Na mijn rolavonturen in de grindbak op Assen heb ik niet stil gezeten.
De schade aan de carrosserie lijkt mee te vallen: ik kan geen structurele schade ontdekken. Als ik kijk naar de bevestigingspunten van de achteras, zie ik geen recente beschadiging of iets wat verbogen is. Alleen links lijkt hij te wijken, maar aan de roest te zien is dat al wat ouder. De watt-stangen lijken ook, op het oog, niet verbogen. Ik ga hem voor de zekerheid laten uitlijnen, dat zal een en ander uitsluiten..
Van Emile heb ik voor een kratje bier een carrosserie overnemen, daar kan ik de voorruit, spatborden, deuren en spiegels van overnemen. Via een vriend heb ik een plaatwerker, die wil een poging doen om het dak uit te deuken voor een geeltje per uur. Hij gaat een poging doen om hem zo goed mogelijk te krijgen (vooral bij de voorruit, die staat nu onder spanning). Mocht het dak toch te ver heen zijn, dan gaat het dak van Emile's auto erop. Achterruit wordt lexaan en als ik toch bezig ben, gaat de flex ook in de achterklep en deuren.
Ik ga ervan uit dat de grootste klap op het rechterachterwiel is gekomen, dus dat lager zal vervangen moeten worden. Ik zag ook dat er vet van de aandrijfassen op de as komt, wellicht moet er nieuw vet in (op zijn minst ff kritisch naar gekeken)?
De motor klinkt op zich goed, oliedruk ok maar bij snel toeren opbouwen hoor je een fluitend geluid. We konden niet precies thuisbrengen wat het was, eerste gok is lagertje in de dynamo.
Inmiddels zijn de voorruiten uit beide auto's. Heeft het zin om de kooi aan de carrosserie te lassen bij de vooruitstijl?