dat eerste is gelukt, maar de inbouw heeft nooit plaats gevonden door diverse redenen en de auto raakte daardoor in verval. Maar Jan kon en kan geen afscheid
nemen van zijn eerste GTV6 en wij lopen al wat langer met het idee om hem low budget klaar te maken en dan gewoon te gaan rijden. Nu ik even niet verder kan
met die van mij ga ik hier eerst mee beginnen en kijken of het daadwerkelijk haalbaar is. Dit zal de komende tijd blijken. En dan nu een aantal foto's van gisteravond.
Jammer dat de laatste 3 foto's weer niet juist weer worden gegeven.
Vanmiddag (zaterdag 17e) weer aan het werk geweest en met heel veel moeite de auto op de brug gekregen. Achterremmen zaten behoorlijk vast. Met veel moeite rolde hij.
Daarna de boel is bekeken van onderen na jaaaaaaren. hier kwam toch wel serieus werk aan het zicht. Eerst maar de remblokken achter er tussenuit gewerkt en daarna maar eens met de slijptol in de ronte geslingerd. Ik heb vergeten een foto te maken van het gat wat ik er heb ingeslepen aan de bestuurderskant. Men heeft in het verleden zo aan het bakken en braden geweest en er een dubbele bodem in gelast Verder veel vliegroest op de bodem. Dorpels vallen mij nog mee tot nu toe.
Volgende week gaat Jan slangen e.d. demonteren zodat ik grotendeels de bodem er uit kan slijpen, want die dubbele bodem moet er zeker uit.
Ik maak even een nieuw "project topic" aan over de GTV6 van vriend Jan Zwiggelaar. Jan is geen regelmatige poster hier, en wel af en toe
Wij gaan beetje bij beetje zijn GTV6 aanpakken die al een jaar of 14 stil staat en wacht op betere tijden. Het gaat geen project worden als die van
mij, want we gaan deze opknappen zodat tzt weer een keer de weg op kan. Jammer genoeg is deze de laatste jaren hard achteruit gegaan en zit er
nu erg veel laswerk aan wat er in het begin niet aan zat. Binnenkort gaat hij de brug op op verder te inspecteren wat de verdere staat is van de auto.
De verdere bedoelingen zijn de motor voorzien van een grote beurt en kleprubbers vervangen. Ook zal de synchromesh van de 2e versnelling vervangen
moeten worden. Uitlaat is totaal weggerot en hier hebben we ook een leuk idee voor. Ook de remmerij zal helemaal aangepakt moeten worden.
Deze GTV6 heeft jan dus jaren terug gekocht bij een handelaar in Apeldoorn en is daar echt in de boot gedaan bleek later. Hier zou een kort geding aan te
pas komen, maar dit is op het allerlaatst tussen beide partijen tot een oplossing gekomen. Hij heeft er een drie maand mee kunnen rijden met regelmatig
een bezoek aan de garage. Toen het roken echt te gek werd heeft hij hem gestald met het idee om een andere motor er bij te zoeken en deze dan in te bouwen.
Dat eerste is gelukt, maar de inbouw heeft nooit plaats gevonden door diverse redenen en de auto raakte daardoor in verval. Maar Jan kon en kan geen afscheid
nemen van zijn eerste GTV6 en wij lopen al wat langer met het idee om hem low budget klaar te maken en dan gewoon te gaan rijden. Nu ik even niet verder kan
met die van mij ga ik hier eerst mee beginnen en kijken of het daadwerkelijk haalbaar is. Dit zal de komende tijd blijken. En dan nu een aantal foto's van gisteravond.
Jammer dat de laatste 3 foto's weer niet juist weer worden gegeven.
Vanmiddag (zaterdag 17e) weer aan het werk geweest en met heel veel moeite de auto op de brug gekregen. Achterremmen zaten behoorlijk vast. Met veel moeite rolde hij.
Daarna de boel is bekeken van onderen na jaaaaaaren. hier kwam toch wel serieus werk aan het zicht. Eerst maar de remblokken achter er tussenuit gewerkt en daarna maar eens met de slijptol in de ronte geslingerd. Ik heb vergeten een foto te maken van het gat wat ik er heb ingeslepen aan de bestuurderskant. Men heeft in het verleden zo aan het bakken en braden geweest en er een dubbele bodem in gelast Verder veel vliegroest op de bodem. Dorpels vallen mij nog mee tot nu toe.
Volgende week gaat Jan slangen e.d. demonteren zodat ik grotendeels de bodem er uit kan slijpen, want die dubbele bodem moet er zeker uit.